turboproblemen met 230GK motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 20:38 #1104684
door V700 register
turboproblemen met 230GK motor is gemaakt door V700 register
Hallo, ik heb onlangs een nette 740 Turbo Intercooler gekocht van een kennis, deze had de originele B200ET motor vervangen door een 230GK motor maar het hele motormanagement is ongewijzigd dus behalve de motor zelf is alles nog van die 200ET motor aanwezig. De turbo is overgezet op die nnieuwe motor. Deze start en loopt prima tot 2500 toeren, dan moet de turbo erin komen en dat doet-ie amper maar begint dan al heel gauw te stotteren en in te houden dus geen turbo-"douw", alleen als je heel voorzichtig gas bij geeft gaat-ie wat harder trekken en merk je dat er een turbo opzit. Daarna blijft ie een onregelmatige stationaire loop houden, wi ie vaak afslaan, net alsof zijn programma in de wat is. A|s je hem dan "reset" door de accu er uit te halen na uitzetten, loopt ie weer prima totdat je de turbo weer wilt proberen. Kan de oorzaak hiervan zijn dat dat motormanagement van de B200ET niet op deze motor kan werken en hier niet geschikt voor is? Kan deze motor wel goed draaiien op de unit van de B230ET? (Volvo 760 turbo)? Alvast bedankt voor de aandacht!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 22:01 #1423609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet
Weet je zo welke injectiesystemen en versies beide motoren hebben? Die ET misschien Motronic of LH Jetronic 2.2 en de GK LH Jetronic 2.4.x??
Denk dat je de oorzaak van de problemen daar moet zoeken. Dus dat sensoren op/rond het blok niet bij de injectiecomputer passen.
Denk dat je de oorzaak van de problemen daar moet zoeken. Dus dat sensoren op/rond het blok niet bij de injectiecomputer passen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 23:21 #1423612
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het moet toch duidelijk zijn
Het moet toch duidelijk zijn dat als je een 2 liter vervangt voor een 2.3 liter je een heel andere ECU en EZK nodig hebt anders ga je er nooit uitkomen lijkt mij. Ik zou even een hartig woordje met je "kennis" gaan spreken. Tevens heeft een GK geen O2 sensor en moet je dit met een schroefje op de AMM regelen. Deze motoren waren veelal voor het oostblok want geen milieuregels ;-(
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam