Gaspedaal als temperatuurcontrole-knop
- Robin van Munster
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2014 10:45 #1102160
door Robin van Munster
Gaspedaal als temperatuurcontrole-knop is gemaakt door Robin van Munster
Sinds kort heb ik een 960 2.9 uit 1991 met een vreemd geintje: Als ik rustig gas geef blijft een normale temperatuur uit de ventilatie komen. Als ik iets gas bij geef, bijvoorbeeld om rustig van 100 naar 120 te gaan blijft het ook zo. Maar als ik wat meer gas geef gaat de kachelkraan open en komt er saunahitte het interieur in. Situaties waarbij dat voorkomt zijn: inhalen, wegrijden bij stoplicht etc, starten met warme motor. Als ik constant 150 kmh rij, is de temperatuur wel normaal maar bij het minste gas erbij gaat de boel weer open. De kachelkraan is vernieuwd. De airco is leeg (R12, gaat binnenkort naar Geldrop voor vervangende vloeistof) en staat uit. De keuzeknoppen staan niet op auto. Mijn vermoeden is dat er ergens een lek in het vacuümsysteem zit maar dat is logisch en niet technisch geredeneerd. Is er op dit forum iemand die me de weg kan wijzen naar rijden zonder zo nu en dan verdampt te worden? Alvast heel veel dank voor de mogelijke oplossing!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2014 13:50 #1410819
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic vacuumlek
Dit lijkt inderdaad een vacuumlek te zijn. Meestal kondigt een vacuumlek zich aan doordat bij gasgeven er geen lucht meer komt uit de ventilatieopeningen in het dashboard. Is dat bij jou ook zo?
In veel gevallen is een lekke luchtmotor de oorzaak. Het kan ook een terugslagklepje zijn.
Ik heb het zelf pas in mijn V90 opgelost. Zie <a href="/node/53531">hier.</a>
Piet
In veel gevallen is een lekke luchtmotor de oorzaak. Het kan ook een terugslagklepje zijn.
Ik heb het zelf pas in mijn V90 opgelost. Zie <a href="/node/53531">hier.</a>
Piet
- Robin van Munster
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2014 17:28 #1410868
door Robin van Munster
Beantwoord door Robin van Munster in topic Heel veel dank
- Robin van Munster
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2014 18:10 #1410869
door Robin van Munster
Beantwoord door Robin van Munster in topic Ik was vergeten om op je
Ik was vergeten om op je vraag terug te komen, sorry:
Er komt zeker lucht uit de ventilatieopeningen, onverminderd veel. Misschien zelfs meer maar dat kan subjectief zijn omdat warme tot hete lucht meer lijkt te zijn dan normale temperatuur.
Wijst dat dan meer op een lekke terugslagklep dan op een lekke luchtmotor?
Er komt zeker lucht uit de ventilatieopeningen, onverminderd veel. Misschien zelfs meer maar dat kan subjectief zijn omdat warme tot hete lucht meer lijkt te zijn dan normale temperatuur.
Wijst dat dan meer op een lekke terugslagklep dan op een lekke luchtmotor?
Moderators: Jerry Stam