blok vervangen van mijn 764
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2014 20:18 #1100276
door V700 register
blok vervangen van mijn 764 is gemaakt door V700 register
Ik heb waarschijnlijk een gekantelde zuiger in mijn v6 blok uit de 764 van 1983.
Nu heeft men mij verteld dat de pakkingen van de kop dan vervangen dienen te worden en dat deze motor "natte bussen " heeft.
Iemand tips of misschien nog een goedlopend blok liggen?
Ik weet ook niet of ik er een ander blok in kan leggen (v6).
Hoor graag tips of oplossingen
Nu heeft men mij verteld dat de pakkingen van de kop dan vervangen dienen te worden en dat deze motor "natte bussen " heeft.
Iemand tips of misschien nog een goedlopend blok liggen?
Ik weet ook niet of ik er een ander blok in kan leggen (v6).
Hoor graag tips of oplossingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2014 20:34 #1401254
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic neem eens contact op met
neem eens contact op met harnt de haan , die heeft deze klus uitgevoerd tijdje geleden.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2014 20:34 #1401255
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic reviseren
reviseren schijnt meestal de beste oplossing te zijn bij dit soort motoren. 2de hands erg risicovol.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2014 20:52 #1401256
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Een 2e hands
Een 2e hands blok heeft ook kantelende zuigers..
Blok eruit. Koppen eraf, carterpan eronder weg en nieuwe zuigers.
Complete blok revisie..
Met kantelende zuigers worden de meeste blokjes ook wel oud hoor.
Groeten,
Gerben
Blok eruit. Koppen eraf, carterpan eronder weg en nieuwe zuigers.
Complete blok revisie..
Met kantelende zuigers worden de meeste blokjes ook wel oud hoor.
Groeten,
Gerben
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-02-2014 21:40 #1401259
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic doorrijden
tja, mijn blokkie (B230K) heeft ongeveer 3 ton gereden en hier hoor je ook duidelijk kantelende zuigers. Compressie is nog dik in orde. Vandaag een nieuwe koppakkingset besteld en ik rij gewoon door. Ik hoor van verschillende kanten dat dat een blok met kantelende zuigers oud kunnen worden. Dus als het je niet al te veel stoord , dan misschien doorrijden? Revisie is best wel prijzig, en een ander blok ..., tja dat blijft een gok.
Succes!
Succes!
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2014 22:16 #1401264
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Oud worden...
Klopt Gerben & Gydomatra,
We kunnen allemaal oud worden, maar liever niet zo... De schrik blijft er volgens mij iedere keer, als je `s ochtends opstaat, goed inzitten.
En daarbij, ik vind het (persoonlijk) géén gehoor en een erg ongezond/zorgwekkend geluid. Voor de "clubmooiste-verkiezing" maakt het verder niet uit. (die zet je gewoon op slot op de parkeerplaats neer.)
Ook ik heb eens in mijn super enthousiasme "blind" een 745 uit `90 gekocht, met naar achteraf bleek, ook "gekantelende zuigers". (Ik wist toen nog niet eens wat dat was en is me toen bij de koop ook niet verteld). Maar de eerste ochtend (met koude start) schrok ik me wezenloos... Ik heb toen meteen eerst het oliepeil maar eens nagekeken...
Wat een ergenis was dat stationair lopen... Dit gedurende 4 weken, toen heb ik hem weggegegeven in ruil voor een goede "beurt": "nakijkrepartiecontroleAPKmettechnischonderhoudmetnoodzakelijkeonderderdeelvernieuwingenvanonsfransje".
Maar..., de ervaringen schijnen i.d.d. zo te zijn met een 4 cyl. red-blok. En dat dit lange tijd ook geen probleem hoeft te zijn is hier regelmatig te lezen.
De T.S. zal in zijn `83er 760 daarmee in zijn Baksteen wel geen V6 PRV bedoelen. (denk ik althans... )
We kunnen allemaal oud worden, maar liever niet zo... De schrik blijft er volgens mij iedere keer, als je `s ochtends opstaat, goed inzitten.
En daarbij, ik vind het (persoonlijk) géén gehoor en een erg ongezond/zorgwekkend geluid. Voor de "clubmooiste-verkiezing" maakt het verder niet uit. (die zet je gewoon op slot op de parkeerplaats neer.)
Ook ik heb eens in mijn super enthousiasme "blind" een 745 uit `90 gekocht, met naar achteraf bleek, ook "gekantelende zuigers". (Ik wist toen nog niet eens wat dat was en is me toen bij de koop ook niet verteld). Maar de eerste ochtend (met koude start) schrok ik me wezenloos... Ik heb toen meteen eerst het oliepeil maar eens nagekeken...
Wat een ergenis was dat stationair lopen... Dit gedurende 4 weken, toen heb ik hem weggegegeven in ruil voor een goede "beurt": "nakijkrepartiecontroleAPKmettechnischonderhoudmetnoodzakelijkeonderderdeelvernieuwingenvanonsfransje".
Maar..., de ervaringen schijnen i.d.d. zo te zijn met een 4 cyl. red-blok. En dat dit lange tijd ook geen probleem hoeft te zijn is hier regelmatig te lezen.
De T.S. zal in zijn `83er 760 daarmee in zijn Baksteen wel geen V6 PRV bedoelen. (denk ik althans... )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 08:56 #1401274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kantelende zuigers in een V6 ?
Nooit van gehoord,........
Dat is nieuw ?
Dat is nieuw ?
Moderators: Jerry Stam