Olielampje
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 16:51 #1104681
door Cor Jan van Rhijn
Olielampje is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen,
Sinds eergisteren heb ik bij de koude start last van een olielampje dat gaat branden. Ik heb olie gepeild en toch maar even wat bijgevuld, maar eigenlijk is dat niet het probleem. Er zit zat olie in: Volvo-dealer heeft begin november 3,75l. ververst en een nieuw filter geplaatst. Genoeg olie dus... en toch zit juist dit lampje me niet lekker... Iemand nog andere suggesties wat er loos kan zijn?
Cor-Jan, Amstelveen.
Sinds eergisteren heb ik bij de koude start last van een olielampje dat gaat branden. Ik heb olie gepeild en toch maar even wat bijgevuld, maar eigenlijk is dat niet het probleem. Er zit zat olie in: Volvo-dealer heeft begin november 3,75l. ververst en een nieuw filter geplaatst. Genoeg olie dus... en toch zit juist dit lampje me niet lekker... Iemand nog andere suggesties wat er loos kan zijn?
Cor-Jan, Amstelveen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 17:05 #1423602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Type motor ?
In een v6 gaat 6.5 liter olie inc. filter
Ik weet niet wat er in een 4 cilinder gaat.Misschien iemand van hier ?
Misschien zit er te weinig olie in .? Bedrading gaar/isolatie verweerd waardoor er sluiting ontstaat .?
Maar nogmaals welke motor hebben we het over ?
Ik weet niet wat er in een 4 cilinder gaat.Misschien iemand van hier ?
Misschien zit er te weinig olie in .? Bedrading gaar/isolatie verweerd waardoor er sluiting ontstaat .?
Maar nogmaals welke motor hebben we het over ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 17:28 #1423605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tegen
Tegen de 4 liter, dus er zit niet te weinig in.
Maar hoe was het gedrag eerder en hoe is het nu?
Maar hoe was het gedrag eerder en hoe is het nu?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 19:51 #1423606
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Druksensorgkrd
Druksensortjes willen nog weleens stuk gaan.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 23:27 #1423613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat Gerben zegt,
Wat Gerben zegt,
druksensor stuk, probeer een juiste dop te lenen, uit mijn hoofd is dit 27 maar moet heel diep zijn om hem over je sensor te kunnen plaatsen. Er loopt geem olie uit o.i.d. gewoon losdraaien en er een nieuwe inzetten, kost 20 euro of zo bij de AMH. Misschien dat je er ook een nieuw stekkertje aan moet maken deze zijn meestal ook gaar door olie e.d. aangevreten..
druksensor stuk, probeer een juiste dop te lenen, uit mijn hoofd is dit 27 maar moet heel diep zijn om hem over je sensor te kunnen plaatsen. Er loopt geem olie uit o.i.d. gewoon losdraaien en er een nieuwe inzetten, kost 20 euro of zo bij de AMH. Misschien dat je er ook een nieuw stekkertje aan moet maken deze zijn meestal ook gaar door olie e.d. aangevreten..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2015 09:04 #1423619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan hier niet goed
Ik kan hier niet goed uithalen wat het problem is.
Blijft je lampje bij koude motor continue branden?
Blijft het langer branden dan eerst?
In het laatste geval, ik heb een tijdje geleden ook gehad dat bij koude start het lampje ineens 4-5 seconden aanbleef.
Ik heb er toen een nieuw oliefilter opgezet en dat loste het problem op. Blijkbaar kunnen die dingen ook inwendig stuk gaan waardoor die helemaal leeg loopt.
Blijft je lampje bij koude motor continue branden?
Blijft het langer branden dan eerst?
In het laatste geval, ik heb een tijdje geleden ook gehad dat bij koude start het lampje ineens 4-5 seconden aanbleef.
Ik heb er toen een nieuw oliefilter opgezet en dat loste het problem op. Blijkbaar kunnen die dingen ook inwendig stuk gaan waardoor die helemaal leeg loopt.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2015 16:09 #1423871
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Reacties
Ik ben blij met alle reacties hier. We hebben het over een "gewone" B230FK motor. Er zit officieel 3,75l. olie in + iets voor het filter. Ik geloof 0,5l. De Volvo dealer Amstelveen heeft de olie voor me ververst (ik had er geen tijd voor/zin in) en heeft keurig 3,8l. olie erin gestopt. Het filter is ook weer ververst.
Met lopen voor en na het olielampje dat met koude start af en toe brandde heb ik geen verschil gemerkt. Hij liep altijd rustig en loopt nog steeds rustig. Het branden van het lampje bij koude start is nu weer over en ik blijf dus zitten met de vraag: wat was dat? Gewoon het supervochtige weer (regen) van een week of wat terug? Toch een oliedruksensortje dat opspeelt? Ik ga daar zeker even naar kijken...
Groetjes... Cor-Jan
Met lopen voor en na het olielampje dat met koude start af en toe brandde heb ik geen verschil gemerkt. Hij liep altijd rustig en loopt nog steeds rustig. Het branden van het lampje bij koude start is nu weer over en ik blijf dus zitten met de vraag: wat was dat? Gewoon het supervochtige weer (regen) van een week of wat terug? Toch een oliedruksensortje dat opspeelt? Ik ga daar zeker even naar kijken...
Groetjes... Cor-Jan
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 16:24 #1423904
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je hebt niet per ongeluk een
Je hebt niet per ongeluk een extra oliekoeler, of andere wijzigingen waardoor 3,8 liter net te krap is? Ik vul bij verversen nooit op volume, maar altijd op meten via de peilstok. Meestal gaat er bij mij dan vier volle liters in (als ik met hete olie aftap) inclusief filter.
Maar als het peil nu correct is, zal het wel een matig contactje van de sensor in combinatie met vochtig weer geweest zijn.
Maar als het peil nu correct is, zal het wel een matig contactje van de sensor in combinatie met vochtig weer geweest zijn.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 19:42 #1423906
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic dop 24
Die is het voor de oliedrukmeter. Maar wel een diepe inderdaad.
Bekabeling ok. ? geen stukgeschuurde isolatie waardoor de meter aan massa ligt ?
Bekabeling ok. ? geen stukgeschuurde isolatie waardoor de meter aan massa ligt ?
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2015 15:42 #1423924
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Oliekoel
Oliekoeler heb ik niet. Zelf vul ik altijd bij op peilstok, dan kom ik ook altijd verder dan die 3,8L. Maar hoe dan ook op peilstok zag het er nu eigenlijk prima uit - zelfs iets te veel nadat ik wat had bijgevuld. Dealer had het dus toch goed gedaan. Ik moet even kijken naar de bedrading.
Moderators: Jerry Stam