Wegvallen Spanning Volvo 945 LPT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2015 10:52 #1104020
door V700 register
Wegvallen Spanning Volvo 945 LPT is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo vakmensen,
Heb de laatste tijd soms een stilvallende motor door wegvallen spanning. Dit gebeurt met name tijden het inparkeren op lage snelheid. Volgens de Garage zou het het systeem relais kunnen zijn ( spanning is even weg, dus ook opnieuw radiocode invoeren, auto start daarna gelijk weer) Heb gisteren het relais vervangen, maar het probleem lijkt nog niet opgelost.ter info; motor loopt goed, accu is nieuw, enz. Heb nog even gedacht aan het contactslot, maar volgens de garage niet waarschijnlijk. De auto start ook altijd als een zonnetje. Zijn er nog meer factoren, die het zouden kunnen veroorzaken? Code in de sleutel(startonderbreking o.i.d.?)Alvast dank voor het meedenken.
Heb de laatste tijd soms een stilvallende motor door wegvallen spanning. Dit gebeurt met name tijden het inparkeren op lage snelheid. Volgens de Garage zou het het systeem relais kunnen zijn ( spanning is even weg, dus ook opnieuw radiocode invoeren, auto start daarna gelijk weer) Heb gisteren het relais vervangen, maar het probleem lijkt nog niet opgelost.ter info; motor loopt goed, accu is nieuw, enz. Heb nog even gedacht aan het contactslot, maar volgens de garage niet waarschijnlijk. De auto start ook altijd als een zonnetje. Zijn er nog meer factoren, die het zouden kunnen veroorzaken? Code in de sleutel(startonderbreking o.i.d.?)Alvast dank voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2015 13:41 #1419404
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Vreemd verschijnsel, interessant.
Wat gebeurt er precies? Alles gaat uit (verlichting, radio etc)? Blijft de motor ook draaien of slaat die ook af? Contactslot zou ik niet meteen uitsluiten, maar kun je wel testen door aan de sleutel te bewegen als de motor draait.
Ik zou ook de kabels vanaf de accu nalopen + de massakabels naar carosserie. Als daar een breuk in zit, of als de kabel al bijna helemaal is losgeraakt van de accuklem kan de spanning ook wegvallen. Het zou ook kortsluiting kunnen zijn, iets dat onbedoeld contact maakt (plus draad met slechte isolatie??).
Tevens kun je de spanningsregelaar en koolborstels op de dynamo nog controleren.
Vraag is verder wat er anders is als je inparkeert. Lage snelheid, motor maakt minder toeren dan. Of zijn er aftermarket afstandssensoren ingebouwd?
Wat gebeurt er precies? Alles gaat uit (verlichting, radio etc)? Blijft de motor ook draaien of slaat die ook af? Contactslot zou ik niet meteen uitsluiten, maar kun je wel testen door aan de sleutel te bewegen als de motor draait.
Ik zou ook de kabels vanaf de accu nalopen + de massakabels naar carosserie. Als daar een breuk in zit, of als de kabel al bijna helemaal is losgeraakt van de accuklem kan de spanning ook wegvallen. Het zou ook kortsluiting kunnen zijn, iets dat onbedoeld contact maakt (plus draad met slechte isolatie??).
Tevens kun je de spanningsregelaar en koolborstels op de dynamo nog controleren.
Vraag is verder wat er anders is als je inparkeert. Lage snelheid, motor maakt minder toeren dan. Of zijn er aftermarket afstandssensoren ingebouwd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2015 10:36 #1419410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles gaat uit en de motor
Alles gaat uit en de motor slaat af. De dashboard lampjes branden zoals ze doen als je start, motor start ook gelijk, radio vraagt om code i.v.m. spannings uitval. Het gebeurt eigenlijk niet op rechte stukken, maar vooral bij stuurbewegingen bij afslaan of inparkeren Als ik het terug haal meestal naar links. geen afstands sensoren ingebouwd
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2015 12:39 #1419416
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Contactslot lijkt me de
Contactslot lijkt me de eerste verdachte. Zeker omdat het met stuurbewegingen gepaard lijkt te gaan. Is natuurlijk makkelijk te vervangen.
Sleutelbos aan de autosleutels is op termijn (nu dus zo'n beetje, nu de vierkante dames op leeftijd beginnen te geraken) een garantie voor storingen door het contactslot.
Sleutelbos aan de autosleutels is op termijn (nu dus zo'n beetje, nu de vierkante dames op leeftijd beginnen te geraken) een garantie voor storingen door het contactslot.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2015 13:31 #1419417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Lex, heb er inderdaad
Dank je Lex, heb er inderdaad een sleutelbos aanhangen ga ik zeker checken! Heb dat bij de garage wel genoemd, maar die vonden dat niet waarschijndelijk.
24-06-2015 23:00 #1419512
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic massa
Als alle spanning weg valt is er hoogst waarschijnlijk een massa probleem.
Zeker als de spanning van de radio ook af is.
Als test zou je een 3 punts massa kunnen leggen tussen de accu, motorblok en chassis.
Zeker als de spanning van de radio ook af is.
Als test zou je een 3 punts massa kunnen leggen tussen de accu, motorblok en chassis.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Moderators: Jerry Stam