SPOED: advies gevraagd. VERHOLPEN !!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 18:24 #1101890 door V700 register
SPOED: advies gevraagd. VERHOLPEN !! is gemaakt door V700 register
Beste Volvisti,

Het bleek een defecte accu te zijn. gaf nog genoeg stroom om startmotor rond te laten draaien, maar hirdoor te weinig om brandstofpomp te bedienen.
Nieuwe accu geplaatst en probleem verholpen (zoals het er nu naar uitziet)

vandaag wilde ik mijn blauwe baksteen starten, maar dit lukte niet. Misschien even erbij vertellen dat mijn baksteen, uit 1998,  afgeleverd is met een vialle LPI installatie.
Normaal gesproken draai ik de sleutel om en hoor ik een pomp lopen, ik denk een brandstofpomp. Nu is mij verteld dat de auto eerst start op benzine en als de motor wat warmer is overschakeld op LPG.
Ik ga er dan ook vanuit dat de pomp die ik hoor bij het omdraaien van de sleutel de benzinebrandstofpomp is.
Maar je raad het al, ik hoor helemaal niets. Zekering nr 1 gecontroleerd, maar deze was heel. Bij de garage gevraagd om een tip en zij zeiden; LPG schakelknop ingedrukt houden en dan starten. Hierdoor zou mijn baksteen op LPG starten, maar ook dit werkte niet.
Wel was de accu leeg na 3x starten, kan dit iets te maken hebben met het niet laten draaien van de brandstofpomp ?
Vervolgens aan een andere auto gehangen en had ik weer voldoende stroom om te starten, maar ook dit mocht niets baten.

Heeft iemand een idee cq tip ????

Gerhard
06-37376247

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 18:34 #1409137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomprelais. De pomp
Brandstofpomprelais.
De pomp gaat aan door het witte relais links boven bij je relais. Als die niet goed schakelt gaat de pomp niet aan. De printjes willen nog wel Es' slecht worden in die relais.

Ik heb er wel een liggen in Hattem, maar geen idee of je daar wat aan hebt? Als je kan solderen, dan helpt het vaak als je het relais even door soldeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 21:53 #1409152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Assen
Ik heb er 1 die je wel mag lenen oid, woon in Assen.
Groetjes Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 09:00 #1409219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost?
Fijn dat je auto weer een teken van leven geeft met een nieuwe accu. Maar is dit wel werkelijk de oplossing? Ik bedoel je geeft ergens in je tekst aan dat je ook met via een andere auto het hebt geprobeerd en dat dit niet lukte. Normaal gesproken koppel je de andere auto aan met draaiende motor, dus dat had altijd genoeg vermogen moeten leveren, mits je startkabels dik zat zijn.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 11:53 #1409228 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic opgelost
Dat is niet mijn ervaring. Bij een goed lege accu moet de hulpauto én stroom voor zichzelf leveren én voor de pechauto. Heb wel eens gehad dat de accu zo leeg was dat pas na 10 minuten er weer wat leven in de pech auto kwam. Daarna verliep het zoals jij hier net boven zegt.  Dus nog steeds beredeneerbaar/verklaarbaar in mijn ogen dat het slechts een accuprobleem is. Nieuwe goede accu zal uitsluitsel geven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 22:12 #1409256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Min aan motorblok
Zet de klem van de min-kabel in ieder geval niet op de accu maar op het motorblok. Scheelt weer wat spanningsverlies en maakt soms het verschil wel/niet starten met een hulpaccu.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC