trucje houder losmaken van injector k-jet?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2014 18:55 #1101311 door Mathy van Nisselroy
trucje houder losmaken van injector k-jet? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Beste allemaal,
Ik wil de rubbers van de injectoren weer eens vervangen van mijn B200E met k-jetronic.
De buitenste rubbers rondom van de injectorhouders zijn niet zo moeilijk, maar het gaat mij om het binnenste rubber (de dikkere versie). Hoe krijg ik de injector met rubber het makkelijkst uit de zwarte plastic injectorhouder, nadat ik die heb ingespoten met WD40? Is daar een speciaal truckje voor?
Als de injector met dikke rubber eruit is weet ik hem wel weer terug te krijgen of is daar ook een truckje voor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2014 19:28 #1406120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet alleen hoe ik het gedaan heb
Blokje zacht hout onder de injector en met een dik wandige pijpsleutel op de houder met een hamertje los getikt,

Ging bij mij goed en zonder beschadiging. Daarna nog de injectoren in een potje met injectorreiniger gezet en van boven ook e.a. in gegoten. Later nog even doorgeblazen voor het spuitbeeld (mooie verneveling en geen straal of aan 1 kant een nevel)

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2014 20:40 #1406125 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic injector eerst lostgeschroefd?
JMB,
Als ik goed lees heb je eerst de injector goed losgeschroefd van de brandstofslang. Klopt dat en is dat eenvoudig te doen en eveneens het terugplaatsen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2014 20:52 #1406126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ging heel goed, zat niet echt vast

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2014 21:43 #1406129 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic OK en
En heb je dan nog nieuwe koperen 0-ringen nodig bij het terugplaatsen? Ik wil namelijk er aan beginnen als ik weet wat ik allemaal nodig heb.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2014 22:17 #1406130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb
Ze niet vervangen, maar twijfel of die er wel tussen zaten, maar ze zijn zeker niet vervangen als ze er wel tussen zaten. Ik dacht dat het conische draad was

• Bikker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 19:46 #1406156 door Bikker
Beantwoord door Bikker in topic Vast
Bij mij zaten de brandstofslangen wel erg vast. Heb ze dus laten zitten en met veel overtuigingskracht toch de injectorhouders van de injectors losgekregen om de rubbers te vervangen. Merkte trouwens dat de rubbers beter schoven met wat vet (margarine :-) dan met wd40 ertussen.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 21:25 #1406157 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic los gekregen
Ik heb ze losgekregen. Met WD 40 erop gespoten kon ik de injectors er zo eruit trekken, waarbij de houder nog in het blok zat. Dus het was tijd om de rubbers te vervangen. Ook bleek een injector te blijven lekken die heb ik ook maar vervangen door een goede gebruikte. Drie van de houders zaten vast met uitzondering van eentje. Daarvan bleek het rubber later slecht; die heb ik meteen maar ook vervangen. De andere houders heb ik laten zitten. Dan doen we wel volgend jaar een keer.
Weet iemand waar je goedkoop nw injectors kan kopen. Misschien vervang ik ze allemaal in 1 keer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 22:15 #1406158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tweedehands
Maar of ze goed zijn weet ik niet, de houders zijn nieuw nog goed te betalen, de injectoren kosten vind ik wel geld.
Is reinigen niet een betere oplossing, testen ze het spuitbeeld ook meteen, ik dacht toen een aabieding te hebben gehad voor iets van €60 euro alle vier, maar kan het niet meer terug vinden. Uiteindelijk zelf e.a. in elkaar geknutseld.
Maar als de injectoren zo los zaten hoe liep jouw motor dan. Die B23E van mij blijft beroerd lopen met het geringste beetje aan valse lucht. Is 1 van de reden om misschien afscheid te gaan nemen van de 740 sedan uit 84 die nu in aanmerking gaat komen voor 1 x per twee jaar APK.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2014 16:00 #1406168 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic injectors
Is inderdaad een duur grapje (euro 104/stuk bij bv Nordicar) Een goede (maar ja wat is goed) gebruikte is zeker een optie!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC