hoe ver moet een extra luchtschuif van een k-jetronic openen?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2014 14:57 #1099976 door V700 register
Hallo,
 
Ik heb een 230e motor en deze start koud slecht en draait onrustig warm.
Ik had het vermoeden dat de extra luchtschuif defect was.
Deze vervangen voor een gebruikte.(Een goed werkende zeiden ze)
Maar nu blijft het probleem, ik heb de axtra luchtschuif er tussen uit gehaald en de slangen doorverbonden en de doorlaat met een klem zelf geregeld.
Dan start hij wel goed .
Nu twijfel ik ook aan de "nieuwe" luchtschuif.
Weet iemand wat bij koude motor de grote van de opnening moet zijn???
Het is nu ongeveer 3/4 milimeter.
 
 
BVD.
 
Joost
 
Ps: andere tips ideeen zijn uiteraard ook erg welkom.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2014 16:47 #1399565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed
Zit de CIS klep er goed op?
(of kan die maar op één manier er op )
Bij de B28E staat er een pijl op vandaar mijn vraag ..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2014 18:34 #1399572 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic deze auto hebben geen CIS klep
Deze auto's hebben geen CIS klep.
 
Op k-jet.org kun diverse greenboeks downloaden met foto's hoe de luchtschuif bij koud en warm eruit ziet. Is wel afhankelijk van de omgevings- en motortemperatuur. Ook kun je de weerstand koud meten; die moet binnen bepaalde grenzen vallen en anders is het vervangen.
Ik heb mijn luchtschuif een aantal maal goed met WD-40 schoongemaakt. En ze zijn nog een beetje nastelbaar.
Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2014 21:22 #1399582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb inderdaad gekeken bij
ik heb inderdaad gekeken bij de greenbooks.
Maar staat wel dat hij open of dicht moet zijn, maar niet hoever.
schoonmaken ga ik ook nog even proberen.
Ze zeggen ook dat vaak de injectorrubbers versleten zijn.
Is daar misschien iets over bekend?
 
bedankt,
 
Mvg,
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2014 21:56 #1399587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij wel
B23e motor, volgens mij dezelfde injectoren, twee rubbers per injector, kosten niet veel en goed te verkrijgen. Even remreiniger op injectoren spuiten bij draaiende motor. Indien toerental verschil dan lijkt het erop dat de injectoren lekken. Volgens mij was ik iets van 10 euro totaal kwijt voor de rubbers. Let wel op dat je de plastic kapjes heel laat, die zijn vele male duurder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 19:48 #1399630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb de rubbertjes besteld ga
heb de rubbertjes besteld ga van het weekend proberen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2014 22:30 #1400046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb de rubbers vervangen. En
heb de rubbers vervangen.
En inderdaad een groot verschil start nu mooi.
Nu alleen als hij warmer word loopt hij minder maar is nu wel goed rijdbaar.
 
Dus bedankt oor de gouden tip.
 
 
Mvg,
 
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD