940 Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2014 09:46 #1100115
door V700 register
940 Turbo is gemaakt door V700 register
Ik rij nu al weer bijna 3kwart jaartjes een super lekker rijdende 940 2.3T
Nu hoor ik aleen telkens verschillende types en verschillende motoren
Ik raak nu toch wel eens beetje nieuwschierig wat er nou zo wel of niet biezonder is aan onze 2.3T 940
Wat ik weet is dat onze een 2.3T B230FT blokje heeft.
Dit onderwerp zal al vaker op het forum geweest zijn maar ik kom eigelijk niet zo veel leden tegen met deze motor
Nu hoor ik aleen telkens verschillende types en verschillende motoren
Ik raak nu toch wel eens beetje nieuwschierig wat er nou zo wel of niet biezonder is aan onze 2.3T 940
Wat ik weet is dat onze een 2.3T B230FT blokje heeft.
Dit onderwerp zal al vaker op het forum geweest zijn maar ik kom eigelijk niet zo veel leden tegen met deze motor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2014 18:46 #1400363
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de LPT heeft standaard 135pk
de LPT heeft standaard 135pk bij weinig toeren.
de T heeft standssrd 165pk bij flink meer toeren.
eigenlijk is de T een LPT met opvoerkit (die ook naderhand was (is?) te leveren.
ik geloof niet dat de levensverwachting van een T nou echt korter is dan van een LPT. ik heb de LPT nooit als traag ervaren (ja toch, met 5m3 brandhout erachter).
de LPT komt ook in 10 sec op 100kmh. wil je die bon dan nog sneller?
maar als ik de keus heb, doe me maar een T. net als liever een 2.3 LPT dan een 2.0, no substitute for cubic inches.
de T heeft standssrd 165pk bij flink meer toeren.
eigenlijk is de T een LPT met opvoerkit (die ook naderhand was (is?) te leveren.
ik geloof niet dat de levensverwachting van een T nou echt korter is dan van een LPT. ik heb de LPT nooit als traag ervaren (ja toch, met 5m3 brandhout erachter).
de LPT komt ook in 10 sec op 100kmh. wil je die bon dan nog sneller?
maar als ik de keus heb, doe me maar een T. net als liever een 2.3 LPT dan een 2.0, no substitute for cubic inches.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2014 19:24 #1400364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De enige bijzonderheid lijkt me eigenlijk dat ze weinig geleverd zijn. Kennelijk vonden veel mensen de 3000 gulden voor 30 pk extra niet echt de moeite waard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2014 20:44 #1400369
door V700 register
maar zijn de onderdelen voor een hpt dan wel duurder of anders dan een lpt?
Beantwoord door V700 register in topic
maar zijn de onderdelen
maar zijn de onderdelen voor een hpt dan wel duurder of anders dan een lpt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2014 21:03 #1400371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Niet duurder, wel anders. Andere waste gate actuator waardoor de druk hoger is (0.65 bar ipv 0.35) maar die zal er niet duurder door zijn. Drukmeter onder toerenteller en andere ECU (anders geprogrammeerd maar dat maakt ook niets uit voor de prijs). En ik geloof standaard de stay, die niet op de LPT zat. Ik denk niet dat alleen die stay en de drukmeter Volvo nou zoveel hebben gekost. Die 3000 gulden was overigens het prijsverschil incl. BPM en BTW (toen nog 17.5%). Het verschil voor de belastingen zal wat kleiner zijn geweest.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2014 22:14 #1400376
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Exact hetzelfde
Een FK en een latere FT zijn qua onderdelen identiek. Zoals Henk al aangaf was een FT iets completer uitgerust (stay, turbodruk meter) en had een iets hogere turbodruk. Verder zijn er geen verschillen, zeker niet in de prijs.
Moderators: Jerry Stam