Past een b230f motor van een 740 in een 940 ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2015 18:45 #1103060
door V700 register
Past een b230f motor van een 740 in een 940 ? is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal
Mijn 940 motor loopt nog maar 3 cylinders en is aan z'n eind. Nu kan ik een gebruikte motor van een 740 kopen. Past deze er in?
Ik zag dat de 740 motor een ventilator aan de motor vast heeft en dat heeft de 940 niet
De 740 motor is van een geschakelde auto en de 940 is een automaat.
Dank voor het antwoord
Groet Bert
Mijn 940 motor loopt nog maar 3 cylinders en is aan z'n eind. Nu kan ik een gebruikte motor van een 740 kopen. Past deze er in?
Ik zag dat de 740 motor een ventilator aan de motor vast heeft en dat heeft de 940 niet
De 740 motor is van een geschakelde auto en de 940 is een automaat.
Dank voor het antwoord
Groet Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2015 19:04 #1414965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als het goed is, heeft de 940 een elektrische fan tegen de binnenkant van de radiateur. Je kunt dan de ventilator van de 740 die aan de koelwaterpomp zit weglaten.
Maar let wel even op wat de motorcode van de motor van de 940 is. Als dat ook een B230F is hoef je verder weinig aan te passen. Is het een ander blok dan moet je wellicht meer aanpassen (ECU).
Maar let wel even op wat de motorcode van de motor van de 940 is. Als dat ook een B230F is hoef je verder weinig aan te passen. Is het een ander blok dan moet je wellicht meer aanpassen (ECU).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2015 19:07 #1414966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom aan z'n eind?
Hoeveel km's heeft de motor gemaakt? Heel vaak is de oorzaak goed te vinden en op te lossen. Op drie cylinders lopen is in ieder geval een overduidelijk symptoom. Motor wisselen is wel een heel rigoreuze maatregel voor mijn gevoel.
Weet je welke type motoren het om gaat?
Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld een koppaking probleem is oid en dat het makkelijk te repareren is.
Verder zouden de motoren denk ik redelijk makkelijk te vervangen moeten zijn maar er zijn zeker verschillen en dat kan soms ook echt wel uitmaken, bijvoorbeeld in combinatie met automaat/handbak.
Weet je welke type motoren het om gaat?
Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld een koppaking probleem is oid en dat het makkelijk te repareren is.
Verder zouden de motoren denk ik redelijk makkelijk te vervangen moeten zijn maar er zijn zeker verschillen en dat kan soms ook echt wel uitmaken, bijvoorbeeld in combinatie met automaat/handbak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2015 23:12 #1414974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de motor laten
Ik heb de motor laten controleren en daaruit bleek dat de 3e cylinder nog maar 9 bar compressie heeft en je hoort de kleppen ratelen. Ik weet niet hoeveel deze motor gereden heeft want hij is er drie maanden geleden ingezet, nadat mijn schoonvader de vorige motor kapot had gereden(60km doorrijden met een leeg koelsysteem) ik denk dat er een versleten motor in ingezet,
Waar staat de code van de motor ?
Dank voor de antwoorden
Groet Bert
Waar staat de code van de motor ?
Dank voor de antwoorden
Groet Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2015 17:14 #1415406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeveel bar hebben de andere
Hoeveel bar hebben de andere cilinders dan. 9bar is niet heel weinig. Als er echt sprake is van een lek door kapotte zuigerveer of openstaande klep dan heb je al gauw helemaal geen compressie of maar 3 - 6 bar. Ik zou me pas zorgen maken als het onder de 7.5bar komt.
Moderators: Jerry Stam