motorswap volvo 745 wil hier graag een turbogeblazen blok in

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 21:48 #1103736 door V700 register
hallo ik heb een voormalig turbodiesel 745 gekocht nu met 2,3 carb ik wil graag een turbogeblazen motor in deze auto bouwen er zit al een m90 turbobak achter, mijn maat heeft nog een 850t staan
ik zag al dat er veel delen overgezet kunnen worden remmerij velgen ed maar heeft iemand hier wel eens een t5 motor ingebouwd??? en wie kan mij hierbij adviseren ik woon bij assen in de buurt

ik had begrepen dat de motor en bak passen motorsteunen uitlaat radiateur intercooler ecu gedeeltelijke motorkabelboom rotor verdelerkap moet dus een platte uitvoering worden iemand een adresje

ik wil graag een motor inbouwen deze ga ik eerst los testen dus alle overbodige rommel er tussenuit een soort plug en play systeem alle ervaring is welkom gegroet martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 22:44 #1418001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Die bak kun je niet gebruiken achter een whiteblock (5 of 6 cilinder). Als je een M90 wilt gebruiken moet je een M90 uit een 960 hebben. De bakken uit de 850 passen (uiteraard) niet ivm voor/achterwiel aandrijving.

Of die 850 onderdelen (radiateur, intercooler, uitlaat) zonder meer in een 740 passen vraag ik me af. Of je 740 onderdelen (evt uit een 740 turbo) passend kunt krijgen op het 850 blok vraag ik me ook af, los van de vraag of die voldoende zijn voor het 850 blok. Ik denk dat er nog best wel wat paswerk zit. Sowieso met de uitlaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 22:46 #1418002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog
Denk dat een 940 turbo benzine blok inbouwen een stuk makkelijker is. Koelsysteem en uitlaat kun je van de donor (waar het blok ook uit komt) overnemen. Blijf je zitten met het hele elektrische verhaal dat je moet aanpassen, de rest is veel meer plug en play. Daar past de M90 bak die je al hebt ook achter.

Zonder hoofdletters en met name zonder leestekens (punten enzo) leest je verhaal niet zo prettig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 10:34 #1418015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het betreft,een m 90 5bak uit
het betreft,een m 90 5bak uit een 9 serie turbo wel de juiste bak, misschien is een 9 serie turbomotor een leuke optie,
maar het gaat mij erom of de 850 motor achter een m90 bak past, dat ik het carter, en evt de radiateur moet aanpassen,dat is bijzaak
het is niet de bedoeling om hem origineel te houden ,dat is die nu ook niet(voormalig turbodiesel)
dus 270pk(standaard) in de 7serie dat is wat ik wil realiseren ,dat het geld en tijd kost das te verwachten,

er staan veel filmpjes op youtube

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 11:10 #1418017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Er zijn 3 uitvoeringen voor de M90, die achter de 4 cilinder B230 (redblock), die achter de 6 cilinder diesel en die achter de 6 cilinder van de 960 (whiteblock).

Je kunt die verschillende bakken niet voor de andere motoren gebruiken. Een M90 voor een redblock kun je niet gebruiken achter de diesel of de 6 cilinder uit de 960. Het verschil zit in de aansluiting met het blok en dat kun je niet passend maken of overzetten.

Een 850 blok is een whiteblock (als in de 960) maar dan met 5 cilinders. Een M90 voor whiteblocks past dus achter een 850 blok, maar een M90 voor een redblock of diesel past dus niet achter een 850 blok.

Je hebt het in je openingspost over een M90 turbobak, dat moet dus eentje van een redblock zijn (die niet achter een 850 blok past).

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-05-2015 11:35 #1418021 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Hoi Martin,
Hoi Martin,

leuk om te lezen dat je zulke wilde plannen hebt met mijn ex-volvo. Ik zou zeggen ga ervoor en hou ons op de hoogte! De volvo zelf is het zeker waard want het is best een nette en harde auto.

Ga er wel vanuit dat de T5 swap wat duurder uit kan vallen dan de B230Ft swap. Het heeft gewoon meer aanpassingen nodig en dat kost nu eenmaal tijd en geld.

Wat je bij een T5 swap sowieso moet aanpassen:

carterpan
bedrading
ontsteking
motorsteunen
cardanas
uitlaat
radiateur en intercooler koelsysteem
versnellingsbak steun en -rubber
Remmen, vering en demping
Ventilator
koppeling
gasaansluiting

Ik denk dat ik nog wel wat dingetjes vergeten ben, maar in grote lijnen is dit het wel.

En vergis je niet in het werk..., het is altijd (veel)meer werk dan je zo even inschat.

Groetjes uit Assen

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 13:50 #1418029 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic M90
Hey,

Zoals al verteld hierboven past de M90 van een viercilinder niet achter de 5 cilinder van een 850.

De M90 van een 6 cilinder 960 past wel aan de 5 cilinder van een 850. Die M90 past ook wel in een 740.

Carterpan zal je ook willen laten aanpassen, vaak gebruiken ze hiervoor een carterpan van een 6 cilinder uit een 960 die ze dan laten inkorten.

Motorsteunen zijn volgens mij ook wat lastiger, al heb ik gehoord dat je een kant en klare set kan bestellen uit zweden (prijzig).

De rest zal je allemaal zelf moeten uitvogelen qua radiator, intercooler, motoraansturing en uitlaat.

Het is trouwens vaker gedaan, zelfs wel in een 240.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 14:01 #1418030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motorswap
hee wat leuk dus ook volvo forum schiet het al op met jou turbo?station maar jij weet vast wel wat voor type bak jij erachter gemonteerd is??

het grote voordeel van een white blok is dat er veel mee geracet word,,maar dan moet ik wel de juiste bak erbij hebben??
en zit eraan die bak nog een complete motor,dan is dat mooi meegenomen(dus als iemand iets weet),waarschijnlijk komt er een vrij proggrameerbaar systeem op

ik heb ook een (kitcar) uiteraard op nl kenteken(550kg 200pk) als iets defect is of niet past ,dan moet je zelf iets bedenken,of van een ander merk type auto toepassen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC