soms beetje inhouden 960 (1)

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2015 18:36 #1104789 door Bas Walhof
soms beetje inhouden 960 (1) is gemaakt door Bas Walhof
Hallo,

10 december dus de auto nagelopen en na die tijd heeft ie (ca 300km) goed gereden. Vorige week onverwacht tijdens een van 130 km weer wat schokken onderweg. Je voelt de auto even inhouden en dat soms een paar keer achter elkaar. Dan km's niet en dan komt het weer terug. Voor ik de terugweg aanvaardde heb ik de zwarte kap eraf gehaald en de bobine draadjes een beetje aangedrukt. Daar was immers het laatst aan gezeten met bougies vervangen. Warempel ging de terugweg probleemloos. Echter ...
Vandaag weer onderweg wat schokjes gevoeld. Twijfel nu wel of het de allereerste keer te wijten was aan een kapotte airco. Alhoewel die schokjes toch iets anders waren en ook reageerden op de stand AUTO van de airco. Volgens mij betekenen de schokken geen benzine toevoer en/of geen vonk. Het is natuurlijk zoeken naar een speld in de hooiberg en of mijn handeling met de bobines het positieve effect watren weet je natuurlijk ook nooit zeker. Overigens hebben we op 10 december de nokkenassensor niet gecontroleerd.
VRAAG: Zijn bijvoorbeeld bobines door te meten/te controleren op betrouwbaarheid? evenzo de benzine injectoren? Iemand een idee/of zelfde ervaring met de 960?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2015 20:44 #1424280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokken
Mijn oude 960 deed dat ook. Er zat een rotte massaverbinding in het LPG-circuit, maar voordat je daar achter bent, ben je even op zoek. Toen die eruit was, hikte het heel veel minder, er zat nog wat rottigs onder de kap.
Andere verdachte plekken zijn de contacten naar de bobines. Deze verbindingen moeten hun werk altijd op hoge temperaturen doen. Het plastic/rubber waar de connectors in zitten zijn bij al onze auto's compleet gaar. Mogelijk zit daar een slecht functionerend contact. De kabelboom is bij Volvo verkrijgbaar voor de prijs van een in zeer goede staat verkerende sedan. Dave Barton heeft een <a href=" www.davebarton.com/volvoharnesses-960.html " target="_blank">zelfbouw-kabelboom voor aanzienlijk minder in de webshop liggen. Die er netjes in krijgen is een uitdaging op zich, los van het feit of daar het echte probleem ligt.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2015 23:11 #1424283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren
De injectoren zijn niet bij voorbaat met 100% zekerheid uit uit te sluiten, maar het merendeel komt door problemen met bobines of de kabels daar naar toe (het laatste misschien meer dan het eerste). Ik zou me daar dus op concentreren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC