wegvallen oliedruk V90 B6304

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2014 15:55 #1101493 door V700 register
wegvallen oliedruk V90 B6304 is gemaakt door V700 register
<div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.727272033691406px;">mogelijk dat iemand hier mij van zinvolle informatie kunnen voorzien:</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.727272033691406px;"></div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.727272033691406px;">het olielampje van mijn v90 ging branden bij afremmen. Na oliepeilen heb ik wat olie erbij gegooid (halve liter). Daarna is het lampje blijven branden en heb ik de auto direct laten staan en opgeladen op een ambulance.</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.727272033691406px;">De klepstoters maken ook flink lawaai, er is dus volgens mij inderdaad te weinig druk.</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.727272033691406px;">Vandaag is de olie afgetapt. Die was schoon, ook geen zooi aan de plug. Het oliefilter is ook vervangen en er is nieuwe olie opgegaan. Bij starten nog steeds geen druk.Om nu te voorkomen dat er meer schade komt heb ik de motor ook niet verder laten draaien of warm laten worden.</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.727272033691406px;">Het kan een verstopt aanzuigfilter zijn, uitgedroogde of kapotte keerringen tussen carter en onderblok of een kapotte oliepomp.</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.727272033691406px;">Wat is het meest voorkomende? Wat denken jullie?</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2014 16:33 #1406966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zou eerst eens met een goede meter de druk proberen te meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2014 20:44 #1406974 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic oliedruk
Oliedrukproblemen komen gelukkig niet vaak voor. Maar die geluiden bij de hydraulische klepstoters lijken er wel op te wijzen.
In de FAQ staat een probleem met de 960 oliepomp beschreven: zoek met Google op 960 Oil Pressure Problems: Failing Oil Relief Piston
De oliepomp zit achter het krukasvliegwiel, dus het is een beste klus om erbij te komen.

 
En ook staat in de FAQ nog iets over oliedrukproblemen vanwege aanzuigen valse lucht bij de pijlstokstaaf: link
Succes!
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2014 00:55 #1406981 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Pomp.......
Soortgelijk probleem; nou ja het viel me op.......olie druk van m'n 940 (das dus geen 960!) was ook niet "je dat". (meterje erop enz enz)
Oliepomp open gemaakt; gewoon aardig/behoorlijk versleten, nieuwe pomp, alles weer goed!
NB druk zegt niks over flow, veel flow hoeft geen druk op te leveren..............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2014 09:28 #1406986 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic evt signaal draad kaal?
Ik heb ook een brandend olielampje gehad. De signaal draad was kaal en hing tegen het oliefilter aan. Isolatie er om heen en het lampje was weer uit.
En dan nog een terzijde: ben nu bezig vanwege de as vakantie met de CC maar het volgende project is een oliedrukmeter. Ik weet nu hoe ik m in moet bouwen maar heb geen idee wat de druk dan zou moeten zijn. Iemand een idee? Bij welke waarden mag ik de carterpan eraf gaan prutsen?
Rob
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD