help co 7,5% pierburg cd175 zit in een 740 voormalig diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2015 18:36 #1103659 door V700 register
hallo ik heb een probleem mn omgebouwde 745 voormalig turbodiesel nu benzine met pierburg cd 175 carburateur zuipt benzine co 7,5% bij 2500tpm das niet bepaald goed co schroef stationair weet ik wel te vinden maar er zou er onder ook eentje zitten??? of is er wat anders aan de hand membraan is goed naald niet verstelbaar iemand een idee? groet martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arjan Banga
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2015 19:40 #1417631 door Arjan Banga
Beantwoord door Arjan Banga in topic als het goed is is dit een
als het goed is is dit een carb met een geel dopje op de bovenkant net iets uit het midden. er zit een stelschroef onderop, als je met een spiegeltje en een zaklamp kijkt zie je hem zo zitten.
je gaat even naar een garage in de buurt of je meet zelf even met een co meter als je die hebt. dan draai je de schroef naar beneden zodat de sproeier dieper zakt als ik het goed heb.
de co waarde is bij de mijne +- 1,5% bij 1000 rpm, en die loopt goed, over het hele toerenbereik. verbruik is ong. 1:7,5 - 1:10 hangt heel veel van de rijstijl af ;)

staat hij toevallig ook niet altijd op de choke? die kabel kan je op de carb afstellen, hetzelfe principe als bij een fiets, de buitenkabel kan je hoger of lager zetten.

• Arjan Banga
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2015 17:23 #1417741 door Arjan Banga
Beantwoord door Arjan Banga in topic ben je al verder gekomen?
ben je al verder gekomen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 21:17 #1417994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic co
ja ik heb de stelschroef behoorlijk ver ingedraaid klopte helemaal niets van.waarschijnlijk heeft dit blok op lpg gelopen
maandag weer naar de garage ter controle ik wil de ppm,s ook niet te hoog en stationair nog niet helemaal goed maar ik heb andere plannen met deze voormalige turbodiesel

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC