B230 injectie motor op carburateur laten lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2016 10:46 #1104840
door V700 register
B230 injectie motor op carburateur laten lopen. is gemaakt door V700 register
hallo beste mensen,
ik ben met een volvo B230 motor bezig wil hem graag op een carburateur laten lopen heb alles van het injectie systeem er af gehaald carburateur inlaat en carb aan gebracht dat heb ik allemaal inorder.
maar nu moet ik nog een contact punt ergens bij de verdelerkap krijgen om een sigaal bij de bobine te krijgen anders vonkt ie niet wie o wie heeft hier ervaring mee ??
alvast bedankt,
mvg
ik ben met een volvo B230 motor bezig wil hem graag op een carburateur laten lopen heb alles van het injectie systeem er af gehaald carburateur inlaat en carb aan gebracht dat heb ik allemaal inorder.
maar nu moet ik nog een contact punt ergens bij de verdelerkap krijgen om een sigaal bij de bobine te krijgen anders vonkt ie niet wie o wie heeft hier ervaring mee ??
alvast bedankt,
mvg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2016 11:00 #1424565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De carburateurblokken gebruiken ook een soort ontstekingscomputer. Die is echter anders dan de ontstekingscomputer voor een injectieblok. De onstekingscomputer voor injectie werkt met een BDP sensor en krijgt ook wat info van de injectiecomputer, de ontstekingscomputer voor carburateur werkt standalone met een vacuumslangetje en werkt met een hall sensor in de verdelerkap.
Ik vermoed dat je dus nog wat ombouw werk te gaan hebt.
Ik vermoed dat je dus nog wat ombouw werk te gaan hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2016 11:10 #1424566
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dag henk ik wil zelf een ford
dag henk ik wil zelf een ford 2300 v6 carberateur gaan gebruiken hier heb ik geen vacuumslangetjes voor nodig maar zou ik dan op een andere manier een signaal bij mijn bobine kunnen krijgen waardoor hij gaat vonken.
ik heb al een 2300 carberateur blok bekenen en daar zit achter op heb blok een sensor onder de verdelerkap die dat signaal bij een carb blok door geeft naar de bobine maar bij mijn blok zit op de plek waar die sensor zit een dop in die heb ik eruit gehaald maar daar zit verder niks achter kijkt recht streeks op de de kleppen.
is een b230 injectie motor verder niet voorberijd inwendig om een carburateur op te bouwen ?
ik heb al een 2300 carberateur blok bekenen en daar zit achter op heb blok een sensor onder de verdelerkap die dat signaal bij een carb blok door geeft naar de bobine maar bij mijn blok zit op de plek waar die sensor zit een dop in die heb ik eruit gehaald maar daar zit verder niks achter kijkt recht streeks op de de kleppen.
is een b230 injectie motor verder niet voorberijd inwendig om een carburateur op te bouwen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2016 11:49 #1424567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inwendig
Inwendig wel (evt. verschillen in compressieverhouding daargelaten), maar je zit dus met die krukas/nokkenas positiesensor. Dat is bij een B230 injectieblok doorgaans de BDP sensor en bij een B230 carburateur blok altijd een hall sensor.
De bobine wordt ook bij carburateurblokken aangestuurd door een onstekingscomputer. Er zijn geen contactpuntjes oid. De onstekingscomputer voor carburateurblokken heeft een vacuumslangetje naar het spruitstuk nodig voor de vervroeging.
Om de bobine te laten vonken heb je dus zo'n ontstekingscomputer nodig. Maar als je nu een injectieblok hebt, heb je ook de verdelerkap met hallgever voor carb blok nodig, en de computer voor de ontsteking van een carb blok.
Of je moet er zelf contactpunten op gaan bouwen.
De bobine wordt ook bij carburateurblokken aangestuurd door een onstekingscomputer. Er zijn geen contactpuntjes oid. De onstekingscomputer voor carburateurblokken heeft een vacuumslangetje naar het spruitstuk nodig voor de vervroeging.
Om de bobine te laten vonken heb je dus zo'n ontstekingscomputer nodig. Maar als je nu een injectieblok hebt, heb je ook de verdelerkap met hallgever voor carb blok nodig, en de computer voor de ontsteking van een carb blok.
