Word er gek van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2014 23:29 #1101335
door V700 register
Word er gek van. is gemaakt door V700 register
Het volgende is er met mijn 760 2.3 b230f aan de hand.
Op lpg liep hij als een trein geen problemen. Op benzine wat minder hij hielt een klein beetje in maar niet storend genoeg om er wat aan te doen.
Nu het lpg er dus uit is rijd de auto heel beroert.
Voorheen wilde hij link inhouden en niet weg kunnen komen bij het stoplicht en stationair elke keer afslaan.
Van de week maar besloten om er weer is wat tijd en geld in te stoppen om het probleem weer op gelost te hebben zodat ik er toch weer mee kan gaan rijden. Wand ik mis hem wel een beetje.
Op de sloop een andere lmm gehaald een andere injector galerij met brandstofdrukregelaar. En een andere brandstof pomp wand die maakte wat herrie.
Dit zat allemaal op een goed lopende 940.
Alles gemonteerd en rijden maar in houden Is weg. Alleen stationaire slaat hij af. En dat is heeeeeeel vervelend.
Het gekke is dat hij het het ene momend wel doet en het andere momend niet
Vandaag gingen we ergens heen de heenweg elkekeer afslaan dus moest ik met 2 voeten rijden (automaat) om hem aan de praat te houden.
Op de terug weg was er niks meer aan de hand en bleef hij gewoon lopen toeren teller zakte netjes terug naar de 800 of zo en dat was elke keer zo waneer ik bij een stoplicht kwam.
Het volgende heb ik al gedaan de cis klep schoongemaakt en in gespoten gasklephuis schoongemaakt, gasklepschakelaar afgesteld inlaat gecontroleerd op valse lucht.
De storing die hij aangeeft was 232 geloof ik. Wat stond voor labda stationaire buitenberijk.
Ik weet het nu ff niet meer, ik weet ook dat dit volgens mij een veel voorkomend probleem is. Ik heb het forum er al op nagelezen maar alles wat ik daar uit heb gehaald heb ik al gedaan.
Wie heeft er tips. Ik wil er zo graag weer lekker mee rijden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Op lpg liep hij als een trein geen problemen. Op benzine wat minder hij hielt een klein beetje in maar niet storend genoeg om er wat aan te doen.
Nu het lpg er dus uit is rijd de auto heel beroert.
Voorheen wilde hij link inhouden en niet weg kunnen komen bij het stoplicht en stationair elke keer afslaan.
Van de week maar besloten om er weer is wat tijd en geld in te stoppen om het probleem weer op gelost te hebben zodat ik er toch weer mee kan gaan rijden. Wand ik mis hem wel een beetje.
Op de sloop een andere lmm gehaald een andere injector galerij met brandstofdrukregelaar. En een andere brandstof pomp wand die maakte wat herrie.
Dit zat allemaal op een goed lopende 940.
Alles gemonteerd en rijden maar in houden Is weg. Alleen stationaire slaat hij af. En dat is heeeeeeel vervelend.
Het gekke is dat hij het het ene momend wel doet en het andere momend niet
Vandaag gingen we ergens heen de heenweg elkekeer afslaan dus moest ik met 2 voeten rijden (automaat) om hem aan de praat te houden.
Op de terug weg was er niks meer aan de hand en bleef hij gewoon lopen toeren teller zakte netjes terug naar de 800 of zo en dat was elke keer zo waneer ik bij een stoplicht kwam.
Het volgende heb ik al gedaan de cis klep schoongemaakt en in gespoten gasklephuis schoongemaakt, gasklepschakelaar afgesteld inlaat gecontroleerd op valse lucht.
De storing die hij aangeeft was 232 geloof ik. Wat stond voor labda stationaire buitenberijk.
Ik weet het nu ff niet meer, ik weet ook dat dit volgens mij een veel voorkomend probleem is. Ik heb het forum er al op nagelezen maar alles wat ik daar uit heb gehaald heb ik al gedaan.
Wie heeft er tips. Ik wil er zo graag weer lekker mee rijden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2014 23:36 #1406217
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk?
Hoe is je brandstof druk?
Computer al uit gelezen?
Computer al uit gelezen?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2014 00:46 #1406219
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Valse
Ik gok op valse lucht.
De ECU probeert uit alle macht met de cisklep het stationair toerental en het mengsel netjes te houden, maar dit lukt niet. Hij kan maar tot een bepaalde grens aanpassen. Te veel valse lucht en het valt buiten aanpassingsvermogen is foutcode.
Alles dus checken op valse lucht!
Enne... Lag er een b230f of b230fb in die 940?
De injectoren kunnen anders zijn en een iets andere hoeveelheid inspuiten, waardoor de ECU ook van slag raakt.
Groeten,
Gerben
De ECU probeert uit alle macht met de cisklep het stationair toerental en het mengsel netjes te houden, maar dit lukt niet. Hij kan maar tot een bepaalde grens aanpassen. Te veel valse lucht en het valt buiten aanpassingsvermogen is foutcode.
Alles dus checken op valse lucht!
Enne... Lag er een b230f of b230fb in die 940?
De injectoren kunnen anders zijn en een iets andere hoeveelheid inspuiten, waardoor de ECU ook van slag raakt.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2014 09:03 #1406220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
Met valse lucht is het toerental eerder te hoog dan te laag. Staat de gaskleppositieschakelaar wel goed? Als die te krap staat kan het zijn dat de ECU de CIS klep niet aanstuurt en de motor op het basistoerental loopt. Dat is ongeveer 500rpm, met een handbak in de vrij is dat net de grens tussen wel/niet afslaan. Met een automaat in D zal het wel afslaan zijn. Als je aan de gasrol draait moet de schakelaar twee keer klikken. Een keer als je m vanaf de aanslag verdraait en een keer voordat hij terugkomt. Afstelling kun je controleren met voelerplaatjes. Beschrijving staat <a href="/node/17794" target="_blank">hier</a>. NIET zomaar aan de stelschroef van de basistoerenalinstelling gaan draaien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2014 16:18 #1406364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren weer even bezig
Gisteren weer even bezig geweest met de 760.
Ik heb het inlaatspruitstuk er afgehaald om zo te kijken of er nog ergens lekkage zat. Niet echt iet kunnen vinden. Wat ik wel heb gedaan is de inlaatspruitstuk pakking vervangen. De themperatuursensor vervangen. De gasklep afgesteld. De gasklepstand schakelaar afgesteld. De cis klep vervangen en schoongemaakt en ingespoten. En tot nu toe loopt hij prima. Ik hoop dat het zo blijft . Dan ben ik helemaal blij. Het is echt weer prettig om er in te rijden.
Bedankt voor het meedenken allemaal. Nu op naar het repareren van de brandstof meter.
Ik heb het inlaatspruitstuk er afgehaald om zo te kijken of er nog ergens lekkage zat. Niet echt iet kunnen vinden. Wat ik wel heb gedaan is de inlaatspruitstuk pakking vervangen. De themperatuursensor vervangen. De gasklep afgesteld. De gasklepstand schakelaar afgesteld. De cis klep vervangen en schoongemaakt en ingespoten. En tot nu toe loopt hij prima. Ik hoop dat het zo blijft . Dan ben ik helemaal blij. Het is echt weer prettig om er in te rijden.
Bedankt voor het meedenken allemaal. Nu op naar het repareren van de brandstof meter.
Moderators: Jerry Stam