960 3.0 automaat oranje pijl lampje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2015 22:07 #1104606 door V700 register
960 3.0 automaat oranje pijl lampje is gemaakt door V700 register
Bij ons is het lampje ook gaan branden, zoals ook bij velen is gebeurd. De eerste keer gebeurde het nadat de auto was afgezet terwijl hij nog in D stond. Dat is waarschijnlijk toeval. Kilometerteller werkte ook niet. De auto weer afgezet en opnieuw gestart, toen werkte alles weer normaal. Daarna is het nog een paar gebeurd, laatste keer de pook heen en weer bewogen en sindsdien is het niet meer voorgekomen. Dat is zo'n 4 weken geleden. Langs de garage geweest om hem uit te laten lezen maar de auto slaat geen foutcodes op.
Ondertussen heb ik de olie gecheckt van de bak en die ziet er naar mening redelijk uit. Maar wat mij opviel is dat er een peilniveau met cold en een met hot op staat. De peilstok was nat tot aan het hot niveau maar de auto stond al een dag stil.
Ik heb er foto's van gemaakt en ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben. De druppel olie op de theedoek is de olie uit de bak.
Uiteraard hoor ik graag alle tips and tricks hierover, wel of niet flushen etc.

alvast bedankt voor de reacties.

Vincent.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2015 10:02 #1423098 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Pook
Het lijkt er op dat het probleem de zogenaamde PNP schakelaar is. Dit is een vrij fors uitgevoerde schakelaar die op de bak gemonteerd is en door de pook wordt bediend. De contacten in de schakelaar kunnen na al die jaren een beetje vies zijn waardoor het elektrisch contact wat minder wordt. Een paar keer heen en weer bewegen kan het probleem weer een tijdje laten verdwijnen. Uiteindelijk zal het tijd worden om de PNP schakelaar een keer te vervangen of de bestaande te reviseren. Het vervangen is geen moeilijk klusje maar een brug is wel fijn.

Het ziet er naar uit dat je te veel olie in je bak hebt, maar ik denk niet dat dit iets met het probleem te maken heeft.

Piet

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2015 13:22 #1423101 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Meten met lopende motor...
Vincent,
Het peil van de automaat olie moet je meten als de olie goed in de automaat is verdeeld:
- Start motor
- Voet op de rem
- De pook even door alle standen halen (5-10 seconden in de versnelling houden)
- Pook in P of D
- Uitstappen en meten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2015 21:01 #1423104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In P dan maar?
Dank voor de reacties. Met lopende motor peilen dus, ik ga het binnenkort doen.
Wat vind je van de kleur van olie? Als er teveel olie in de bak zit moet het overtollige er uit, neem ik aan.

En met de PNP schakelaar zal ik maar niet te lang wachten. Ik zal naar topics zoeken die dit bespreken.

Vincent.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2015 21:14 #1423106 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De PNP schakelaar zat ook in
De PNP schakelaar zat ook in de 850 dus er is op internet heel veel over te vinden.

Leuk filmpje op youtube:

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2015 21:28 #1423107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De olie ziet er puik uit,
De olie ziet er puik uit, schoolvoorbeeld van hoe je het wilt hebben, en verder... wat Hein zegt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2015 13:52 #1423389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oranje lamp
mijn 945 automaat gaf ook opeens een oranje pijl op het dashboard.na wat gezoek kwam ik erachter dat ik de knop van de overdrive blokkering had ingeschakeld.Deze gebruik je in de bergen of bij het aanhanger trekken. Groetjes Kasper.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC