Afscheid nemen bestaat niet, of toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2014 19:21 #1101772
door V700 register
Afscheid nemen bestaat niet, of toch? is gemaakt door V700 register
Mensen, ik kan slecht dingen los laten en weg doen. Maar na jaren van uitstel en afstel komt het moment toch naderbij.
Wat nu, nou : ik heb een olie filter gekocht. Nou en zult u denken met 112000 km sinds aanschaf zul je dat zo vaak gedaan hebben.
Maar, nou , nee. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik vaker de kop / koppakking en distributie riem wissel dan het olie filter.
Waarom, tja tal van plannen over andere motoren, ombouw acties, geen tijd, geen zin, gehecht zijn aan je kent het.
Maar anyway, ik heb nu een filter! Jawel, een echt Volvo filter ook nog.
Waarom deze enorme inleiding , nou ik zou graag willen dat iemand die er wel verstand van heeft mijn filter eens serieus inspecteerde. Gewoon om te kijken of ik Olly zwaar mishandeld heb, op olie gebied dan
Klep spelling is niet overmatig, sterker nog met mijn rijstijl en alleen op lpg, slijt de motor betrekkelijk weinig.
Dus is er iemand die echt eens naar het filter kan kijken en gefundeerd aan kan tonen hoe en of wat.
Vond het wel een grappig experiment zo.
Ps, filter is verkeerd bezorgd dus ik moet hem nog wel een keer ophalen op mijn oude adres.
Ps 2: heb bij 315xxx de kop moeten wisselen wegens verbrande klep. Cilinder 3 had toen een klep die snel verliep. Was al sinds aanschaf. Dus was niet onverwacht. Distributie riem bij 3 ton gedaan dus binnen kort doe ik die ook. (Distributie riem is dus bezig met z'n 2e kop)
Wat nu, nou : ik heb een olie filter gekocht. Nou en zult u denken met 112000 km sinds aanschaf zul je dat zo vaak gedaan hebben.
Maar, nou , nee. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik vaker de kop / koppakking en distributie riem wissel dan het olie filter.
Waarom, tja tal van plannen over andere motoren, ombouw acties, geen tijd, geen zin, gehecht zijn aan je kent het.
Maar anyway, ik heb nu een filter! Jawel, een echt Volvo filter ook nog.
Waarom deze enorme inleiding , nou ik zou graag willen dat iemand die er wel verstand van heeft mijn filter eens serieus inspecteerde. Gewoon om te kijken of ik Olly zwaar mishandeld heb, op olie gebied dan

Klep spelling is niet overmatig, sterker nog met mijn rijstijl en alleen op lpg, slijt de motor betrekkelijk weinig.
Dus is er iemand die echt eens naar het filter kan kijken en gefundeerd aan kan tonen hoe en of wat.
Vond het wel een grappig experiment zo.
Ps, filter is verkeerd bezorgd dus ik moet hem nog wel een keer ophalen op mijn oude adres.
Ps 2: heb bij 315xxx de kop moeten wisselen wegens verbrande klep. Cilinder 3 had toen een klep die snel verliep. Was al sinds aanschaf. Dus was niet onverwacht. Distributie riem bij 3 ton gedaan dus binnen kort doe ik die ook. (Distributie riem is dus bezig met z'n 2e kop)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2014 21:56 #1408436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Openzagen
Openzagen en kijken wat er in zit? Eventueel de druk na het filter meten, met het oude en nieuwe filter?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2014 22:18 #1408437
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Blik opener
Open snijden met een blikopener, het opgevouwen papier uitvouwen, kijken wat je ziet......
Druk meten; vlgs mijn info zit er een by-pass klepje in.
DWZ als het filter zo verstopt zit, dat een drukval over het filter ontstaat, gaat het klepje open, zodat er toch genoeg doorstroming is.
Druk meten; vlgs mijn info zit er een by-pass klepje in.
DWZ als het filter zo verstopt zit, dat een drukval over het filter ontstaat, gaat het klepje open, zodat er toch genoeg doorstroming is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam