ECU overleden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 16:18 #1103401
door V700 register
ECU overleden is gemaakt door V700 register
Mijn volvo 940 uit 1996 lpt op gas slaat niet meer aan, was naar de garage gesleept door de anwb. De garage heeft geconstateerd dat de ECU is overleden. Ik heb er zelf bij de garage ook naar gekeken ze hebben een ouder type ecu aangesloten hier start de auto wel op maar loopt ie niet mooi mee. Toen nog bij een vriend een ecu opgehaald een nieuwer type ....984 aan het einde, deze geprobeerd starte de auto niet mee.
Nu is mijn vraag heeft iemand voor mij nog een ECU liggen met nr. ...977 aan het einde.
Woon zelf in de buurt van Utrecht.
alvast bedankt en hoor het graag.
Nu is mijn vraag heeft iemand voor mij nog een ECU liggen met nr. ...977 aan het einde.
Woon zelf in de buurt van Utrecht.
alvast bedankt en hoor het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 16:42 #1416451
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Niet starten met ECU - 984 komt waarschijnlijk door de startblokkering die wel in die ECU maar niet in jouw auto zit.
Je zou de soldeerverbindingen onder de bobine nog eens na kunnen kijken. Bij Vialle LPi (daar gaat het denk ik om) worden daar de originele kabels doorgeknipt en een soort 3-weg verbinding gemaakt tussen ECU, benzine injectoren en LPG installatie. Als die verbinding los is geraakt door een vermoeide soldeerverbinding dan kan het misschien ook lijken of die ECU stuk is.
Onder de bobine zit op die brug tussen veerpoot en schutbord een wit metalen plaatje. Daar zitten connectoren aan bevestigd, vlak daarbij wordt vaak de LPi installatie aangesloten op de draad tussen ECU en benzine injectoren.
Je zou de soldeerverbindingen onder de bobine nog eens na kunnen kijken. Bij Vialle LPi (daar gaat het denk ik om) worden daar de originele kabels doorgeknipt en een soort 3-weg verbinding gemaakt tussen ECU, benzine injectoren en LPG installatie. Als die verbinding los is geraakt door een vermoeide soldeerverbinding dan kan het misschien ook lijken of die ECU stuk is.
Onder de bobine zit op die brug tussen veerpoot en schutbord een wit metalen plaatje. Daar zitten connectoren aan bevestigd, vlak daarbij wordt vaak de LPi installatie aangesloten op de draad tussen ECU en benzine injectoren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 16:45 #1416452
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoewel
Hoewel, als hij met een andere ECU wel wil lopen dan zal dit vermoedelijk niet het probleem zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 20:44 #1416461
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
bedankt voor je reactie zal dat sowieso nog wel controleren maar dacht tijdens het lezen van je reactie dat van die andere ECU waar die wel mee start...
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 21:48 #1416465
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Utrecht
Zal eens zoeken, maar heb vast nog wel een ecu liggen
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 22:05 #1416466
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Met een 977 moet je je eigen
Met een 977 moet je je eigen eeprom overzetten.
In de 977 zit de immobiliser in de eeprom weggeschreven.
De 977 vind je in de latere type automaten vanaf 96 geloof ik.
Met een 984 heb je meer nodig dan alleen de ecu om hem aan de praat te krijgen ivm externe immobiliser.
De 954 zal ook goed moeten werken, zeker met je eigen eeprom, deze Is ook Lh 2.4.4. , is hier in de 95 automaten gebruikt. Schakelversies hadden toen de 962.
Je moet i.i.g een ecu van een turbo hebben die minimaal LH2.4.4 heeft.
Grtz, Daniel
In de 977 zit de immobiliser in de eeprom weggeschreven.
De 977 vind je in de latere type automaten vanaf 96 geloof ik.
Met een 984 heb je meer nodig dan alleen de ecu om hem aan de praat te krijgen ivm externe immobiliser.
De 954 zal ook goed moeten werken, zeker met je eigen eeprom, deze Is ook Lh 2.4.4. , is hier in de 95 automaten gebruikt. Schakelversies hadden toen de 962.
Je moet i.i.g een ecu van een turbo hebben die minimaal LH2.4.4 heeft.
Grtz, Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2015 15:29 #1416478
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hij doet het weer
Ondertussen heeft de garage de juiste ECU gevonden en doet de auto het weer.
Bedankt voor het meedenken iedereen.
Bedankt voor het meedenken iedereen.
Moderators: Jerry Stam