740 GL met B230K start soms wel, soms niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 17:51 #1103914 door V700 register
740 GL met B230K start soms wel, soms niet is gemaakt door V700 register
Na enig bespreken van mijn probleem bij het voorstellen toch maar even een aparte discussie aanmaken.

Hier de link naar voorsteld iscussie: volvo700vereniging.nl/even-voorstellen/n...lvo-nieuwe-problemen

Het probleem:
Als de auto koud is start hij direct, sleutel omdraaien en hij loopt. Dit zonder gas te geven of iets. Dan kan ik een stuk rijden (soms valt hij tussendoor eventjes uit, maar start hij vrijwel direct weer). Als ik hem uit zet en eventjes later weer wil starten doet hij niets. Geeft geen vonk.
De volgende dingen heb ik al bekeken of zijn in orde: bougies en kabels, vacuumslangen, bobine, rotor en verdelerkap.
Ik denk zelf aan de hallgever of de onstekingsmodule aan het voorscherm. Wat zou het anders kunnen zijn? Gaan deze dingen vaak kapot en is het handig om ze beide gewoon te vervangen?

Alvast bedankt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 21:41 #1418893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 ding vervangen
Die dingen gaan echt jaren mee hoor. Ik zou alleen het kapotte ding vervangen. In 13 jaar en 400.000km heb ik beide 1 keer vervangen. Ik heb wel van allebei een reserve achterin liggen. Zo moeilijk is het niet om ze te vervangen. Ik denk dat het de Hallgever is maar je zou het moeten proberen. Een hallgever uit een sloper kost een tientje.

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2015 10:25 #1418907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Besteld
Dat geloof ik graag, maar volgens mij lijdt mijn Volvo aan achterstallig onderhoud. Ik heb nu een set gekocht op marktplaats, ontsteking, hallgever, rotor, verdelerkap en bougie kabels. Dan heb ik dat stekkertje en de bougiekabels ook direct weer goed. Ik verwacht het morgen te hebben. En dan maar hopen dat het opgelost is, anders vervang ik die ontstekingsmodule door een nieuwe.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2015 22:15 #1419100 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost!
Rob had gelijk! Na het 2e hands setje erop gezet te hebben (inc hallgever) start hij nog elke keer :-D Nu alleen nog een nieuw versnellingsbak rubber en de benzine lucht oplossen en hij is klaar voor de weg!

- Colin

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC