Problemen met airco en OD van mijn 745 B230FT

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-07-2014 19:20 #1101538 door Frans Versteegh (GAST)
Problemen met airco en OD van mijn 745 B230FT is gemaakt door Frans Versteegh (GAST)
Twee weken geleden mijn 745 230FT opgehaald in Groningen en mee naar limburg gereden. De vorige eigenaar had de airco nog laten vullen dus de reis verliep goed, ook lekker koel. De afgelopen tijd heb ik hem een uitgebreide grote beurt gegeven: alle vloeistoffen ververst,nwe bougies, verdeelkap, rotor, alle filters, alle V-snaren en distributieriem en nu loopt de motor prima alleen zijn er 2 problemen: de airco is weer leeg, de pomp hingen inderdaad druppels aan dus die moet ik vervangen, kan alleen het typeplaatje niet vinden dus wat voor type pomp zit er
Op een 745FT uit 1986? En waar kan ik die het beste kopen? Verder werkt deOD niet meer als hij warm is met de verse ATF-F olie! De oude olie was zwaar vervuild ook de zeefjes, alles goed schoon gemaakt en nu problemen! Is hij terziele en moet ik een andere gaan zoeken en wie heeft nog een goede M46 bak met OD? Ik meen ook gelezen te hebben dat wat dikkere motorolie kan helpen, zo ja wat voor soort ? Mineraal of syntetisch en welke dikte?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2014 18:15 #1407281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais?
Het relais zal wel stuk zijn .

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2014 22:09 #1407290 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic OD
Als ie uit de OD gaat of niet meer in de OD wilt, gaat dan wel het lampje in je tellerbak branden?
Als het lampje niet gaat branden, is het relais niet fris meer (even doorsolderen wil vaak wel helpen)
Gaat het lampje wel branden en krijgt de solenoid op de bak stroom en gaat 'ie alsnog niet in de OD, dan is 'ie versleten.
Dikkere olie wil wel helpen, maar is natuurlijk uitstel van executie.
Er is een mannetje, vaak 'is ie op de VKB, die ze revisieert.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2014 09:49 #1407311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gegevens van het Mannetje
Hey Gerben, dat is Peter Frankefort en hij is volgens mij technisch ingenieur. Al velen in de VKV hebben bij hem een overdrive gekocht en laten installeren. Waarschijnlijk het beste adres voor overdrives in Nederland.
Info: <a href=" frankefort.nl/overdrive/ "> frankefort.nl/overdrive/

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-07-2014 20:36 #1407529 door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic OD probleem lijkt opgelost
Na me ingelezen te hebben op diverse forums vond ik de oplossing van Tinus techniek het meest plausibel: vervang de ATF voor MOTORFIETS
Olie, mineraal 10W40. Motorfietsolie is goed voor een natte platen koppeling dus deze zou het frictiemateriaal in de OD niet aantasten, daarbij is hij wat dikker dan ATF dus werkt de schakeling beter. Aldus gedaan, olie vervangen, 250 km gereden met warm weer en de OD en bak deden het prima! Ik weet natuurlijk dat het een slijtage is maar voorlopig funftioneert alles weer goed.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC