inlaatspruitstuk vacuum te rijk of te arm?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2015 20:00 #1103763
door V700 register
inlaatspruitstuk vacuum te rijk of te arm? is gemaakt door V700 register
De 744 had wat kuren. Soms wilde het apparaat bijna niet stationair en soms niets aan de hand.
Co van Vliet heeft me jaren geleden eens op een sleuteldag bij de 745 op een slangetje gewezen dat naar de ontstekings unit gaat. Ik zat er al weken mee te hannesen en hij zag het in een paar minuten
Nu daar ook maar naar gekeken en ook hier was het rubbertje rot. Nieuw rubbertje gehaald gemonteerd maar geen verbetering
. Sterker nog nu wilde de auto altijd niet.
Vandaag diagnose dagje gedaan en wat blijkt, het is juist andersom, met de slang eraf loopt de motor prima, met de slang erop niet.
Ook met de slang eraf en met een vinger op het tuitje van het spruitstuk slaat de motor bijna af.
Mijn vermoeden is nu dat de boel al die tijd lek is geweest en dat de afstelling van de carb daar op aangepast is.
Binnenkort maar eens naar mijn garagist met de CO meter.
Nu de vraag:
Iemand die weet of het mengsel rijker of armer wordt als er meer vacuum is in het inlaatspruitstuk? En dat ook kan uitleggen? Er zit een 2b5 op dat is een valstroom carb. Geen naalden en membranen enzo. Meer vacuum is iig meer lucht door de carb maar dan wordt er dacht ik ook meer benzine meegeslurpt. Ik heb de indruk dat de motor verzuipt maar ik weet het niet.
CO metertje gaat het me natuurlijk vertellen maar de kleuter in mij wil graag weten 'waaromhom....'
Bedankt Rob
Co van Vliet heeft me jaren geleden eens op een sleuteldag bij de 745 op een slangetje gewezen dat naar de ontstekings unit gaat. Ik zat er al weken mee te hannesen en hij zag het in een paar minuten
Nu daar ook maar naar gekeken en ook hier was het rubbertje rot. Nieuw rubbertje gehaald gemonteerd maar geen verbetering
Vandaag diagnose dagje gedaan en wat blijkt, het is juist andersom, met de slang eraf loopt de motor prima, met de slang erop niet.
Ook met de slang eraf en met een vinger op het tuitje van het spruitstuk slaat de motor bijna af.
Mijn vermoeden is nu dat de boel al die tijd lek is geweest en dat de afstelling van de carb daar op aangepast is.
Binnenkort maar eens naar mijn garagist met de CO meter.
Nu de vraag:
Iemand die weet of het mengsel rijker of armer wordt als er meer vacuum is in het inlaatspruitstuk? En dat ook kan uitleggen? Er zit een 2b5 op dat is een valstroom carb. Geen naalden en membranen enzo. Meer vacuum is iig meer lucht door de carb maar dan wordt er dacht ik ook meer benzine meegeslurpt. Ik heb de indruk dat de motor verzuipt maar ik weet het niet.
CO metertje gaat het me natuurlijk vertellen maar de kleuter in mij wil graag weten 'waaromhom....'
Bedankt Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2015 20:29 #1418116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel
Een carburateur meet mechanisch de hoeveelheid lucht en voegt precies genoeg benzine toe (mechanisch regelsysteem). Als je valse lucht trekt is die niet gemeten en is er dus minder brandstof voor de aanwezige lucht, armer mengsel dus. Moeilijker is het niet lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2015 20:47 #1418117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk aan...
Klinkt goed en logisch, en dat voor iemand met een moderne kar... 
De carb staat dus nu te rijk afgesteld om te compenseren voor de valse, niet gemeten, lucht.
En dus met de slang erop is de valse, niet gemeten lucht weg, en dan loopt ie rijker en verzuipt het apparaat.
Dankjewel,
Rob
De carb staat dus nu te rijk afgesteld om te compenseren voor de valse, niet gemeten, lucht.
En dus met de slang erop is de valse, niet gemeten lucht weg, en dan loopt ie rijker en verzuipt het apparaat.
Dankjewel,
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





