Koelslang controleren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2015 12:50 #1104066 door V700 register
Koelslang controleren! is gemaakt door V700 register
Ik had bij Krokantje eigenlijk nooit bij warme motor onder de kap gekeken. Ding doet het immers prima en lekt geen olie en/of koelvloeistof.

Vandaag toch eens gedaan en er viel mij een verdikking in de onderste radiateurslang op. Nu had ik nog een nieuwe liggen dus ik denk vervang hem even.

Toen ik de oude eraf had schrok ik toch wel, bijna geheel doorgescheurd. Had niet lang meer geduurd of er kwam een grote klap en al de koelvloeistof was verdwenen.

Zie de foto's.

Groet Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2015 13:38 #1419677 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goede tip
Goede tip Paul! Goed dat je het gezien hebt. Dat heeft je een hoop ellende bespaart.

(Misschien is het wel eens eerder gebeurd sinds er een andere kop opzit?)

Paranoïde dieselrijder als ik ben heb ik een setje radiatorslangen meegenomen in de kofferbak tijdens mijn trip naar Bretagne.

Groeten,
Gerben vanuit Bretagne.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2015 21:50 #1419693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Mijn auto is vandaag voor een beurt weggeweest. De koelslangen zijn gelukkig nog soepel. Wel nog even de afvoeren van het schuif/kanteldak laten doorblazen. Je zal maar in een stortbui zitten en met remmen een golf water in je nek krijgen. Ik ben dan wel een natnek, maar niet als gevolg van verstopte dakafvoeren.

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2015 22:18 #1420124 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic ter info : al eens gekeken op
ter info : al eens gekeken op DO88.se ? Kwaliteitslangen met 4 koordlagen en beter of de OEM slangen met 1 koordlaag. Geen kans meer op openbarsten van koelslangen en ze zijn gemaakt van silicone ipv rubber. Zijn beschikbaar in zwart/blauw of rood. Naargelang welk kleur je wil. Enfin, staat allemaal op hun site te lezen hoe en wat.
Wel de goeie selecteren volgens dat je airco hebt of niet. Voor een diesel hebben ze nog niets ... maar kan je wel zelf maken met de stukken en slangen die op hun site ook te verkrijgen zijn, moet je wel even gaan meten dan. Ok is niet origineel maar een goed alternatief als OEM niet meer beschikbaar is of als je iets beter wil er geen kijk meer naar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2015 17:23 #1420137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Google
Als je googlet op siliconen slang auto, krijg een pagina met Nederlandse bedrijven die deze slangen ook leveren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC