Turbo vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 02:40 #1100465 door V700 register
Turbo vervangen. is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Nadat mijn koppakking en distributie is vervangen heb ik helaas het bericht gekregen dat de turbo ook kapot is. meerdere scheuren en heel vet van binnen.
Nu vraag ik mij af wat beter is, een nieuwe turbo monteren wat aardig veel gaat kosten of een gebruikte turbo monteren?
het gaat om een hoge druk turbo uit een volvo 940 van 1997. ( B230FT )
Is het ook mogelijk om gewoon een lage druk turbo te monteren? hier lees ik namelijk verschillende berichten over.
Heeft één van jullie toevallig ervaring met turbodirect.nl? ik lees hier positieve berichten over op internet op het gebied van nieuwe turbo´s.
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Met vriendelijke groet,
Coen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 11:10 #1402224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic budget?
Er is geen verschil tussen de turbo's . Alleen de bij de FT motoren opent de actuator bij een hogere turbodruk de wastegate . dus turbo's identiek maar de actuator is anders.
Als je tevreden was met het vermogen van je auto zou ik gewoon dezelfde
turbo monteren en als het ff kan een nieuwe....
Een nieuwe heb je denk ik voor 650? een goede gebruikte tussen 200 en 300.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 11:12 #1402225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
De turbo van de HPT heeft als hoogste turbodruk 0.65 bar, de LPT heeft als max druk 0.35 bar. Die druk wordt geregeld door de WGA, de waste gate actuator. Als de druk te hoog wordt, doet de WGA de waste gate open. De waste gate laat zoveel uitlaatgassen ontsnappen dat de druk op 0.35 of 0.65 bar blijft, totdat de druk weer zakt en onder de waarde komt. Die waste gate en de zitting van de gate gaan vaak stuk door scheuren, te lang te heet geweest.De turbo's van de LPT en HPT zijn gelijk, alleen zit er een verschillende WGA op. De WGA kun je gemakkelijk overzetten, luchtslangetje los, twee boutjes los en een splitpennetje uit de WG halen en je kunt m overzetten. Je kunt dus een LPT turbo nemen en de WGA van je HPT overzetten. Je kunt ook met een LPT turbo en WGA gaan rijden, je hebt dan alleen 135 pk ipv 165. Er zullen geen aanpassingen nodig zijn aan de rest van de motor.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 12:16 #1402227 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic electronische regeling HPT ?
Was er niet iets met een electronische regeling om er voor te zorgen dat de hpt de hogedruk slechts voor max 60 seconden gebruikt? Of ben ik in de war met het turboplus pakket? Of ben ik in de war met het turboplus pakket?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 15:53 #1402245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo +

Adrian schreef : Of ben ik in de war met het turboplus pakket?

Ik denkt het :) Bij mijn weten zit er in de late HPT en LPT geen verschil behalve de waste gate actuator, zoals al eerder gezegd. Iedere turbo van een redblock van na 1994 kan dus als vervanger dienen. En dat komt mooi uit, want er zijn veel meer LPT's dan HPT's.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 20:46 #1402258 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Hoi Coen, Laat je niet
Hoi Coen,
Laat je niet onnodig op kosten jagen. De turbo die je hebt is een Mitsubishi TD04-13C. Het gedeelte voor de streep, TD04, slaat op het middengedeelte. Dat is het gedeelte met de schoepen erop en dat heet de cartridgde. Het gedeelte na de streep, 13C, slaat op het formaat van de turbo.
Er is inderdaad geen verschil tussen een lage druk en een hoge druk turbo, beide zijn een TD04-13C. Alleen de wastegate actuator heeft een andere veer, de hogedruk uitvoering heeft een sterke veer en daardoor bouwt de turbo meer druk op. Das al.
Kijk eens op de site www.turbomeck.se , daar kun je nieuwe turbo's kopen voor een acceptabele prijs.
Wat je ook kunt doen is een tweedehandsturbo opsnorren die waarvan de behuizing nog niet gescheurd is en daarvan de cartridge vernieuwen. Heb je ook een gereviseerde turbo en het zou dan zomaar een heel stuk goedkoper kunnen uitpakken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 21:21 #1402261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties.
Hartelijk bedankt voor de reacties!

Mijn garage ( Oebeles Zweedse klassiekers ) gaat komende week kijken naar een goede gebruikte of gereviseerde lage druk turbo voor een schappelijke prijs.

Ik houd jullie op de hoogte doormiddel van foto's en informatie over mijn Volvo.

Hopende jullie eens te ontmoeten op een meeting of sleuteldag.

Groeten Coen.

PS. Ik ga aankomende week het inschrijvingsformulier opsturen om betalend lid te worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 11:02 #1402281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas

Coenf schreef : Hartelijk bedankt voor de reacties! Mijn garage ( Oebeles Zweedse klassiekers ) gaat komende week kijken naar een goede gebruikte of gereviseerde lage druk turbo voor een schappelijke prijs. Ik houd jullie op de hoogte doormiddel van foto's en informatie over mijn Volvo. Hopende jullie eens te ontmoeten op een meeting of sleuteldag. Groeten Coen. PS. Ik ga aankomende week het inschrijvingsformulier opsturen om betalend lid te worden.

Bas (Baseman) heeft ook nog een hele goede gereviseerde voor weinig in de aanbieding.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 21:44 #1402341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt dus de actuator van
Je kunt dus de actuator van je oude gewoon overzetten op je "nieuwe" en dan is het weer een HTP

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC