V snaar piepen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2015 23:03 #1103367
door V700 register
V snaar piepen is gemaakt door V700 register
De v snaren van mijn 945 piepen regelmatig, zijn op spanning en vrij jong!
Oplossing is een beetje spuitvet of vasaline erop/tussen en klaar! Geen gepiep of geslip!!!!
Maar dit is van korte duur, na een paar dagen komt het weer terug.
Wie heeft er een oplossing?
Grt
Michiel
Oplossing is een beetje spuitvet of vasaline erop/tussen en klaar! Geen gepiep of geslip!!!!
Maar dit is van korte duur, na een paar dagen komt het weer terug.
Wie heeft er een oplossing?
Grt
Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-02-2015 07:24 #1416308
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Had ik ook
Maar dat kwam omdat de auto meer stil staat dan dat ie rijd. De laatste tijd toch wat lange ritten gedaan en het piepen is weg. Ook ik deed het met een beetje vet maar was tijdelijk. Regelmatig de auto pakken en bij mij was het weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2015 09:33 #1416309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe heel af en toe een
Ik doe heel af en toe een beetje kaarsvet aan de riemen, dat helpt langere tijd.
Gewoon een oude kaars langs het loopvlak van de riem wrijven.
Gewoon een oude kaars langs het loopvlak van de riem wrijven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2015 09:47 #1416311
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog meer rijden?
De auto mag elke dag bijna 100 km woon-werk doen, dus dat lijkt mij voldoende!
Merk wel dat als het warmer wordt dat het minder is, maar vind het zo'n armoedig geluid als ik 'm 's ochtends start.
Kaars ligt ook al in de auto.
Denk dat ik dus maar gewoon ff geduld moet hebben.
Ligt bij jullie de riem helemaal in de rand van de dynamopoelie etc? bij mij is het hele ijzeren gedeeldte gevuld en ligt die er misschien zelfs iets boven.
Zijn originele Volvo riemen, dwz komen bij dealer vandaan.
Merk wel dat als het warmer wordt dat het minder is, maar vind het zo'n armoedig geluid als ik 'm 's ochtends start.
Kaars ligt ook al in de auto.
Denk dat ik dus maar gewoon ff geduld moet hebben.
Ligt bij jullie de riem helemaal in de rand van de dynamopoelie etc? bij mij is het hele ijzeren gedeeldte gevuld en ligt die er misschien zelfs iets boven.
Zijn originele Volvo riemen, dwz komen bij dealer vandaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2015 09:52 #1416312
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je zou eens kunnen proberen welke riem het is, die van de airco en dynamo kun je er straffeloos afhalen voor een koude test-start. Die voor de waterpomp zou ik laten zitten.
Ik vermoed dat soms de waterpomp scheef staat waardoor het piepen komt. Ik heb het nog niet goed uit kunnen zoeken maar volgens mij is die ook opgehangen met rubbers.
Ik vermoed dat soms de waterpomp scheef staat waardoor het piepen komt. Ik heb het nog niet goed uit kunnen zoeken maar volgens mij is die ook opgehangen met rubbers.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2015 10:34 #1416316
door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic :S
Als je serieus met je auto bezig bent, pak je een piepende riem bij de bron aan.
En zeker niet invetten. Helpt natuurlijk wel tegen het irritante geluid, maar dat is een beunhazen manier, je maakt de riem alleen maar glad en gaat dus nog meer slippen en slijten.
De waterpomp zit met een pakking koud op je redblock geschroefd, niet opgehangen. Dus die kan niet scheef gaan staan, wel je stuurbekrachtigingspomp, dynamo en aicocompressor. Als daarvan de ophangrubbers versleten zijn kunnen ze scheef gaan staan en piepen inderdaad.
En zeker niet invetten. Helpt natuurlijk wel tegen het irritante geluid, maar dat is een beunhazen manier, je maakt de riem alleen maar glad en gaat dus nog meer slippen en slijten.
De waterpomp zit met een pakking koud op je redblock geschroefd, niet opgehangen. Dus die kan niet scheef gaan staan, wel je stuurbekrachtigingspomp, dynamo en aicocompressor. Als daarvan de ophangrubbers versleten zijn kunnen ze scheef gaan staan en piepen inderdaad.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-02-2015 10:45 #1416317
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Piepen
Ik had in het verleden ook last van dat piepen en sprayde er inderdaad WD40 op, dat hielp tijdelijk.
Laat heb ik bij Timen mijn dynamo+ de dynamorubbers vervangen (voor PU), sindsdien geen gepiep meer gehoord.
Laat heb ik bij Timen mijn dynamo+ de dynamorubbers vervangen (voor PU), sindsdien geen gepiep meer gehoord.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2015 17:14 #1416351
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OEM
Ik had ook altijd last van piepende snaren als de motor koud was. In de herfst en winter het ergst.
Over een periode van vier jaar de V-snaren vervangen, dynamorubbers vervangen, stuurbekrachtingspompsteun vervangen, weer snaren vervangen.
Alles dus inmiddels keurig in lijn en niet te strak of te los, maar uiteindelijk ben ik er pas helemaal vanaf sinds ik overgestapt ben van originele Volvo V-snaren naar Gates. Misschien net een ander compound ofzo.
Ik gebruik eigenlijk altijd onderdelen met het Volvo-merkje erop, maar voor de V-snaren maak ik vanaf nu een uitzondering.
Over een periode van vier jaar de V-snaren vervangen, dynamorubbers vervangen, stuurbekrachtingspompsteun vervangen, weer snaren vervangen.
Alles dus inmiddels keurig in lijn en niet te strak of te los, maar uiteindelijk ben ik er pas helemaal vanaf sinds ik overgestapt ben van originele Volvo V-snaren naar Gates. Misschien net een ander compound ofzo.
Ik gebruik eigenlijk altijd onderdelen met het Volvo-merkje erop, maar voor de V-snaren maak ik vanaf nu een uitzondering.
Moderators: Jerry Stam