b230fk blijft niet lopen

• Mark Franken
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 15:27 #1104774 door Mark Franken
b230fk blijft niet lopen is gemaakt door Mark Franken
De 940 b230fk liep al een tijdje stationair wat lager dan normaal (nu zo'n 500 toeren). Ik dacht dat het aan de luchtklep lag, die wat extra lucht regelt, bij het stationair lopen.
Deze heb ik vandaag schoon proberen te maken, maar er zat helaas weinig speling in. Ik denk dat ik het klepje max 3 mm verschoven krijg, terwijl deze toch helemaal open moet kunnen??
Helaas ook iets teveel geweld gebruikt en nu zitten er wat braampjes aan de klep.

Nu wilde ik weer starten, dat lukte, maar hij viel gelijk weer uit. een paar keer geprobeerd, met de voet op het gas is het toerental wel omhoog te krijgen, maar niet echt fijn.
als ik mijn voet eraf haal, valt ie gelijk uit.
Ik dacht dat dit wellicht met de luchtklep te maken zou hebben, dus heb ik die verwijderd en de 2 slangen afgedopt.
Helaas, geen verschil.

Wat zou het kunnen zijn? Alle zekeringen zijn nog intact, er is geen foutmelding.
Wel heb ik erg weinig benzine erin zitten, maar aangezien ik nog gas kan geven, denk ik niet dat het daaraan kan liggen (of ik moet het fout hebben).

Heeft iemand een idee of het probleem aan de klep toegedicht kan worden, of dat het probleem een andere oorzaak heeft?

HELP!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 15:46 #1424169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klep
Hallo Mark,

Als je de klep hebt geprobeerd gangbaar te maken en daarbij beschadigd, dan lijkt me dat het probleem.
Zeker omdat je aangeeft dat je de auto met gasgeven wel kunt laten lopen. Je stationairregeling werkt hierdoor niet meer.
Een klep met braampjes erop zal niet zo makkelijk meer schuiven.
Probeer anders ze er af te vijlen/schuren, maak de klep gangbaar met remmenreiniger, laat drogen en smeer met WD40.

Succes,
Joost

• Mark Franken
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 15:53 #1424170 door Mark Franken
Beantwoord door Mark Franken in topic De braampjes zitten op het
De braampjes zitten op het uiterste gedeelte, het gedeelte om hem af te sluiten. Bij het volledig openen, zullen de braampjes pas de rest van het huis raken.
Ik zal eens met remmenreiniger proberen schoon te maken, ik heb nu enkel wd40 gebruikt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 16:47 #1424171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets anders......
Kan het niet zijn dat er ergens anders een luchtslang los is of lek?
Of een kapotte LMM?

• Mark Franken
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 20:31 #1424181 door Mark Franken
Beantwoord door Mark Franken in topic het lijkt erop dat het is
het lijkt erop dat het is opgelost met een andere klep (dit is volgende mij de CIS-klep/stapenmotor toch?)
Wat had ik nu gesloopt op die andere? Ik heb met de schroevendraaier geprobeerd die unit " de verkeerde kant" in te duwen. Daardoor is het materiaal wat omhoog gekruld (bramen) en kon hij niet meer open (hij gaat dus de andere kant open dan ik had gedacht). Hierdoor werd de klep juist helemaal dichtgezet, terwijl het signaal gegeven was om helemaal open te gaan.

Vooralsnog opgelost, hij blijft stationair lopen (ik heb nog geen testritje kunnen maken, de kinderen liggen op bed en mijn vriendin is weg). Over een paar uurtjes effe warm rijden om te testen of het is opgelost!

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

PS de vorige keer was de LMM kapot, maar daar kreeg ik hem wel meegestart (en rijden lukte ook nog wel). Wel een goeie tip!

• Mark Franken
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 23:11 #1424191 door Mark Franken
Beantwoord door Mark Franken in topic Update, hij rijdt weer als
Update, hij rijdt weer als vanouds. Ik heb het idee dat de klep al langer kapot was (Sinds ik er van de zomer aan heb geprutst), want nu loopt ie mooi laag in toeren en bolt ie mooi uit (ik heb een automaat).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2015 09:54 #1424198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stationair
Stationair toerental in P of N moet ca 850 rpm zijn. In D of R met stilstaande auto is het toerental wat hoger.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC