Reinigen gasklep V90 3.0
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 22:14 #1102370
door V700 register
Reinigen gasklep V90 3.0 is gemaakt door V700 register
Wie kan me vertellen of het zin heeft gasklep huis te reinigen bij een V90 met 211 k op de teller .
Niet echt grote problemen maar bij stationair een klein beetje zoekerig (niet altijd) het is maar heel weinig,maar ik hoor het wel.
Voor de rest loopt hij supermooi alleen waarschijnlijk ben ik te pietje precies.
Mijn vermoeden dat het zeker beter gaat worden indien ik hem ga reinigen preventief ik heb het alleen bij een S60 ooit gedaan en dit gaf resultaat.
Graag hoor ik van iemand de stappen hoe dit bij een V90 gaat en of het zinvol is (kun je natuurlijk pas zien als hij los is toch?)
En waar zit die exact ?
Groet Willem
Niet echt grote problemen maar bij stationair een klein beetje zoekerig (niet altijd) het is maar heel weinig,maar ik hoor het wel.
Voor de rest loopt hij supermooi alleen waarschijnlijk ben ik te pietje precies.
Mijn vermoeden dat het zeker beter gaat worden indien ik hem ga reinigen preventief ik heb het alleen bij een S60 ooit gedaan en dit gaf resultaat.
Graag hoor ik van iemand de stappen hoe dit bij een V90 gaat en of het zinvol is (kun je natuurlijk pas zien als hij los is toch?)
En waar zit die exact ?
Groet Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 16:00 #1411889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis vervuilt door
Gasklephuis vervuilt door olieaanslag vanuit de carterontluchting. Haal de slang los van het gasklephuis, duw met je hand de gasklep open (via de hevel waar de kabel aan zit of aan de gasrol) en spuit de boel ruim in met remreiniger en veeg het schoon met een doek.
Maak ook de CIS klep schoon als je toch bezig bent.
Succes !
Maak ook de CIS klep schoon als je toch bezig bent.
Succes !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2014 10:14 #1411916
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Automaat?
Is het een automaat? Die vervuilen een beetje inwendig, omdat ze nooit echt toeren draaien. Het loont bij een rustig bereden 960/S/V90 vaak wel om een keertje een flink stuk met zo'n 4500 (of meer) toeren te rijden: met mijn V90 heb ik indertijd een 20-25 km in de 3e versnelling gereden op de snelweg. Daarna is de motor merkbaar soepeler.
Deze tip komt overigens uit de 700 FAQ van turbobricks: in Amerika merk je het al eerder, door de lagere snelheden. Wat je feitelijk doet is wat as- en roetafzettingen wegbranden.
Deze tip komt overigens uit de 700 FAQ van turbobricks: in Amerika merk je het al eerder, door de lagere snelheden. Wat je feitelijk doet is wat as- en roetafzettingen wegbranden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2014 18:47 #1411962
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'Korte' handleiding zonder plaatjes
Hallo Willem,
Ik kon zo snel even geen plaatjes(site) vinden met 'ge-explodeerde' tekeningen, dus ik probeer het even zonder plaatjes en foto's. Sorry voor de soms misschien te overbodige uitleg, maar beter te duidelijk dan te onduidelijk...Een gedeeltelijke volgorde van het inlaattraject: luchtfilter, luchtmassameter, zwarte elleboog (die naar volledig verticaal buigt), gasklep, lucht-emmer (die enorme pot die uitstroomt naar zes cilinders).De gasklep zit dus volledig horizontaal gemonteerd op de 'lucht-emmer'.
1. open de motorkap (sorry, te flauw)2. zwarte lucht-elleboog losschroeven bij de verbinding tussen elleboog en gasklep2a. misschien ook de andere verbinding(en) aan de elleboog loshalen. In ieder geval komt, net boven de gasklep, ook de carterventilatie retour in je inlaatdeel3. zwarte elleboog wegbuigen. Je zou nu vrij zicht moeten hebben op de gasklep. Mocht je deze helemaal willen loshalen, dan kun je 'm van de lucht-emmer losschroeven maar heb je eventueel wel een nieuwe pakking nodig van daartussen
Tip 1: let op dat je niets in de lucht-emmer laat vallen, daar krijg je het vrij lastig uit terug...Tip 2: doe ook gelijk de CISklep. Die zit hier ingeklemt in de bocht van de zwarte elleboog. Plug loshalen en er uit trekken. Schoonmaken door er remmenreiniger in te spuiten tot je de as helemaal vrij hoort bewegen (ik schud 'm heen en weer, en dan moet 'ie helemaal vrij bewegen).
Geen idee waar je deze mee kunt inspuiten mocht je 'm weer monteren; ik heb 'm er zo weer tussengezet, maar er zijn hier vast ook wel tips over één of ander smeermiddeltje.
En <a href="/node/24591" target="_blank">hier</a> staat iets over de gasklepschakelaar van de 960-2, misschien heb je daar nog iets aan.Bij vragen gewoon roepen!
Ik kon zo snel even geen plaatjes(site) vinden met 'ge-explodeerde' tekeningen, dus ik probeer het even zonder plaatjes en foto's. Sorry voor de soms misschien te overbodige uitleg, maar beter te duidelijk dan te onduidelijk...Een gedeeltelijke volgorde van het inlaattraject: luchtfilter, luchtmassameter, zwarte elleboog (die naar volledig verticaal buigt), gasklep, lucht-emmer (die enorme pot die uitstroomt naar zes cilinders).De gasklep zit dus volledig horizontaal gemonteerd op de 'lucht-emmer'.
1. open de motorkap (sorry, te flauw)2. zwarte lucht-elleboog losschroeven bij de verbinding tussen elleboog en gasklep2a. misschien ook de andere verbinding(en) aan de elleboog loshalen. In ieder geval komt, net boven de gasklep, ook de carterventilatie retour in je inlaatdeel3. zwarte elleboog wegbuigen. Je zou nu vrij zicht moeten hebben op de gasklep. Mocht je deze helemaal willen loshalen, dan kun je 'm van de lucht-emmer losschroeven maar heb je eventueel wel een nieuwe pakking nodig van daartussen
Tip 1: let op dat je niets in de lucht-emmer laat vallen, daar krijg je het vrij lastig uit terug...Tip 2: doe ook gelijk de CISklep. Die zit hier ingeklemt in de bocht van de zwarte elleboog. Plug loshalen en er uit trekken. Schoonmaken door er remmenreiniger in te spuiten tot je de as helemaal vrij hoort bewegen (ik schud 'm heen en weer, en dan moet 'ie helemaal vrij bewegen).
Geen idee waar je deze mee kunt inspuiten mocht je 'm weer monteren; ik heb 'm er zo weer tussengezet, maar er zijn hier vast ook wel tips over één of ander smeermiddeltje.
En <a href="/node/24591" target="_blank">hier</a> staat iets over de gasklepschakelaar van de 960-2, misschien heb je daar nog iets aan.Bij vragen gewoon roepen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2014 10:22 #1411995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips!!
Ik heb van jullie allemaal wat gebruikt en het is volbracht gasklep gedemonteerd CIS klep gereinigd en hij is merkbaar opgeknapt en grijpt beter aan!
Heb ook nog een advies van een volvo monteur als je de CIS klep gereingid hebt laat hem dan even vollopen met wapen olie of naaimachine olie goed schudden en overtollige oilie eruit laten lopen .
Bedankt en een fijne dag!
Groet Willem
Heb ook nog een advies van een volvo monteur als je de CIS klep gereingid hebt laat hem dan even vollopen met wapen olie of naaimachine olie goed schudden en overtollige oilie eruit laten lopen .
Bedankt en een fijne dag!
Groet Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2014 20:32 #1412022
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allemaal goede tips!
Allemaal goed tips! Het schijnt dat de 5 cilinder versie nog gevoeliger is voor die CIS klep. Maar ja, die heeft ook een krukas die een pak kleiner (lees lichter is).
Nu, wat ook een euvel van die 6 in lijn is zijn de eindrtrappen van de bobines. Die willen vooral bij stationair soms aanleiding geven voor wat onregelmatig lopen, vooral na een lange rit en dan stationair voor een stoplicht of zo. Zo'n eind,- of stuurtrap kost evenwel 350Euro en er zitten er twee in.... Dit is mijn tweede 960 en inderdaad, bij beide was dit het geval. Heb er nu 1 vervangen (de voorste stuurtrap op de luchtemmer) en: euvel obver. Die rillingen af en toe dus, en soms zachtjes trillen, kun je ook zien aan de toerenteller. Dan doet er 1 cilinder niet helemaal lekker mee. en dat zijn heus die eindtrappen, niet de bobines.
Robert
Nu, wat ook een euvel van die 6 in lijn is zijn de eindrtrappen van de bobines. Die willen vooral bij stationair soms aanleiding geven voor wat onregelmatig lopen, vooral na een lange rit en dan stationair voor een stoplicht of zo. Zo'n eind,- of stuurtrap kost evenwel 350Euro en er zitten er twee in.... Dit is mijn tweede 960 en inderdaad, bij beide was dit het geval. Heb er nu 1 vervangen (de voorste stuurtrap op de luchtemmer) en: euvel obver. Die rillingen af en toe dus, en soms zachtjes trillen, kun je ook zien aan de toerenteller. Dan doet er 1 cilinder niet helemaal lekker mee. en dat zijn heus die eindtrappen, niet de bobines.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam