740 2.3 automatic 190k op teller, geschikt voor lpg g3?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb mijn ogen laten vallen op een Volvo 740 GLE Automatic uit 1989 op benzine, met injectie en 190k op de teller. De aanbieder weet niet of het geschikt is voor LPG G3 inbouw. Wie kan mij helpen met het vinden van het antwoord op deze vraag? Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus mocht je op G3 willen rijden kun je het beste denk ik naar een jonge 940 kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
G3 kan pas op een auto vanaf 1994
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag eens een gasinbouwer....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bron: RDW LPG inbouweisenrdw schreef : Personenauto's en lichte bedrijfsauto's die voldoen aan EG Richtlijn 94/12 kunnen worden uitgerust met eenG3 gassysteem, herkenbaar aan de letter ‘D’ op de vierde positie van het RDW goedkeuringsnummer.
Deze EG Richtlijn 94/12 is globaal vanaf 1994 doorgevoerd.Het gaat dus niet alleen om het type LPG installatie en de uitstoot, maar ook om het type auto.Ofwel:
Bron www.autogas-hesse.nl/hesse-nl-g3.htmhesse schreef : De G3-korting op de houderschapsbelasting wordt alleen verstrekt aan auto's dieniet alleen zijn voorzien van een G3-gasinstallatie, maar die ook voldoen aan de Europese richtlijn EG 94/12.Deze richtlijn stelt bepaalde strenge eisen aan de emissie van auto's op benzine. De auto-industrie heeft vanaf het bouwjaar 1994 deze techniek in de motoren doorgevoerd.Sommige auto's van het bouwjaar 1994 voldoen hier dus aan. Naarmate uw auto jonger is, neemt de kans toe dat hij aan 94/12 voldoet.Zekerheid hierover kan uw dealer of de importeur van uw merk geven. Vanaf het bouwjaar 1997 voldoen vrijwel alle auto's aan deze eis.Een tweede eis om in aanmerking te komen voor G3-korting is vanzelfsprekend dat uw auto is voorzien van een deskundig ingebouwde, goedgekeurde G3-autogasinstallatie.
Het is overigens de verantwoordelijkheid van de inbouwer om hierop te checken en hierin worden nog wel eens "vergissingen" gemaakt. Ook zijn in de begindagen van G3 onterecht wat auto's als G3 geregistreerd.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In Belgie kun je trouwens elke auto met G3 uitrusten als deze is voorzien van electronisch geregelde injectie. Maar je zult nooit korting krijgen op de wegentaks. Sterker: Je betaalt de hoofdprijs ondanks een schone uitstoot..
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wegens een toen dreigende autoban van oude autos in amsterdam die minder schoon waren dan U9 ( emissienorm) heb ik aardig wat moeite gedaan om mijn K6 ( op papier minder schoon) om te laten keuren naar U9.
Mede door een dame van de Volvo importeur en een hoop papierwerk is dat gelukt. Toen ik bij RDW was met de vereistte papieren zei ik: En nu ga ik voor G3! Antwoord daarop was dat dit nooit zou lukken omdat het type auto nooit door Volvo was voorgedragen voor de schoner dan U9 emissienorm. Wil ik een G3 goedkeuring dan zou ik op persoonlijk titel de auto moeten voordragen en dan zou die goedkeuring indien alle hindernissen genomen, enkel tellen voor mijn auto en dus niet voor andere 740-ers met geregelde kat. De kostten hebben ze niet gespecificieerd maar zouden zodanig zijn dat eenparticulier dit nooit zou kunnen opbrengen, nog los van het papierwerk.
K6 - schoon met katalysator, al dan niet geregeld. K9 - schoon met ongeregelde katalysator. U9 - schoon met lambdasonde (geregelde katalysator). E2 - schoon met lambdasonde (geregelde katalysator)
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is het zo als ik het lees dat je in NL niet in aanmerking komt voor korting op de wegen taks met LPi installatie, alleen vanaf bouwjaar 1994 en verder.
In België krijg je nooit korting op de wegenbelasting met LPG, je betaalt echt de hoofdprijs. Wel moet elke auto vanaf 1994 uitgerust zijn met een LPi LPG installatie, een ringmixer is dan niet meer toegestaan. Voor 1994 mag een auto of met G2 (ringmixer) of met G3 (LPi) worden uitgerust. Volgens mij mag dat in NL ook, alleen dan geen aanspraak op korting wegenbelasting omdat de katalysator vanaf 1994 verplicht werd voor alle auto's. Vandaar. Mijn idee.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.