B230K automaat geeft op benzine vreemd probleem op LPG was dit er niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2014 18:25 #1101741 door V700 register
Omdat ik tegenwoordig alleen op benzine rijdt valt het op, dat wanneer ik redelijk fel optrek, de motor voor een seconde hikt. Lijkt af te slaan en dit duurt minder dan een seconde. Wanneer ik dit op een rustige manier doe zijn er geen problemen. De automatische choke gecontroleerd en werkt volgens mij zoals het boekje beschrijft. alle lucht leidingen gecontroleerd, deze zitten ook volgens boekje.
Het is een model '87 dus met extra CO2 reducering (extra slangetjes). Misschien iemand ervaring om deze extra reducering eraf te halen? Ik heb namelijk gegevens over de extra slangen en componenten. Op LPG had ik dit niet dus het ligt volgens mij niet aan de onsteking!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2014 19:21 #1408261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic acceleratiesproeier
Het lijkt erop dat je acceleratiesproeier verstopt zit of het acceleratiepompmembraam is lek.

Meestal als je in de carburateur kijkt zie je een kleine zwanehals met de opening naar beneden gericht. laat een ander 1 keer volgas geven (motor uit) normaal gesproken moet er een straaltje benzine uitkomen tijdens het
intrappen van het pedaal.

ik ben niet zo bekend met carburateurs van volvo maar in het algemeen zit
er zo'n systeem in carb.autos

Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2014 00:28 #1408267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het acceleratiepompmembraam
Het acceleratiepompmembraam heb ik gecontroleerd niet de sproeier, maar kan me voorstellen dat dit geen reactie geeft van nog geen seconde? Het membraam heb ik het verleden al eens vervangen, nieuw niet meer te koop. Morgen ga ik de sproeier effe checken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2014 22:26 #1408299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De acceleratiepompsproeier
De acceleratiepompsproeier gecontroleerd, deze spuit erg veel benzine bij veel gas geven.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC