Geluid (schrapend, later ook tikkend) bij tussenas distributieriem; wat kan dit veroorzaken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2015 15:27 #1104515
door V700 register
Geluid (schrapend, later ook tikkend) bij tussenas distributieriem; wat kan dit veroorzaken? is gemaakt door V700 register
Beste Volvisten,
Aan de voorkant van de motor (B230FK op LPG) klinkt een eerst schrapend later tikkend geluid bij lopende motor die na verloop van tijd niet verdwijnt.
Na enig zoekwerk lijkt het of dit bij de tussenas bij de distributieriem weg komt.
Het lijkt er niet op dat het de spanrol is of de nokkenas.
Maar wat kan dit veroorzaken?
Is het een lager? Of iets anders?
Ik sta open voor suggesties in deze...?
Mvg,
Henk
Volvo 940 LPT '97
LPG G3
325000km
Aan de voorkant van de motor (B230FK op LPG) klinkt een eerst schrapend later tikkend geluid bij lopende motor die na verloop van tijd niet verdwijnt.
Na enig zoekwerk lijkt het of dit bij de tussenas bij de distributieriem weg komt.
Het lijkt er niet op dat het de spanrol is of de nokkenas.
Maar wat kan dit veroorzaken?
Is het een lager? Of iets anders?
Ik sta open voor suggesties in deze...?
Mvg,
Henk
Volvo 940 LPT '97
LPG G3
325000km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2015 16:17 #1422571
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waterpomp die aan zijn eind
Waterpomp die aan zijn eind is?
Dat kan een hoop ellende veroorzaken. Een goedkope waterpomp gaat minder lang mee dan de distributie....
Dat kan een hoop ellende veroorzaken. Een goedkope waterpomp gaat minder lang mee dan de distributie....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2015 22:43 #1422581
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ondertussen...
Beste Lex, en anderen,
De waterpomp is niet nieuw meer en ik verwacht dat deze binnen zekere tijd vervangen dient te worden.
Wat betreft het geluid, na een lange zoektocht van uitsluiten en proberen bleek de aircopomp de veroorzaker van het geluid te zijn.
De snaar is er nu af; deze draait niet meer.....zo kan ik wel rijden en ondertussen op zoek gaan naar een oplossing.....voor tips houd ik me aanbevolen...
Met Volvogroet,
Henk Hof
Annen
De waterpomp is niet nieuw meer en ik verwacht dat deze binnen zekere tijd vervangen dient te worden.
Wat betreft het geluid, na een lange zoektocht van uitsluiten en proberen bleek de aircopomp de veroorzaker van het geluid te zijn.
De snaar is er nu af; deze draait niet meer.....zo kan ik wel rijden en ondertussen op zoek gaan naar een oplossing.....voor tips houd ik me aanbevolen...
Met Volvogroet,
Henk Hof
Annen
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2015 08:46 #1422590
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ah, da's beter.
Ah, da's beter.
Zonder airco red je het de komende tijd wel.
Uit Annen lees ik. Dan is Koops in Ees een uitstekend Volvo-adres! Zij doen alles voor mijn Volvo's, tot grote tevredenheid.
Zonder airco red je het de komende tijd wel.
Uit Annen lees ik. Dan is Koops in Ees een uitstekend Volvo-adres! Zij doen alles voor mijn Volvo's, tot grote tevredenheid.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2015 23:51 #1422613
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nattigheid
Hallo Volvisti
Zolang het niet kouder wordt dan 5 graden Celsius (want dan schakelt de airco niet meer in) is een airco ook bij nat weer heel handig.
groetjes
Mathy
Zolang het niet kouder wordt dan 5 graden Celsius (want dan schakelt de airco niet meer in) is een airco ook bij nat weer heel handig.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2015 22:17 #1422706
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geluid uit de aircopomp
Hoi hoi,
Iemand nog enig idee wat in de aircopomp het geluid kan veroorzaken. Voor zover ik kan nagaan zit er geen speling op de as. Wel hield het geluid op toen ik de airco inschakelde...
Mvg,
Henk
Iemand nog enig idee wat in de aircopomp het geluid kan veroorzaken. Voor zover ik kan nagaan zit er geen speling op de as. Wel hield het geluid op toen ik de airco inschakelde...
Mvg,
Henk
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2015 22:23 #1422707
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het lijkt me raar dat het
Het lijkt me raar dat het geluid ophoudt als je de airco inschakelt. Het is eigenlijk altijd andersom.
Bij sommige 940's lijkt het alsof je de airco uitschakelt (oranje lampje brandt dan) terwijl je de airco juist inschakelt (geen lampje). Bij andere types schakel je de airco in als het lampje blauw wordt. Precies andersom dus. Check de handleiding van je 940.
Door inwendige slijtage kan de pomp lawaai maken als 'ie draait. Als de pomp niet draait en er is toch lawaai, zit het lawaai blijkbaar in de magneetkoppeling.
Bij sommige 940's lijkt het alsof je de airco uitschakelt (oranje lampje brandt dan) terwijl je de airco juist inschakelt (geen lampje). Bij andere types schakel je de airco in als het lampje blauw wordt. Precies andersom dus. Check de handleiding van je 940.
Door inwendige slijtage kan de pomp lawaai maken als 'ie draait. Als de pomp niet draait en er is toch lawaai, zit het lawaai blijkbaar in de magneetkoppeling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2015 23:22 #1422712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geluidje
Als je de airco inschakeld staat de v-poulie t.o.v. de aircopompas stil, ik denk dat de lagers in de snaarpoulie een beetje gaar zijn. Nu heb de de snaar er af gehaald en als je nu aan de poulie draait voel je dan licht gerommel of zoiets? Ik bedoel als je de poulie draait moet dat glad en soepel gaan. Ik weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen. Waar schijnlijk ben je met een paar nieuwe lagertjes klaar (ik zou 2rs lagers nemen).
Succes Harry.
Succes Harry.
Moderators: Jerry Stam