Geen foutcodes niet (echt) starten - opgelost
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2015 19:04 #1103977
door Jerry Stam (GAST)
Geen foutcodes niet (echt) starten - opgelost is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Mijn 940 wil niet echt lekker starten / lopen momenteel. Hij start wel, maar gaat niet naar stationair en zonder gas geven valt hij uit. Foutcodes al uitgelezen (geen fout codes) onstekingsmodule, bobine, benzinerelais, radio-ontstoringsrelais al even gewisseld, maar was het niet. Volgende stap nieuwe benzinepomp monteren (er zoemt niks bij op contact zetten). Nog andere logische ideeen om te proberen? Ik wil evt ook de ecu nog proberen te wisselen. Omdat hij niet stationair wil lopen zonder gas (klinkt als een oude naaimachine) denk ik nu aan te weinig benzine (= pomp). Drukregelaar vorig jaar ook al eens vervangen en meeste benzineslangen zijn nieuw Ik heb geen LPG
Oplossing:
Er zit nu een nieuwe benzinepomp in die beter werkt dan de vorige. Kostte me inderdaad in totaal uurtje of 3 inclusief gepruts en uitzoeken. De auto bleef toen in ieder geval lopen. Toen vond ik trouwens ook het bewuste ventieltje op de injectorrail (in de buurt van de meest vooraan gemonteerde injector op de rail). Maar het bleef een beetje een naaimachine geluid en het klonk niet zoals dat zou moeten. Wat bleek cylinder 1 en 4 deden het niet (injector los geen verschil). Toen herinnerde ik me opeens dat cylinder 1 en 4 in wasted spark op dezelfde draad zitten. Waarschijnlijk is er een draadbreuk in die draad. Daarop bougiekabels teruggeklikt op de "traditionele" ontsteking / bobine en weer als een zonnetje (met meer brandstof).
To do: Nieuwe draden trekken tussen wasted spark ontstekingsversterker en bobine.
Oplossing:
Er zit nu een nieuwe benzinepomp in die beter werkt dan de vorige. Kostte me inderdaad in totaal uurtje of 3 inclusief gepruts en uitzoeken. De auto bleef toen in ieder geval lopen. Toen vond ik trouwens ook het bewuste ventieltje op de injectorrail (in de buurt van de meest vooraan gemonteerde injector op de rail). Maar het bleef een beetje een naaimachine geluid en het klonk niet zoals dat zou moeten. Wat bleek cylinder 1 en 4 deden het niet (injector los geen verschil). Toen herinnerde ik me opeens dat cylinder 1 en 4 in wasted spark op dezelfde draad zitten. Waarschijnlijk is er een draadbreuk in die draad. Daarop bougiekabels teruggeklikt op de "traditionele" ontsteking / bobine en weer als een zonnetje (met meer brandstof).
To do: Nieuwe draden trekken tussen wasted spark ontstekingsversterker en bobine.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2015 19:36 #1419247
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Kan je wel een behoorlijke
Kan je wel een behoorlijke snelheid rijden met de auto? Als dat zo is zou de benzinepomp toch voldoende moeten leveren voor stationair.
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2015 19:44 #1419248
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loopt
Loopt hij verder wel goed, wel regelmatig, voldoende trekkracht, goed toeren willen maken?
Als dat allemaal wel het geval is, dan zou ik het alleen in de stationair regeling zoeken. Positieschakelaar niet helemaal lekker staat, CIS klep die niet gaat werken oid.
Als je wat meer kunt vertellen over hoe de motorloop verder is valt er wat meer te zeggen.
ECU zou ik eerst nog niet wisselen, erg groot geschut voor waarschijnlijk een klein probleem (dat je met een ECU wissel niet oplost aangezien de storing hoogstwaarschijnlijk niet in de ECU zit0.
Als dat allemaal wel het geval is, dan zou ik het alleen in de stationair regeling zoeken. Positieschakelaar niet helemaal lekker staat, CIS klep die niet gaat werken oid.
Als je wat meer kunt vertellen over hoe de motorloop verder is valt er wat meer te zeggen.
ECU zou ik eerst nog niet wisselen, erg groot geschut voor waarschijnlijk een klein probleem (dat je met een ECU wissel niet oplost aangezien de storing hoogstwaarschijnlijk niet in de ECU zit0.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2015 21:00 #1419251
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Piet
Hij startte al eerder slecht en rijden is nu even niet meer mogelijk.
Zekering 1 eruit hielp ook niet.
De pomp van Timen is overigens al binnen.
Net de instructie doorgelezen op de site.
Van de week maar eens proberen te monteren.
Zekering 1 eruit hielp ook niet.
De pomp van Timen is overigens al binnen.
Net de instructie doorgelezen op de site.
Van de week maar eens proberen te monteren.
Moderators: Jerry Stam