Of je moet er zelf contactpunten op gaan bouwen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2016 15:53 #1424575
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Wat je ook zou kunnen doen
Om de tussenas te vervangen door eentje met de schroefvertanding. (Soms zit deze tussenas er al in , dan heb je veel geluk) Je plaats dan een verdeler in het gat voor op het blok en klaar ben je.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2016 22:24 #1424596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 240 style
Timen,
Goed idee, zo werkt dat op mijn 240 ook.
Daar heb ik nu een b230fb in maar met de originele carburateur en ontsteking uit 1984.
Plain and simple!
Goed idee, zo werkt dat op mijn 240 ook.
Daar heb ik nu een b230fb in maar met de originele carburateur en ontsteking uit 1984.
Plain and simple!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2016 21:53 #1424694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
allemaal bedankt voor het reageren ik heb zo als jullie al zijden de tussen as gewisseld en maak nu de ontsteking voor op
groetn koen
groetn koen
- Arjan Banga
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 20:22 #1424737
door Arjan Banga
Beantwoord door Arjan Banga in topic inlaatspruitstuk
Bij m`n 740 zit er ook een flabberatuer op, een pierburg 175CDUS, de B230A motor. de orginele motor was kapotgelopen op lpg bij een kmstand van 211.xxx, zo heb ik de auto gekocht. lpg heb ik eruit gehaald.
Dus op zoek naar een vervangingsmotor, dit was een B230F uit een 240, want deze had de ontstekingstoren ook op de voorkant van het blok (scheelt weer sleutelen en onderdelen zoeken). Dus uiteindelijk de ruilmotor aan de praat gekregen in de 740, liep goed, maar niet optimaal, en was er met het afstellen van de ontsteking ook niet bij te krijgen, flabberateur voorzien van nieuwe sproeier en rubbers, en ultrasoon gereinigd (dus was weer als nieuw).
Toen zag ik dat er 2 extra gaten in de ``orginele`` B230A kop zaten, deze waren ervoor om het inlaatspruitstuk voor te verwarmen met koelwater, als het koud is slaan de benzinedampen neer tussen de carb en blok, daarom liep de motor ook niet goed (pas na 15 minuten rijden reedt hij beter, eerst hikken/stotteren).
dus om een lang verhaal kort te maken, in een B2xxF motor zitten geen 2 extra gaten in de kop om het voor te verwarmen, aan de ene zijde had ik een vriesdop (tik je er zo uit check youtube) aan de andere zijde moest een gat geboord worden, dus de locatie even opmeten op je oude kop, dan weet je het.
Heb wel een kleine zoektocht gehad naar de oplossing, dus scheelt jou misschien ook wel.
Dus op zoek naar een vervangingsmotor, dit was een B230F uit een 240, want deze had de ontstekingstoren ook op de voorkant van het blok (scheelt weer sleutelen en onderdelen zoeken). Dus uiteindelijk de ruilmotor aan de praat gekregen in de 740, liep goed, maar niet optimaal, en was er met het afstellen van de ontsteking ook niet bij te krijgen, flabberateur voorzien van nieuwe sproeier en rubbers, en ultrasoon gereinigd (dus was weer als nieuw).
Toen zag ik dat er 2 extra gaten in de ``orginele`` B230A kop zaten, deze waren ervoor om het inlaatspruitstuk voor te verwarmen met koelwater, als het koud is slaan de benzinedampen neer tussen de carb en blok, daarom liep de motor ook niet goed (pas na 15 minuten rijden reedt hij beter, eerst hikken/stotteren).
dus om een lang verhaal kort te maken, in een B2xxF motor zitten geen 2 extra gaten in de kop om het voor te verwarmen, aan de ene zijde had ik een vriesdop (tik je er zo uit check youtube) aan de andere zijde moest een gat geboord worden, dus de locatie even opmeten op je oude kop, dan weet je het.
Heb wel een kleine zoektocht gehad naar de oplossing, dus scheelt jou misschien ook wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2016 13:07 #1424832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inlaatspuitstuk
dag banga740
bedankt voor je reactie maar ik bouw het blok voor de autocross dus heb die gaten dicht gemaakt is voor mij niet van toepassing.
mvg
bedankt voor je reactie maar ik bouw het blok voor de autocross dus heb die gaten dicht gemaakt is voor mij niet van toepassing.
mvg
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2016 20:12 #1424858
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je 'm voor elke cross
Als je 'm voor elke cross eerst een dik kwartier kunt warmdraaien niet, maar als het tijdens de cross niet loopt heb je wel een probleem...
Moderators: Jerry Stam