Lambda sonde lampje brandt en vermogen valt weg...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 10:27 #1104669
door V700 register
Lambda sonde lampje brandt en vermogen valt weg... is gemaakt door V700 register
Forummers,
De eerste keer dat mijn 940 probleempjes heeft. Gisteren voor school een file proef moeten doen en we moesten van tevoren ongeveer een uur in de rij staan voordat we aan konden rijden. Stond ongeveer een kwartiertje in de rij toen m'n lampje van de Lambda sonde ging branden waarnaar het toerental van stationair omhoog ging naar ongeveer 1500rpm. Auto uit en aan gezet, hielp niet. Enfin, daarna liep die weer prima, maar toen ik op de snelweg in wilde halen gaf ik in z'n 5 (overdrive) gas bij ongeveer 90kmh waarna het vermogen weg viel, ik hem terug in z'n vier, dacht we moeten aan de kant nu, maar toen pakt hij weer gewoon goed op. Daarna ook helemaal geen problemen meer gehad maar het lampje blijft wel aan. Iemand enig idee wat het kan zijn, en of dat resetten, d.w.z. accu pool d'r af en erop, helpt? Of zou de luchtmassameter op z'n einde zijn...?
Hoop dat jullie me kunnen helpen,
Ps. Is een B200FT
Marc
De eerste keer dat mijn 940 probleempjes heeft. Gisteren voor school een file proef moeten doen en we moesten van tevoren ongeveer een uur in de rij staan voordat we aan konden rijden. Stond ongeveer een kwartiertje in de rij toen m'n lampje van de Lambda sonde ging branden waarnaar het toerental van stationair omhoog ging naar ongeveer 1500rpm. Auto uit en aan gezet, hielp niet. Enfin, daarna liep die weer prima, maar toen ik op de snelweg in wilde halen gaf ik in z'n 5 (overdrive) gas bij ongeveer 90kmh waarna het vermogen weg viel, ik hem terug in z'n vier, dacht we moeten aan de kant nu, maar toen pakt hij weer gewoon goed op. Daarna ook helemaal geen problemen meer gehad maar het lampje blijft wel aan. Iemand enig idee wat het kan zijn, en of dat resetten, d.w.z. accu pool d'r af en erop, helpt? Of zou de luchtmassameter op z'n einde zijn...?
Hoop dat jullie me kunnen helpen,
Ps. Is een B200FT
Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 10:53 #1423497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probeer
Probeer eerst even de foutcodes uit te lezen.
Niet gesleuteld, geen losse slangen of lekkages in het traject tussen luchtfilter en gasklephuis?? Ik heb een stilgestaan omdat de garage de dikke slang op het gasklephuis niet goed had vastgezet.
Niet gesleuteld, geen losse slangen of lekkages in het traject tussen luchtfilter en gasklephuis?? Ik heb een stilgestaan omdat de garage de dikke slang op het gasklephuis niet goed had vastgezet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 11:15 #1423499
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boostcontroller...
Paar maanden geleden een boost controller d'r tussen gezet. Helemaal goed geïnstalleerd, dus verwacht niet dat dit het is. Hoe kan ik de foutcodes uitlezen, Henk? Of stond daar ook alweer een handleiding van op het forum. Ik ga even kijken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 11:20 #1423500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
Hier staat hoe je de codes kunt uitlezen:
volvo700vereniging.nl/node/12449
In ieder geval niet recent bezig geweest. Controle of alle slangen nog goed vastzitten en niet lekken blijft natuurlijk nog een goede actie om te doen.
In ieder geval niet recent bezig geweest. Controle of alle slangen nog goed vastzitten en niet lekken blijft natuurlijk nog een goede actie om te doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 12:42 #1423504
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lambda
Mijn 745 geeft bij misstart ook wel eens het lambda-lampje.Deze reset ik door zekering 11 er even uit te halen met contact af.Een seconde of 5.
groetjes Kasper
groetjes Kasper
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 17:09 #1423523
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1-2-1, LMM!
Net de foutcode uitgelezen. Hij zegt code 1-2-1, dat is de lucht massa meter dus. Ik heb er vandaag mee gereden en merk werkelijk niets van de fout. Ga vanavond even checken op valse lucht. Trouwens, mijn luchtfilterhuis sluit niet helemaal, kiertje van een halve centimeter aan de linkse kant waar de klemmen eraf zijn. Zou dit ook eens kunnen onderzoeken. Hopelijk ligt het probleem hier ergens. Nieuwe LMM's zijn best duur volgens mij...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 19:52 #1423526
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje is uit, probleem opgelost?
Heren,
Net even alles losgehaald. Luchtfilterkap eraf en alles schoongemaakt. In de stekker van de LMM zat een soort vet, vermoed zelf dat er al eerder aan geknutseld is. Contactspray erop en in laten trekken. Accupool lag eraf gedurende dit alles. Vervolgens het schuim van het luchtfilter leeggezogen, waarbij het afgebrokkelde deel verwijderd. Luchtfilter leeggezogen en stofdeeltjes verwijdert. Gaten geboord in de luchtfilterbak zodat het bovenste en onderste deel met tie-wraps goed strak tegen elkaar aan wordt getrokken. Alles gemonteerd en geen foutmelding. Dus nu is het afwachten of het ook allemaal zo blijft werken. Hopenlijk van wel! Bedankt voor de tips!
Marc
Net even alles losgehaald. Luchtfilterkap eraf en alles schoongemaakt. In de stekker van de LMM zat een soort vet, vermoed zelf dat er al eerder aan geknutseld is. Contactspray erop en in laten trekken. Accupool lag eraf gedurende dit alles. Vervolgens het schuim van het luchtfilter leeggezogen, waarbij het afgebrokkelde deel verwijderd. Luchtfilter leeggezogen en stofdeeltjes verwijdert. Gaten geboord in de luchtfilterbak zodat het bovenste en onderste deel met tie-wraps goed strak tegen elkaar aan wordt getrokken. Alles gemonteerd en geen foutmelding. Dus nu is het afwachten of het ook allemaal zo blijft werken. Hopenlijk van wel! Bedankt voor de tips!
Marc
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2015 09:14 #1423540
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Meestal is alleen de actie
Meestal is alleen de actie rond de stekker wel voldoende. En dat vet is wel standaard, maar veroudert natuurlijk ook.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 23:59 #1423616
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klemmen
Hallo Volvisti
De klemmen voor het luchtfilterhuis kun je nog gewoon bestellen bij de dealer.
groetjes
Mathy
De klemmen voor het luchtfilterhuis kun je nog gewoon bestellen bij de dealer.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2015 09:52 #1423621
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klemmen koplamp
Eventueel passen de klemmen van het koplampglas ook.
Moderators: Jerry Stam