Slecht/niet starten met warme motor..@#::# OPGELOST :D
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2014 11:56 #1100468
door V700 register
Slecht/niet starten met warme motor..@#::# OPGELOST :D is gemaakt door V700 register
<p class="MsoNormal">Nieuwe raadselen met de baksteen….. <p class="MsoNormal">Hij start met koude motor redelijk goed. Loopt goed met warme motor. <p class="MsoNormal">Als ik dan na een uurtje weer start, draait de startmotor prima, maar wil de motor niet aanslaan. Als de motor dan weer koud is; lukt het wel weer….. <p class="MsoNormal">Mijn vriendin zei al dat ze steeds gas moest geven bij het starten met warme motor en dat het steeds moeilijker ging om m aan te krijgen, eenmaal draaiend, liep alles weer prima…. <p class="MsoNormal">Paar tips van Timen opgevolgd: <p class="MsoNormal">Temp.sensor ECU vervangen, BDP-sensor vervangen, CIS klep en Gasklephuis schoon gemaakt. Dat laatste was echt nodig; totaal vervuild na 350.000 km. LMM schoon gemaakt. Olieafscheider en de bijbehorende slangen van de carterventilatie schoon gemaakt. <p class="MsoNormal">Elektra wekt; mooie vonk. <p class="MsoNormal">Brandstofrelais gister vervangen; probleem blijft hetzelfde. <p class="MsoNormal">Ik denk nu in de richting van de benzinedruk regelaar of een verstopt benzinefilter. (Er zit ook nog een kleiner potje op de injectorrail, maar weet niet wat dat is) <p class="MsoNormal">Hoor een pomp zoemen... en volgens mij hebben de 98 modellen alleen een benzinepomp in de tank. <p class="MsoNormal">Heeft iemand een idee waar ik verder nog kan zoeken?? <p class="MsoNormal">Groet, Jan<p class="MsoNormal"> <p class="MsoNormal">De vervangen Temp.sensor ECU bleek de boosdoener.. Ik stond weer stil; weer niet starten met warme motor. Oude temp sensor met een stukje ijzerdraad tegen het blok aan gehangen , stekkertje eraan.....en lopen. Thuis sensors overgezet en sindsdien alles weer normaal.
<p class="MsoNormal">940 estate '98, B230FK, automaat, benzine, 355.000 km

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2014 12:30 #1402229
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic terugloop klep
heeft een 900 serie een soort van terugloopklep?
Als deze lekt dan "loopt de druk weg"en moet hij alle benzine weer oppompen wat even kan duren .Even de auto uit boodschappen doen en na 5 min. weer starten zal dan niet zo,n probleem zijn na een uuur wordt het verhaal iets anders.
Bij Slurpje( V6) zit er een kogelklepje op de benzinepomp en deze sluit de boel af als er geen benzine nodig is.
Als deze lekt dan "loopt de druk weg"en moet hij alle benzine weer oppompen wat even kan duren .Even de auto uit boodschappen doen en na 5 min. weer starten zal dan niet zo,n probleem zijn na een uuur wordt het verhaal iets anders.
Bij Slurpje( V6) zit er een kogelklepje op de benzinepomp en deze sluit de boel af als er geen benzine nodig is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2014 14:58 #1402242
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar als ik jou redenatie volg....
Hoi Epe, Bedankt voor je reactie, maar als ik jou redenatie volg en dan doordenk naar een hele dag stil staan (koude motor) dan zou hij ook niet moeten aanslaan..;(
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2014 19:05 #1402253
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koudstart injector
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2014 09:49 #1402798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
Een '98 FK heeft geen extra koudestart injector. Men is daar op een gegeven moment (bij LH 2.4 oid??) mee opgehouden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2014 22:09 #1402821
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 2.4
Hallo Henk
LH 2.4 hebben ze (de 940s) allemaal. Een koude start injector heb ik op die van mij i.i.g. nog niet gevonden (is wel een B234F) en dat is er een van (het eind van) het eerste modeljaar.
groetjes
Mathy
LH 2.4 hebben ze (de 940s) allemaal. Een koude start injector heb ik op die van mij i.i.g. nog niet gevonden (is wel een B234F) en dat is er een van (het eind van) het eerste modeljaar.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam