lpt en m47?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 17:05 #1100926 door V700 register
lpt en m47? is gemaakt door V700 register
Vraagje in kader van knutsel ideeen,
is een b230lpt ook geleverd met een m47? Maw kan een m47 het vermogen aan van een lpt (met een mbc)
Ben even aan het kijken hoe ik een volvo 245 wat meer pit kan geven, vandaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 17:10 #1404259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je het vermogen niet
Als je het vermogen niet continue gebruikt kan het prima.je moet wel vliegwiel overzetten want m90 heeft geen toplager

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 18:47 #1404262 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lpt
De lpt is nooit geleverd met een M47.

De handbakken zijn altijd met een m46 geleverd.

M47 past er wel gewoon aan. Zal ook wel goed gaan. En anders die van een Diesel nemen en het koppelhuis omzetten.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 22:36 #1404275 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic En de oudere B230FT....?
De oudere FT (met 165PK) is voor MJ 1995 toch ook met een handbak geleverd?  En toen was de M90 er ook nog niet, dus een FK met een M47 moet m.i. prima samen kunnen gaan.
Maar ja, ik ben meer van de automaten en weet niet zo heel veel van die roerbakken.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 23:40 #1404283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M46

Hein Wolda schreef : De oudere FT (met 165PK) is voor MJ 1995 toch ook met een handbak geleverd?

Ik dacht dat de sterkere motoren met de M46 geleverd waren omdat die sterker was dan de M47.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2014 00:00 #1404322 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Turbo's van voor 1995 zijn
Turbo's van voor 1995 zijn allen met een M46 geleverd. De M47 is lang niet zo sterk als de M46, vandaar...
Mocht je dan een M47 willen dan neem aub wel een M47II (2e type). De eerste M47 draai je in korte tijd gegarandeerd in de soep.
Mijn stiefvader heeft 2 keer een nieuwe volvo met M47II gehad (+/- 25 jaar geleden). Bij allebij voor de 100.000 km de bak al kapot. Veel duitse autobahn konden ze volgens mij niet tegen. De overigen (740GLT en 940 turbo) met M46 nooit problemen gehad.
Als ik hier zo lees wat jij voor rijstijl hebt lijkt de M47 niet de meest verstandige keuze... Maar die keuze is natuurlijk an jou zelf...
Grtz, Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2014 00:31 #1404323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Daniël, toen ik de 240 in 1998/2000 had heb ik er nooit harder mee gereden dan 125 km/h. Echt waar!

Sinds de 940 rij ik soms wat vlotter, ik ben van plan Olly sr. Wederom rustig te rijden :) dan blijft Olly jr. Voor het snellere werk maar ehh dank voor de tip. De 240 heeft inmiddels een 2e stabi liggen zodat er achter 2 komen en aan de voorkant boven en onder verstevigingen van een 242 gt. Verlagings veren zijn in onderzoek :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD