760 verliest koelvloiestof

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 21:04 #1102629 door V700 register
760 verliest koelvloiestof is gemaakt door V700 register
Na een 5 uur durende reparatie/vervanging van de 3 koelslangen en enkele honderden euro's verder, heeft het allemaal geen nut gehad! Na 25 km is al het koelwater verdwenen......waarschijnlijk (flinke hoeveelheid witte rook uitlaat) de koppakking de veroorzaker. Het is een zeer nette 760 GLE uit 1990 met werkelijk alles erop en eraan, 295000 km gelopen. Wilde hem in een sublieme staat brengen, maar de wereld ziet er nu helemaal anders uit. Mijn vraag: wat is nu slim te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 21:13 #1413262 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic Jacobs schreef:Na een 5 uur

Jacobs schreef : Na een 5 uur durende reparatie/vervanging van de 3 koelslangen en enkele honderden euro's verder, heeft het allemaal geen nut gehad! Na 25 km is al het koelwater verdwenen......waarschijnlijk (flinke hoeveelheid witte rook uitlaat) de koppakking de veroorzaker. Het is een zeer nette 760 GLE uit 1990 met werkelijk alles erop en eraan, 295000 km gelopen. Wilde hem in een sublieme staat brengen, maar de wereld ziet er nu helemaal anders uit. Mijn vraag: wat is nu slim te doen?

PRV (v6) of 6-in-lijn? Met 3ton zou ik wel vertrouwen hebben in de 6-in-lijn. PRV... weet ik zo net nog niet...
744TIC '86

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 21:40 #1413264 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic De verhalen over Volvo's
De verhalen over Volvo's eigen 6 in lijn die ik hier lees de laatste tijd zijn echter ook niet louter verhalen van rozengeur en manenschijn. Betrouwbaarder dan de B280E??? Ik ben niet direct overtuigd.

Geen idee wat reparatie/vervanging kost. De koets van deze tweede generatie 760 is markant ...en verzinkt. Het is een betrekkelijk zeldzame uitvoering. Het kan wel eens de moeite zijn om er vol voor te gaan om alles goed te krijgen, maar dat hangt ook beetje van jouw persoonlijke band met deze auto, dit model af. Anders is de in Zeeland geadverteerde auto misschien een aardige pleister op de wonde? Nog meer kilometers, maar zo van het plaatje vind ik het een lekkere, fraaie automobiel.

www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=259806185&asrc=st|sr,as

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 21:40 #1413265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met
Met een PRV kun je de pakkingen ook wel wisselen. Je moet alleen goed weten hoe je de koppen van het onderblok haalt ivm de manier waarop de cilinderbussen(/voeringen) in het onderblok zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 21:45 #1413269 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zeer waarschijnlijk
Zeer waarschijnlijk een PRV V6. Tenzij het een nog zeldzamere 16V klepper is..
Advies: Koppakking(en) vervangen en verder rijden.
Trouwens> Geen natte voeten binnenin? Kachelkraan wil ook wel eens lekken.....
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 22:20 #1413274 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja een prv, maar hij rijdt
Ja een prv, maar hij rijdt nog heel soepel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 22:35 #1413275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @presto: hoezo zeldzame
@presto: hoezo zeldzame uitvoering? Ik heb wel begrepen dat kleurstelling: aubergine rood met creme lederen (beide stoelen elktrisch verstelbaar) interieur, met airco, schuifdak, amerikaans roofrack, en uitgebreide radiocassette met equilaiser niet gangbaar was in die jaren.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 22:54 #1413276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @gerben: nee geen natte
@gerben: nee geen natte voeten, dan zou er toch geen sprake zijn van enorme rookontwikkeling..?.!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 23:45 #1413279 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Relatief zeldzaam. Binnen de
Relatief zeldzaam. Binnen de 700-serie is het een niet vaak voorkomende variant. Het waten destijds ook behoorlijk prijzige wagens. Nog weer een stuk prijziger dan de eerste generatie 760.

Verderop op de site vind je de productieaantalllen. Kan je eea met elkaar vergelijken om het in het juiste perspectief te plaatsen.

www.volvo700vereniging.nl/files/tabeller.pdf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2014 09:37 #1413287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe pakkingen er op !
Een 4 cilinder blaast zijn koppakking er ook uit na veel kilometers.
Bij een v6 heb je er alleen 2.
Het vervangen ervan is niet moeilijker dan bij een 4 cilindertje,je hebt alleen iets meer werk.
Robbert is er een kei in !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD