Gescheurd uitlaatspruitstuk B280E

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2014 20:24 #1101376 door V700 register
Gescheurd uitlaatspruitstuk B280E is gemaakt door V700 register
760 GLE 1986 limousine 280E rijdend op LPG

In Frankrijk de limousine achter moeten laten. Wachten op de ANWB voor repatrieering. De vakantie afgemaakt met een gloednieuwe V70 T4 van Logixc.
Bij aankomst op de camping het geluid van een lekke uitlaat. Net een speedbump geraakt dus zal wel meevallen. Bij starten 's-morgens een vreselijk lekke uitlaat en een geratel van de nokkenas of klepsteel rechtsvoor.
ANWB heeft de auto naar een garage gebracht. De professioneel ogende renault garage was absoluut zeker, een gescheurd uitlaatspruitstuk beinvloed de inspuiting waardoor de betreffende klepsteel gaat dansen en ratelen.
Zij zijn ervan overtuigd dat een nieuw uitlaatspruitstuk het gehele probleem oplost en er niets mis is met de nokkenas en/of klepstoters. Echter geen onderdelen te verkrijgen dus ik wacht nu op de terugkomst van de 760 door de ANWB.
Ik heb de volgende vragen;
Heeft iemand dit eerder gehad en klopt dit??
Zijn er gebruikte uitlaatspruitstukken beschikbaar??
Ter info;
Net voor deze trip heb ik koelvloeistof moeten bijvullen, een halve liter, ik dacht nog, kan een keer gebeuren.
Na 300 km moest er weer 200 ml bij, dat gaf geen goed gevoel. Alles gecontroleerd en geen lek te vinden.
Laatste vraag dus, kan dit er mee te maken hebben?? Er gaat toch geen koelvloeistof langs  het uitlaatspruitstuk??
Of is dit gewoon een per ongeluk tweede probleem.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
groet
Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2014 15:51 #1406362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic UITLAAT SPRUIT STUK ( STUK ? )
Raar verhaal ,maar alles kan .
Heb je EGR en een Pulsair systeem ? Dan zijn de spruitstukken anders .
Je kunt dit zien aan de "buisjes"die op het spuitstuk zitten .
Die heb ik hier nog wel liggen ( dacht ik )
Zodra je meer weet zaal ik gaan zoeken .
Suc(v) 6 !

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2014 16:22 #1406366 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee
Het verhaal van de renault dealer vind ik op z'n minst heel onlogisch. Een scheur in het uitlaatspruitstuk heeft heel weinig invloed op je inlaatgedeelte. Een lek dat je inspuiting moet beinvloeden, moet wel zo groot zijn dat je het zelf ook kunt vaststellen: zie je scheuren, gaten, etc? In principe dus rechtsvoor zoeken, als daar het geratel zit. Verder zal je inspuiting ook heel weinig doen met een klepsteel: die draait in de olie en niet in de benzine.
Mijn redblock liep nog prachtig zuiver met een gat van een vierkante cm plus ene forse scheur in het spruitstuk.
Er is ongetwijfeld iets stuk, en het is goed dat je er niet mee doorgereden hebt, maar geloof die fransoos voorlopig maar niet te hard...
Wat heb je zelf geconstateerd? Heb je een uitlaatlek kunnen vinden? Heb je witte uitlaatrook (die op een lekke koppakking zou wijzen)?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2014 16:34 #1406367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlaatspruitstuk
Op de camping de motor laten lopen. Er was duidelijk een (groot) lek uit het uitlaatspruitstuk rechts.
Tevens een geratel bij de cilinder rechtsvoor.
Geen witte rook.
Na terugkomst van de auto zal ik meer posten.
@Henk, geen EGR en/of pulsair voor zover ik weet.

groet
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2014 19:16 #1406371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt raar hoor...
Klinkt raar hoor maar mss ligt er iets boven op de zuiger te rammelen? Stuk metaal of zo? En een gat / groot lek in uitlaatspruitstuk: nog nooit meegemaakt maar het zal wel, dat kun je makkelijk zelf ontdekken.
Voorlopig niet meer mee rijden of zelfs starten totdat je weet wat de oorzaak van dat gerammel is. Laat de ANWB es met een camera in de cilinder kijken via het bougiegat (als ze dat hebben...)
Succes,
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC