Koelvloeistoflekkage 940 estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 22:59 #1101616 door V700 register
Koelvloeistoflekkage 940 estate is gemaakt door V700 register
Ik bezit een Volvo 940 estate uit 1997. Ben eerste eigenaar. Last van lekkage koelvloeistof, toevallig net na installatie van een nieuwe radiateur bij de garage. Lekkage zit in de slang naar motorblok aan de rechterzijde en bij de waterpomp daar net boven. Kilometerstand is 244.000. Wagen is altijd goed onderhouden. Is het de investering waard om deze lekkage voor zo'n 600 tot 700 euro te laten herstellen, vraag ik mij af.
Groet, Onno Buiter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 23:09 #1407614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aLS
Als men een bedrag heeft genoemd heeft men waarschijnlijk ook al een oorzaak gevonden? Koppakking denk ik? Kan ook het rubber zijn tussen waterpomp en kop. Das eventjes werk (maar niet heel lang) en een ring van een euro oid. T lijkt me verstandig goed te weten wat nu precies de oorzaak is. Je kunt de auto wegdoen, als je zo tegen dat bedrag op ziet. Met een nieuwere auto heb je hetzelfde bedrag ook zo aan afschrijving te pakken. Met een andere oudere auto kun je ook een tegenvaller krijgen of wat achterstallig onderhoud weg moeten werken voor hetzelfde bedrag. Lijkt mij dus niet zo'n moeilijke vraag (herstellen dus).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 23:20 #1407615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistoflekkage 940 estate
Dank voor het antwoord. Het is in ieder geval - gelukkig - niet de koppakking, voorzover ik nu kan nagaan. Het gaat inderdaad om een rubberen ring bij de waterpomp en een slang. Schijnt echter veel werk te zijn. Ik had zelf ook al de optie herstellen hoog staan. Inruilwaarde nu is 500 euro. Gerepareerd zeker 1000 tot 1500 euro. Dus ik kan me er nauwelijks een buil aan vallen. Mocht ie het na een jaar alsnog begeven, is er geen man overboord, zo redeneer ik maar.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 23:25 #1407616 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Jeetjje
Jeetje.

600 a 700 euro voor een klusje van een uurtje.

Veels te veel geld.

Heb kort geleden hetzelde klusje gedaan op een sleuteldag inclusief radiator vervangen. Koste me alleen maar de onderdelen.

Laten doen zou niet meer mogen kosen dan 1 of 2 uurtjes arbeidskosten en een pakking setje van nog geen tientje..

150 a 200 max? En dan nog vindt ik dat zelfs best veel geld voor zo'n klusje.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 23:41 #1407619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je reactie. Ik zal
Dank voor je reactie. Ik zal de monteur erop aanspreken. Ik denk dat ik de reparatie daar maar afblaas en elders een second opinion vraag.
Bedankt, Onno

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2014 08:45 #1407624 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Veel te veel

onnobuiter schreef : Dank voor je reactie. Ik zal de monteur erop aanspreken. Ik denk dat ik de reparatie daar maar afblaas en elders een second opinion vraag.
Bedankt, Onno

<html />

Volgens mij proberen ze je een oor aan te naaien, kijk elders en als het daar voor Max €200 gedaan kan worden dan laten maken. Zelf zou ik het dan niet kunnen laten om na reparatie terug te gaan naar die andere te gaan en de rekening laten zien.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2014 09:01 #1407625 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Waterpomp
Kost je een waterpomp en een lidmaatschap op de volvovereniging. Op een van de sleuteldagen in Gemert heb ik dit jaar met hulp mijn waterpomp vervangen. Zit nog steeds lekvrij. En die slang kun jzelf zelfs voor de deur nog vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2014 09:05 #1407626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien zijn ze in de war met de 6 cilinders? Daar wordt de waterpomp toch aangedreven door de distributieriem? Kan me voorstellen dat het daar wat meer werk is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2014 09:14 #1407629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weblinks
Helemaal rechts bijna bovenaan op onze pagina vind je de button "Weblinks". Zoek de categorie "Auto onderhoud". Klik deze aan je hebt een aantal onderhoudsbedrijven die regelmatig onze bakstenen onderhouden. Misschien ook wel een bij jou in de buurt.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2014 20:11 #1407658 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic pakking van de waterpomp
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad, lekkage bovenaan de waterpomp. Als de lekkage beperkt is heeft het geen haast om dit te vervangen en kun je rustig op zoek naar de beste prijs.
Leuker is om het zelf op te lossen tijdens een sleuteldag (wel lid worden). Dat heb ik onlangs gedaan.
Een pakkingsetje voor de waterpomp kost €10,-. Het meest lastige is om de oude papieren pakking tussen de waterpomp en het blok te verwijderen. Zit vaak flink vastgekoekt.
De slag naar de radiateur vervangen is nog eenvoudiger dan de pakking van de waterpomp, ik weet niet wat zo'n slang kost.
Let wel op dat de aansluiting van die slang op de radiateur van kunststof is, die kan in de loop der jaren bros zijn geworden en makkelijk afbreken. Of hij is al een beetje gescheurd en dat is de oorzaak van de lekkage. In dat geval moet je je radiateur vervangen. Een radiateur kost je nieuw tussen €150 en €200 beetje afhankelijk van het type.
Succes met je beslissing.
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC