draden benzinepomp in tank
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 14:49 #1102760
door V700 register
draden benzinepomp in tank is gemaakt door V700 register
Mijn 740 met b230f uit '88 loopt op gas prima, maar op benzine verschrikkelijk slecht. Hij slaat steeds af, houd heel erg in, hort en stoot enz.
Nu las ik over brandstofdruk, en dat klonk logisch. Ik meet en hoor dat de pomp onder de bestuurdersstoel het (even kort) doet als ik het contact aan zet. Daarom ben ik achterin gaan kijken bij de pomp in de tank. Ik las op t forum dat ik daar vier draden tegen zou moeten komen, twee grijze, een zwarte en een rode, maar ik heb er maar drie. Een grijze/witte, een bruine en een roze. Vanaf de stekker naar de pomp word de roze een rode. In de verschillende opties qua meten onderling meet ik niet meer dan 0,45 Volt spanning.
Kan iemand mij vertellen welk draadje wat is? En zou het kunnen dat het lpg-systeem iets met een van deze draden doet? Misschien zit daar dan een storing.
Nu las ik over brandstofdruk, en dat klonk logisch. Ik meet en hoor dat de pomp onder de bestuurdersstoel het (even kort) doet als ik het contact aan zet. Daarom ben ik achterin gaan kijken bij de pomp in de tank. Ik las op t forum dat ik daar vier draden tegen zou moeten komen, twee grijze, een zwarte en een rode, maar ik heb er maar drie. Een grijze/witte, een bruine en een roze. Vanaf de stekker naar de pomp word de roze een rode. In de verschillende opties qua meten onderling meet ik niet meer dan 0,45 Volt spanning.
Kan iemand mij vertellen welk draadje wat is? En zou het kunnen dat het lpg-systeem iets met een van deze draden doet? Misschien zit daar dan een storing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 19:51 #1413856
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is
Is het misschien:
rood of roze + (constant vanaf contact)
bruin -
grijs/wit vlotter benzinemeter
rood of roze + (constant vanaf contact)
bruin -
grijs/wit vlotter benzinemeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 21:45 #1413863
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn wat vage gas
Bij mijn wat vage gas installatie werden de pompen uit gezet bij gas rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 22:09 #1413864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sja
sja dat vroeg ik mij dus ook af, dan zou het dus kunnen dat er daar iets mis gaat, dat de in-tank-pomp uit blijft staan als ik op benzine wil rijden.
Ik heb net de bedrading van de lpg installatie nagelopen, en volgens mij zit deze nergens aan de brandstofpomp aangesloten, dus ik vermoed dat de pomp(en) blijven draaien als ik op lpg rijd?
ik heb bij de stekker links achterin de auto even spanning van mijn achterlicht afgeplukt en op de roze/rode draad gezet, toen hoorde ik wat gesputter in de tank! Heel hoopvol. Dat had ik eerder namelijk niet gehoord.
Nu zag ik net dat de in-tank-pomp een eigen zekering heeft, nummer 11 volgens mij. Deze zekering krijgt geen spanning als ik het contact aan zet. Dat moet wel continue het geval zijn toch? Misschien dus het beste om deze zekering zelf met een nieuwe draad van spanning te voorzien?
Of kan iemand bedenken waarom deze zekering geen spanning krijgt?
Ik ga er van uit dat het niet het brandstofpomprelais is, want de pomp onder de bestuurderstoel doet het wel. Of word die niet door hetzelfde relais geschakeld?
Veel vragen.... Alvast veel dank voor het meedenken!
Ik heb net de bedrading van de lpg installatie nagelopen, en volgens mij zit deze nergens aan de brandstofpomp aangesloten, dus ik vermoed dat de pomp(en) blijven draaien als ik op lpg rijd?
ik heb bij de stekker links achterin de auto even spanning van mijn achterlicht afgeplukt en op de roze/rode draad gezet, toen hoorde ik wat gesputter in de tank! Heel hoopvol. Dat had ik eerder namelijk niet gehoord.
Nu zag ik net dat de in-tank-pomp een eigen zekering heeft, nummer 11 volgens mij. Deze zekering krijgt geen spanning als ik het contact aan zet. Dat moet wel continue het geval zijn toch? Misschien dus het beste om deze zekering zelf met een nieuwe draad van spanning te voorzien?
Of kan iemand bedenken waarom deze zekering geen spanning krijgt?
Ik ga er van uit dat het niet het brandstofpomprelais is, want de pomp onder de bestuurderstoel doet het wel. Of word die niet door hetzelfde relais geschakeld?
Veel vragen.... Alvast veel dank voor het meedenken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 22:19 #1413865
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht dat het beter werkt
Ik dacht dat het beter werkt als de pompen gewoon draaien bij gas gebruik. Dat kan als gewoon de injectoren niet open gedaan worden, er zit sowieso een retour leiding naar de tank, dus de benzine wordt gewoon rond gepompt dan. Bij mijn auto was de intank pomp stuk, onduidelijk was of eerst de pomp stuk ging en men toen het brandstof relais is gaan schakelen of dat men meteen de pomp is gaan schakelen en daardoor de boel vast geroest is.
Misschien dat gerben nog weet hoe het zat?
Ik meen dat beide pompen gelijk aan en uit gingen.
Beide werden toch door het brandstof relais gestuurd? Bij mij bleek het schakel contact van de ecu defect te zijn.
Als in jou auto de intank pomp niet draaid, dan heb je een slechte loop inderdaad. De pomp onder de stoel redt het niet alleen. Bij mijn b230fb ging het redelijk tot 3500 rpm, daarboven was er gewoon te weinig brandstof. Trouwens ! Mijn auto heeft heel lang niet op benzine gereden, de injectoren waren vast geroest.
Misschien dat gerben nog weet hoe het zat?
Ik meen dat beide pompen gelijk aan en uit gingen.
Beide werden toch door het brandstof relais gestuurd? Bij mij bleek het schakel contact van de ecu defect te zijn.
Als in jou auto de intank pomp niet draaid, dan heb je een slechte loop inderdaad. De pomp onder de stoel redt het niet alleen. Bij mijn b230fb ging het redelijk tot 3500 rpm, daarboven was er gewoon te weinig brandstof. Trouwens ! Mijn auto heeft heel lang niet op benzine gereden, de injectoren waren vast geroest.
Moderators: Jerry Stam