motor slaat af /start korte tijd niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2015 23:05 #1104033
door V700 register
motor slaat af /start korte tijd niet is gemaakt door V700 register
Hallo,
Heb een Volvo 940 2.3 i B230FK op Lpg uit "97 met een probleem ik heb er al naar laten kijken door mijn garage maar die kan niks vinden.
De motor slaat soms af tijdens het rijden, zowel op gas als op benzine, daarna start hij niet meteen maar moet ik vaak even een paar minuten wachten en dan start hij wel weer.
Ook als bv even ga tanken ( dus als ik maar even kort de auto uit heb gehad) wil hij vaak niet meer starten.
Kan iemand mij helpen ? m.v.g. Rien van der Kuijl
Heb een Volvo 940 2.3 i B230FK op Lpg uit "97 met een probleem ik heb er al naar laten kijken door mijn garage maar die kan niks vinden.
De motor slaat soms af tijdens het rijden, zowel op gas als op benzine, daarna start hij niet meteen maar moet ik vaak even een paar minuten wachten en dan start hij wel weer.
Ook als bv even ga tanken ( dus als ik maar even kort de auto uit heb gehad) wil hij vaak niet meer starten.
Kan iemand mij helpen ? m.v.g. Rien van der Kuijl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 11:08 #1419454
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Paar verdachten
Een ervan is het witte bezinerelais achter de asbak in het relaisbakje.
Vervang die vast even of hersoldeer de contacten.
Vervang die vast even of hersoldeer de contacten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 11:10 #1419455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPI?
LPG schrijf je, is het Vialle LPI? Dan is het LPI onderbreekrelais een bekende verdachte bij dit probleem.
Een andere mogelijke veroorzaker is het benzinepomprelais.
Over beide is heel wat terug te vinden op het forum m.b.v. de zoekfunctie.
Een andere mogelijke veroorzaker is het benzinepomprelais.
Over beide is heel wat terug te vinden op het forum m.b.v. de zoekfunctie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 11:44 #1419456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic +2
+2 wat betreft de voorgaande schrijvers. Ivm kosten en gemak zou ik eerst het witte (benzine) brandstofpomprelais achter de asbak checken. Die bevat een beveiliging dat als de auto uitvalt (geen ontsteking meer, bij bijv. een ongeval) de benzinepomp uitgeschakeld wordt. De LPG installaties worden ook met dit relais verbonden om de toevoer van LPG in eenzelfde situatie ook te stoppen. Een slecht brandstofpomprelais kan via die route dus wel problemen geven bij rijden op LPG.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 12:35 #1419457
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel herkenbaar.Heb ik jaren
Heel herkenbaar.Heb ik jaren geleden ook gehad met een 940 automaat low turbo op gas.Van alles geprobeerd .Uit eindelijk het benzinepomp relais (zit achter je asbak)vervangen.Toen naar de Algarve heen en weer gereden( ruim 8000km )zonder problemen.Terug in NL starte ze helemaal niet meer bleek de benzine pomp de geest te hebben gegeven .Na deze vevangen te geen problemen meer gehad.Mijn conclusie is dat de bezinepomp al die tijd niet goed deed maar op het moment dat hij pas echt de geest geeft kan je dat pas constateren.
Succes ,Willem
Succes ,Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 12:54 #1419458
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top, ik neem dit even mee
Top, ik neem dit even mee naar mijn garageman (die tot dusver niets kon vinden wat het probleem op kon lossen). Laat nog wel even weten of het gelukt is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 13:03 #1419459
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die benzinepomp onderschrijf ik niet zo, die reactie is er later tussen geplaatst.
Dat de auto uitvalt bij rijden op LPG lijkt me geen sypmtoom van een slechte benzinepomp. Niet warm willen starten is dat misschien wel, maar je moet bij de combinatie van alle symptomen kijken of er een oorzaak is die alles kan verklaren.
Dat de auto uitvalt bij rijden op LPG lijkt me geen sypmtoom van een slechte benzinepomp. Niet warm willen starten is dat misschien wel, maar je moet bij de combinatie van alle symptomen kijken of er een oorzaak is die alles kan verklaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 15:19 #1419463
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik begrijp dat de auto niet
Ik begrijp dat de auto niet meer start nadat hij even gestopt is en je hem op nieuw wil starten.Dan start je eerst op benzine om daarna automatisch over te schakelen op gas.Bij was het zo dat hij het na een paar minuten wachten weer startte.Na de pomp vervangen te hebben was het probleem opgelost.Overigens gewoon een pomp van de sloop.Dus veel hoeft het niet tekosten.
Willem
Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 22:02 #1419478
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinepomp relais is
Benzinepomp relais is vervangen. Probleem lijkt nu verholpen te zijn. Bedankt voor de hulp.
Moderators: Jerry Stam