storing volvo 740 2.0 turbo 1986
- Adriaan van der Burgh
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 08:34 #1100647
door Adriaan van der Burgh
storing volvo 740 2.0 turbo 1986 is gemaakt door Adriaan van der Burgh
beste federervolvo, fred740, chilm,wytze,wouter,hdalhuisen,henqui,dopdedouwer,mr. borrie,wp001, dank voor jullie adviezen. gisteren heb ik er nieuwe bougies ingezet, was best een klus want een bougie kon ik er met de hand uitdraaien, ja hoor draad in de kop was bijna weg dus netjes een coil ingebracht.auto loopt en trekt als en speer maar na een paar km bokt even heel hevig, dwz houd een paar keer kort achter elkaar in, daar schrik je best van zeker als je veel toeren maakt, rijdt dan weer goed en na een km weer hetzelfde liedje. wagen is dus niet te gebruiken. meten is weten maar de storing doet zich slechts af en toe voor en dan nog wel tijdens het rijden. Ik weet het zo langzamerhand niet meer. ik heb nogal wat onderdelen van eenzelfde sloop auto en heb heb ook een 780 uit 1987 met precies dezelfde motor. Ik kan dus heel wat wisselen wat ik ook al gedaan heb. een tobberige adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 09:22 #1403127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Zit de hall sensor nog goed in het verdelerhuis? Is het inhouden alleen bij veel toeren/veel vermogen vragen? In dat geval zou je de waste gate op de turbo nog kunnen controleren. Als de waste gate niet open gaat en de turbodruk te hoog oploopt wordt de brandstoftoevoer afgeknepen wat niet subtiel gaat (heb ik begrepen).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 19:36 #1403149
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic brandstoftoevoer
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar waar in het hele systeem.
Wellicht heeft de brandstofpomp onregelmatige stroomtoevoer, de regeldruk buiten de tolerantie, brandstofsysteem lek, stuwklep of regelplunjer gaan zwaar, veiligheidsrelais stuk? Dit alles heb ik uit een diagnose tabel gehaald K-jet van Bosch onder 'motor stopt onder het rijden'.
Succes!
Wellicht heeft de brandstofpomp onregelmatige stroomtoevoer, de regeldruk buiten de tolerantie, brandstofsysteem lek, stuwklep of regelplunjer gaan zwaar, veiligheidsrelais stuk? Dit alles heb ik uit een diagnose tabel gehaald K-jet van Bosch onder 'motor stopt onder het rijden'.
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam