Koelvloeistoflekkage 940 estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, Onno Buiter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
600 a 700 euro voor een klusje van een uurtje.
Veels te veel geld.
Heb kort geleden hetzelde klusje gedaan op een sleuteldag inclusief radiator vervangen. Koste me alleen maar de onderdelen.
Laten doen zou niet meer mogen kosen dan 1 of 2 uurtjes arbeidskosten en een pakking setje van nog geen tientje..
150 a 200 max? En dan nog vindt ik dat zelfs best veel geld voor zo'n klusje.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt, Onno
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
<html />onnobuiter schreef : Dank voor je reactie. Ik zal de monteur erop aanspreken. Ik denk dat ik de reparatie daar maar afblaas en elders een second opinion vraag.
Bedankt, Onno
Volgens mij proberen ze je een oor aan te naaien, kijk elders en als het daar voor Max €200 gedaan kan worden dan laten maken. Zelf zou ik het dan niet kunnen laten om na reparatie terug te gaan naar die andere te gaan en de rekening laten zien.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Ik heb hetzelfde probleem gehad, lekkage bovenaan de waterpomp. Als de lekkage beperkt is heeft het geen haast om dit te vervangen en kun je rustig op zoek naar de beste prijs.
Leuker is om het zelf op te lossen tijdens een sleuteldag (wel lid worden). Dat heb ik onlangs gedaan.
Een pakkingsetje voor de waterpomp kost €10,-. Het meest lastige is om de oude papieren pakking tussen de waterpomp en het blok te verwijderen. Zit vaak flink vastgekoekt.
De slag naar de radiateur vervangen is nog eenvoudiger dan de pakking van de waterpomp, ik weet niet wat zo'n slang kost.
Let wel op dat de aansluiting van die slang op de radiateur van kunststof is, die kan in de loop der jaren bros zijn geworden en makkelijk afbreken. Of hij is al een beetje gescheurd en dat is de oorzaak van de lekkage. In dat geval moet je je radiateur vervangen. Een radiateur kost je nieuw tussen €150 en €200 beetje afhankelijk van het type.
Succes met je beslissing.
Robert