Stoepje af, lampjes ABS, WSE en geen snelheidsmeter meer!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2014 10:59 #1100242
door V700 register
Stoepje af, lampjes ABS, WSE en geen snelheidsmeter meer! is gemaakt door V700 register
Hallo Volvisti,
Ik heb weer wat mafs.
Rijd ik gisteren met de aanhanger achter de auto een lullig stoepje af, hoor ik de spatlappen over de stoepband gaan en onder de auto het rubber/plastic beshermplaat voor de benzinetank schrapen. Als ik verder rijd knipperen de volgende lampjes: ABS, Gele pijl (Winterstand), de WSE lampjes naast de gearselector, geen snelheidsmeter meer en de cruise control werkt niet meer.
Hatsikidee!
Straks maar even de storingdcode(s) uitlezen en resetten. Voorspel dat het een low of missing speedsignal is. Dan maar eens onder de auto kijken om te zien of er iets loshangt te beginnen bij het differentieel waar de opnemer zit en dan de kabels volgen.
Als iemand suggesties heeft hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
Marcel
Ik heb weer wat mafs.
Rijd ik gisteren met de aanhanger achter de auto een lullig stoepje af, hoor ik de spatlappen over de stoepband gaan en onder de auto het rubber/plastic beshermplaat voor de benzinetank schrapen. Als ik verder rijd knipperen de volgende lampjes: ABS, Gele pijl (Winterstand), de WSE lampjes naast de gearselector, geen snelheidsmeter meer en de cruise control werkt niet meer.
Hatsikidee!
Straks maar even de storingdcode(s) uitlezen en resetten. Voorspel dat het een low of missing speedsignal is. Dan maar eens onder de auto kijken om te zien of er iets loshangt te beginnen bij het differentieel waar de opnemer zit en dan de kabels volgen.
Als iemand suggesties heeft hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2014 11:35 #1401010
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Kweenie of de snelheidsmeter
Kweenie of de snelheidsmeter is aangesloten op het differentieel net als bij een 240.
Zo ja, dan kan dat draadje (dat ongetwijfeld broos is na 20 of meer jaren) kapot zijn geraakt. Is een simpele reparatie (als je een brug hebt).
Kijk ff onder de auto om te zien of dit het geval is.
Zo ja, dan kan dat draadje (dat ongetwijfeld broos is na 20 of meer jaren) kapot zijn geraakt. Is een simpele reparatie (als je een brug hebt).
Kijk ff onder de auto om te zien of dit het geval is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2014 13:48 #1401021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadje, Connectortje
Het eerste waar ik aan moest denken was of het connectortje in de achteras of een draadbreukje aldaar.
Dat zijn wel de symptomen.
Niks ernstigs dus. Als het stekkertje is kan je er met een beetje kruipen onder de auto wel bij denk ik. In dat geval 2 minuten werk
Dat zijn wel de symptomen.
Niks ernstigs dus. Als het stekkertje is kan je er met een beetje kruipen onder de auto wel bij denk ik. In dat geval 2 minuten werk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2014 11:19 #1401070
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bladveer
en tijd voor een nieuwe bladveer??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2014 15:01 #1401074
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bladveer is OK
Hai MArtijn,
De bladveer is OK, bij stilstand staat de auto mooi rechtop m.a.w. de wielkasten en de banden raken elkaar niet er is voldoende ruimte.
Gisteren heeft de WW alle betrokken zekeringen en relais gecontroleerd. Het zal inderdaad wel een draadbreukje of iets dergelijks zijn. Het is mij nu te koud om op straat te gaan liggen. maar eens in de rondte kijken of ik ergens even op een brug kan gaan staan om eens goed naar de onderkant van de Volvo te kijken.
De bladveer is OK, bij stilstand staat de auto mooi rechtop m.a.w. de wielkasten en de banden raken elkaar niet er is voldoende ruimte.
Gisteren heeft de WW alle betrokken zekeringen en relais gecontroleerd. Het zal inderdaad wel een draadbreukje of iets dergelijks zijn. Het is mij nu te koud om op straat te gaan liggen. maar eens in de rondte kijken of ik ergens even op een brug kan gaan staan om eens goed naar de onderkant van de Volvo te kijken.
Moderators: Jerry Stam