Inhouden/stotteren B200ET

• Tom Haver
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2014 20:42 #1102140 door Tom Haver
Inhouden/stotteren B200ET is gemaakt door Tom Haver
Goeden avond allemaal,
Ik heb al meerdere posts hier aan geweid maar nu denk ik steeds dichter bij het probleem te komen.
Het gaat om een 740 uit 1986 met een B200ET motor. De auto starte eerst maar viel daarna snel uit. Bleek uiteindelijk geen toevoer van brandstof te zijn. Na lang zoeken de injectoren laten reinigen en reviseren. Maar wat bleek,  de brandstofpomp in de tank was stuk. De brandstofpomp in de tank is vervangen net als de benzine filter onder de auto. 2 weken later starte de auto niet meer, toen heb ik het brandstof relais vervangen. Even doorstarten en hij liep weer.
Nu is het zo dat hij af en toe moeilijk start. Dat betekend dat hij soms aardig lang moet slingeren voor hij aanslaat. De laatste tijd merk ik bij fel optrekken in de 1 en soms de 2 dat hij inhoud. Anders gezegd hij krijgt geen brandstof meer en daarna slaat hij meteen weer aan. Zoals al lange tijd is het stationair toerental wat hoog en onrustig. Hier heb ik vaker vragen over gesteld. Maar ik vermoed dat er dus onregelmatigheid is met de brandstof toevoer.De brandstof pomp onder de bestuurder loopt wel tijdens een draaiende motor. Echter bij het aanzetten van het contact hoort deze even de druk op te voeren voor hij start. Dit doet hij niet uit zichzelf, wel wanneer ik sluiting maar in het brandstof relais.
Ik zit zelf te denken aan:
1. Onstorings relais (kan ik niet vinden in mijn auto, heet een B200ET deze?)2. Injector resistor, kan deze storen of niet goed aarde maken op de een of andere manier? 3. Wat kan er voor zorgen dat de brandstofpomp niet op druk komt bij het contact maken?4. De brandstofpomp onder de bestuurder is stuk of functioneerd niet goed waardoor er niet voldoende brandstof druk is. (hoe/waar kan ik dit testen?)

Alvast bedank!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 09:07 #1410708 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een draadje
Het is je al eens eerder gevraagd: wil je je storing in EEN ENKEL draadje behandelen? Dan staan alle tips tenminste bij elkaar, alles wat je geprobeerd hebt, en alles wat je al gevraagd is.
Zo niet, dan beginnen we hier gewoon opnieuw met alle vragen te stellen...

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2014 09:09 #1410788 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic ik vermoed het toerental
ik vermoed het toerental kastje, ik kan de complete injectie en sensoren traject doormeten voor een vergoeding (bij mij in Noordwijkerhout) dan weet je alles

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC