Firestone TZ300 niet verkeerd...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2014 20:21 #1101757 door V700 register
Firestone TZ300 niet verkeerd... is gemaakt door V700 register
Wil jullie dit niet onthouden. Zocht 195-65-R15 banden speciaal voor de technische keuring (België) en kwam bij TZ300 van Firestone uit op stalen velgen. Die Firestones kostte 82euro per stuk nieuw incl montage en vind ze helemaal niet slecht! Ze zijn vrij stil.
Na de keruing 16" Volvo velgen er op. Punt is dat die database van die gasten bij de keruring helemaal niet up to date is en ik heb helemaal geen zin in discussies met die gasten. Bah! En met die 16" velgen wordt de wagen dus afgekeurd (onterecht) maar niks aan te doen.
Grt,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2014 21:15 #1408336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh?
Wordt een auto afgekeurd vanwege "verkeerde" maat van banden? Banden moeten toch profiel hebben en mogen niet uitsteken uit de wielkasten? Bijzonder is het wel ...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2014 21:16 #1408337 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Mooie boel
Dus als het goed begrijp, komt de auto alleen door de APK op de banden-maat waar hij destijds mee afgeleverd is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2014 22:01 #1408339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, gaat om de omtrek, die
Nee, gaat om de omtrek, die mag maar een bepaald percentage afwijken i.v.m. het afwijken van de snelheidsmeter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2014 22:05 #1408340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afkeur!
Die 16" velgen onder de 960-II destijds als accesoire staan niet in de database van het keuringsstation en wordt afkeur inderdaad.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2014 22:41 #1408341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Europese Unie
Lang leve de Europese Unie en de overeenkomsten. Gek genoeg is de toelating wel Europees geregeld. Dat houdt in dat een typegoedkeuring door elk willekeurig Europees land kan worden gedaan en daarmee geldt voor alle andere lidstaten. De APK of TÜV of hoe dat ook in andere landen moge heten, geldt alleen voor het land waar het voertuig geregistreerd staat. Waanzin ten top in mijn ogen.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 00:17 #1408350 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Winterbanden
Mischien een rare vraag; waarom heb je er geen 15" winterbanden omheen gezet?
Of mag je in de zomer niet voor de APK met winterbanden.
Mijn zomerbanden zijn 16", winter 15".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 21:43 #1408386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic terug dan maar?
Weer hier komen wonen dan maar? Ik zeg ook maar wat ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 21:44 #1408380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope!
Andre,
Nope! Als je in de zomer afkomt met winterbanden wordt de wagen afgekeurd. Dat is inmiddels verboden. Ik heb nu dus 8 stalen velgen met banden: 4 stuks winterbanden en 4 stuks zomerbanden voor de keuring in de zomer. "Vroeger" kwam er een melding op het keuringsrapport met max toegestane snelheid 80km/h als je met winterbanden afkwam naar de keuring in de zomer maar de wagen werd wel goedgekeurd.
Ik kwam een paar jaar geleden es in wintertijd af aan de keuring met winterbanden onder mijn Volvo met snelheidsindex "T". Het werd afkeur, je mag nu evenwel alleen met winterbanden tijdens de wintertijd met een lagere snelheids index rijden dan voorgeschreven door de fabrikant (index V in mijn geval), maar dan moet er een sticker op het dashbord worden geplakt met max snelheid 190km/h in dat geval van de snelheidsindex T... Ik zei nog; Dat is best rap in de sneeuw!. De keurmeester kon er niet mee lachen en het was meteen einde van het gesprek merkte ik. Dus naar het dorp voor zo'n sticker bij de bandenboer. Het was hem bekend en hij gaf mij zo'n ronde sticker. Terug naar de keuring en aanschuiven achteraan in de file maar weer. Met die sticker werd ie goedgekeurd. Wel extra herkeuringskosten betalen. Wat een apenland!!! Ze zijn hier helemaal zot geworden. Het gaat soms nergens over. 't Is maar net hoe de wind waait en men de regeltjes hanteert... Vreselijk! Nu heb ik begrepen in het dorp dat ik nog met een oude "lullenbak" van een Volvo afkom bij de keuring. Voor eigenaren van Golfjes e.d is het helemaal afzien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 23:11 #1408388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor
Ja hoor, dat kan. Maar ik heb wel inmiddels besloten na 19 jaar in Limburg te hebben gewoond niet meer weg te willen uit deze streek. Het Heuvellland van Nederlands Limburg is mij ook OK! Het maakt niet uit waar je woont, België, Nederland of zelfs Duitsland over de grens hier. 't Is allemaal hetzelfde in deze streek. Alleen verschillend voor soms voor de belastingen en soms de auto's maar vooral de sociale voorzieningen als je werkeloos raakt heb ik een paar jaar gelden ondervonden. Dat was plots allemaal veranderd vanuit NL zonder aankondiging. Het is 1 om het ander hier in deze streek. 1 Europa? >>JA<<!! Is het zover? >>NEE<<. Zelfs is er nog sprake dubbelle belasting.... Dus je woont in buitenland, werkt in een ander Europees land en je betaalt dubbele belasting. een dertigtal kilometer verder op. Het is zowel NL en B die die belastingen blijven heffen.. Het is toch een ruime 1200 euro van elk beide landen dus das 2400 euro die je direct merkt middels een factuur als arbeider. Maar das nog nie alles. Nederland rekent bovendien heeel wat meer onder de streep dan die 1200Euro!! Dat wil je niet weten. Daar wordt wel aan gewerkt, dat wel, maar dat duurt allemaal erg lang. Jaaaaren.. Want van zolang... Het probleem zijn de gemeentelijke belastingen. De politie, brandweer, overheid, gemeente enz wordt in België afgehouden van uw salaris. In Nederland wordt de betaling van de salarissen van de ambtenaren betaalt door de staat. Uit de schatkist. In NL krijg men geen apparte rekening om dit soort zaken te betalen. Dat is heel wat anders dan hier. Dus als buitenlaner betaal je EN de Nedeerlanse ambtenaren EN en de Belgische ambtenaren van het dorp en nog veel meer. 1 Europa is OK. maar regel het dan wel goed. en dat gaat om een hoop geld dat je jaarlijks moet betalen achteraf in België want het is niet ingehouden op je loon als je werkt in NL of D en woont in B. Die belasting is terecht, want ik woon in Belgie, maar woon niet in een gemeente in Nederland... Geloof me, ook hier betaalt men rioolrecht, gemeentebelastingen e.d. Die rekening krijg je ook nog es in de bus. De Belgische gemeentebelasting is om de hele ambtenarij en infrastructuur, wegenbouw, alles te betalen voor het dorp waar je woont.. Das een heffing op het loon. In mijn geval Nederlandsinkomen dus.. Die niet betaalt is in B maar wel in NL. Heel gedoe en het is veel geld. Maar ja, je woont hier in een grensstreek als het smalle Limburg en onze Duitse collega's, want die zijn er ook, Duitsers die werken in NL, hebben weer andere problemen met dubbele belasting. Bedenk ik mij net: Zeurt de NL regering over de tarieven van de branddstof in de grensstreek voor alternatieve maatregelen op de belastingen en accijnsen.. Ze moesten es weten voor al die grensoverschreidende werkers , en dat zijn er heel wat als ik kijk binnen mijn werkgever in Maastricht... En dat weten ze wel, die grensstreek!.... En dat geldt niet alleen in Limburg maar ook in Drenthe bijvoorbeeld tegen de Duitse grens aans. Overal.
Sorry, ik moest het even kwijt...
Groet,
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC