Nieuwe kop: Ik zie de klepel maar waar is de toren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 10:14 #1100325 door V700 register
Met een beetje mazzel houdt de huidige kop het nog 80.000 kilometer uit zodat het bij de miljoen beurt kan maar misschien gaat her eerder gebeuren en moet de pakking vervangen worden. Heb dat al bij Timen afgekeken :)(Maar ja, gisteren ben ik zo'n twee uur bezig geweest om mijn remlampje te vervangen. Dat eindigde dus met twee andere lamp units waar ik al heel lang "plannen" mee had. En weet ik zeker dat ik wit-wit  mooier vind. Maar dat terzijde.)
Nu weet ik dat er allerlei koppen zijn maar ook dat volvo een 16 klepper model heeft gebouwd.
Hoe moeilijk of onmogelijk is het om een 16 kleps kop op een 8 kleps motor te zetten? En is dat überhaupt zinvol?(Nu 2.3 LPT op LPG)
Nou ja, ik hoop op een voor mijn begrijpelijk antwoord en dank een ieder vast voor het reageren!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 10:31 #1401471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom
Waarom zou je het willen? Als je het nu goed vindt rijden zo ik gewoon weer voor een 8 kleps kop gaan. De in- en uitlaatspruitstukken zijn anders, dus daar moet je een oplossing voor vinden. Weet niet of je ook nog iets moet gaan doen met chips?Wellicht is een MBC een gemakkelijker en goedkoper alternatief voor meer vermogen, als je nog geen MBC hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 10:42 #1401472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC
Die zit er maar met een hele lage druk. Wil helemaal niet blazen met o'n bejaarde auto en automaat hoor. Ik wil de 2 miljoen halen! Maar misschien heeft een 16 klepper een wat mooier koppel, mooier motor geluid, geen idee. En omdat iedereen zegt dat het bijzonder is :).
Een andere kop met twee spruitstukken dus. Bedoel je met chips de CPU die aan het rechterschutbord zit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 10:49 #1401473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, misschien moet er een andere ECU in, of een de chip die er in zit aangepast. Als je nog lang met dit blok wil doen zou ik niet voor een 16 kleps kop gaan. Gewoon lekker door gaan zoals t nu is. Een 16 klepper heeft, in vergelijking met een 8 klepper, meer lucht bij hogere toerentallen waardoor ze daar meer kracht hebben. De 16 kleppers in de 7 serie moet je hoger in de toeren rijden om daar van te profiteren. Minder zuinig dus. Wellicht levert een 16 klepper icm een LPT ook al wat bij lagere toerentallen maar de doorstroming (bij een 8 klepper minder dan bij een 16 klepper) is bij lagere toerentallen minder een beperking. Geluid is volgens mij niet mooier. Veel mensen met een 16 klepper klagen over het gieren van de balansassen maar die heb jij niet (die zitten in het onderblok, niet in de kop). Met beperkt budget, beperkte sleutelkennis en ervaring en de wens om lang met het blok te doen zou ik niet aan avonturen beginnen en gewoon voor de normale kop gaan. Wellicht in het verbruik ook gunstiger. Het feit dat veel mensen het over een 16 kleps kop icm een turbo hebben maar dat eigenlijk niemand deze setup heeft wil ook wel wat zeggen denk ik. Miquel(angelo) en Gerben hebben de spullen hiervoor in hun bezit gehad maar uiteindelijk ook weer weggedaan.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 12:19 #1401476 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic IPD on youtube
Kan je weer even verder denken

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-02-2014 12:52 #1401478 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic En binnenkort beschikbaar
Plug and play.
16V en turbo.
www.volvo700vereniging.nl/node/51594#comment-289006
Bijna nieuw, dus goed voor de 2e miljoen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC