K jetronic 740 geen warme start op benzine, wie kent een goede monteur in regio Eindhoven Tilburg den Bosch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 12:24 #1101952 door V700 register
Goedendag,

Met 740 k jetronic uit 1986 op gas en benzine het volgende probleem:

Loopt en start op lpg perfect
Start koud op benzine prima
Start warm op benzine met geen mogelijkheid, ook bougies niet nat, lijkt of hij geen benzine krijgt.

Wie wil en kan me helpen?

Of wie kent een betrouwbaar bedrijf of betrouwbare monteur die ervaring heeft met k jetronic in Brabant?

Alvast dak voor de hulp

Job

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 18:53 #1409594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic monteur
Mogelijk Schmidt te Gemert.

Gerhard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 20:43 #1409599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien
brandstof relais (oranje) tegen de rechter veerpoot onder de motorkap of anders die bij de asbak .
en als ie koud wel start kan dat komen doordat de koudstart verstuiver wel werkt.
je luchtweger wordt aangestuurd door een bi-metaal maat dan zouden je bougies nat zijn dus..............
groet will

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 20:52 #1409602 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic k-jet org
ik zal eerst starten met het k-jet probleemanalyse schema wat te vinden in op internet bij de k-jet organisation voor Volvo. Ook de BMW 323i gebruikt dit foutzoekschema voor de k-jet.
Will, anderen en ik weten wel iets af van k-jet.
Starten en blijft ie dan lopen? Warm niet starten komt mogelijk door valse lucht en lekke verstuivers....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 21:08 #1409607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zit bij de brandstofpomp
Er zit bij de brandstofpomp onder de auto een terugslagklep, of hoe dat ding ook heet. Die wordt bij een nieuwe pomp standaard  meegeleverd bij Bosch. Is bij een bosch service punt los voor paar euro te koop.

Verhielp bij mij het probleem van slecht starten bij warme motor. Deze houdt druk in systeem. Bij koude motor blijkbaar minder relevant. Of bij warme motor is het systeem gevoeliger voor te weinig druk, wat bij koude start minder kritisch is.

Verder zou ik ook de rubbers van de injectoren vervangen, alle 8.
Ook even de warmteregelaar nalopen. is ergens een pdf in omloop waarin deze iemand met foto's helemaal ontleed. Hiermee heb ik t probleem van slecht lopend stationair bij mij opgelost.

In Eindhoven bij t kanaal zit een goed Bosch service punt, met goeie prijzen. En vriendelijke eigenaar. Kom er graag en leuk om dat oude spul nieuw in de vitrine te zien liggen. Tenminste paar jaar terug nog.

Maar ze blijven gevoelig voor warme motor, je voet lichtjes op t gaspedaal kan ik blijven aanraden bij t starten.

Maar ook nalopen wat ze hebben gewijzigd bij de gas installatie. Kjet is best gevoelig, zeker voor gas installaties.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 21:49 #1409616 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic starten lopen
Pas na het vervangen vd injectors, naast vele andere dingen te hebben opgelost, was het starten en meteen lopen zonder gas erbij bij mijn k-jet.
Vandaag de warmdraai regelaar vervangen (oftewel warm up regulator) omdat de oude 17,7 Ohm gaf. Door een exemplaar die 22,8 Ohm geeft. Hij loopt nu tijdens de 'choke tijd' 800 tpm ipv 700 (net nadat de hulpluchtregelaar dicht is gegaan). Eenmaal warm loopt ie netjes 900 tpm. Koude start loopt de mijne nu 1000 tot 1100 tpm. Voorlopig vind ik het zo prima. Misschien ooit nog een goed temp switch plaatsen. Eerst nieuwe complete veerpoten incl rubbers zoeken, plaatsen, ed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2014 16:07 #1409646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor alle reacties,
Dank voor de reacties, ik ga aan de slag en zal mijn vorderingen rapporteren gr Job

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2014 20:40 #1409715 door V700 register
Dank, opgelost was inderdaad het relais bij veerpoot.

Gr job

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2014 07:56 #1409720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blij
dat het opgelost is.
nog veel rij plezier
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2014 11:08 #1409904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nogmaals dank voor de hulp,
wordt erg gewardeerd door de wat minder technische volvo rijder zodat hij toch met wat hulp zelf zijn volvo aan het rijden kan houden

Gr Job

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC