Benzine problemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2013 13:54 #1099918
door V700 register
Benzine problemen is gemaakt door V700 register
omdat we nu door de k*t regering het lpg er uit moeten halen zit ik met wat problemen.
Ik heb een aantal jaar geleden mijn 760 omgebouwd naar een b230f. Op benzine heeft hij nooit echt helemaal goed gelopen dat vind ik teminste. mijn vriendin merkt geen verschil.
zodra ik het gas loslaat tijdens het rijden vald het toerental heel even terug, in een bocht bijvoorbeeld. dit merk je dan doordat hij een beetje inhoud. op lpg geen last van.
komt iemand dit bekend voor. Het grootste probleem waar ik mee zit is de brandstofmeter . Ik heb er al veel overgelezen maar kom er niet achter. in de huidige staat toen het nog een 6 cilinder was werkte deze gewoon prima. Ik heb er een donor auto bij gekocht en alles overgezet behalfe het vlotter. in de donor auto deet de brandstof meter het ook niet goed dan weer vol dan leeg en vaak ergens er tussen in. Ik dacht laat het vlotter gewoon zitten enzoldeer de draden er aan vast. maar het probleem is nu nog steeds. ik heb er ooit een andere brandstofmeter ingezet. dit had geen verschil. vorrigeweek ben ik gaan meten en de bedrading is heel. ook komen de sigalen aan bij de teller ik heb een plus een min en nog een min van de weerstand van het elemend. Ik dacht mischien toch dat deze brandstofmeter ook niet goed is. dus een andere teller bak gehaald die er in gedaan. maar geen verzil. te minste hij blijft nu de heletijd op vol staan. waar die eerst nog wel is ergen er tussen stond. wie heeft een idee. Ik kan het vlotter proberen maar ben bang dat dat het ook niet is. maar hoe kom ik daar bij. van af onder ergens denk ik. alvast bedankt
gr Thom
Ik heb een aantal jaar geleden mijn 760 omgebouwd naar een b230f. Op benzine heeft hij nooit echt helemaal goed gelopen dat vind ik teminste. mijn vriendin merkt geen verschil.
zodra ik het gas loslaat tijdens het rijden vald het toerental heel even terug, in een bocht bijvoorbeeld. dit merk je dan doordat hij een beetje inhoud. op lpg geen last van.
komt iemand dit bekend voor. Het grootste probleem waar ik mee zit is de brandstofmeter . Ik heb er al veel overgelezen maar kom er niet achter. in de huidige staat toen het nog een 6 cilinder was werkte deze gewoon prima. Ik heb er een donor auto bij gekocht en alles overgezet behalfe het vlotter. in de donor auto deet de brandstof meter het ook niet goed dan weer vol dan leeg en vaak ergens er tussen in. Ik dacht laat het vlotter gewoon zitten enzoldeer de draden er aan vast. maar het probleem is nu nog steeds. ik heb er ooit een andere brandstofmeter ingezet. dit had geen verschil. vorrigeweek ben ik gaan meten en de bedrading is heel. ook komen de sigalen aan bij de teller ik heb een plus een min en nog een min van de weerstand van het elemend. Ik dacht mischien toch dat deze brandstofmeter ook niet goed is. dus een andere teller bak gehaald die er in gedaan. maar geen verzil. te minste hij blijft nu de heletijd op vol staan. waar die eerst nog wel is ergen er tussen stond. wie heeft een idee. Ik kan het vlotter proberen maar ben bang dat dat het ook niet is. maar hoe kom ik daar bij. van af onder ergens denk ik. alvast bedankt
gr Thom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2013 14:15 #1399283
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Massa
Bij mij was het een Slechte Massa van de vlotterunit.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2013 16:28 #1399289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temperatuurmeter?
Is de aanduiding van de temperatuurmeter wel in orde?
Als daar ook iets mee is, is het de spannings-stabilisator op de tellerbak.
Als daar ook iets mee is, is het de spannings-stabilisator op de tellerbak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 00:26 #1399309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De themperatuurmeter doet
De themperatuurmeter doet het prima.
Ik weet niet of ik daar nog wat aan kan controleren. De stekkers zitten goed en zo.
Waar zit de massa aansluiting op het vlotter.
Ik heb namelijk wel een stekker met 3 draden Nie naar het vlotter gaat .maar er zitten maar 2 draden daadwerkelijk op het vlotter.
Ik heb op de 3e overgebleven draad ook al is massa gezet maar geen verschil. Het gekke is ook dat met die andere tellerbak de meter constand vol. Aangeeft terwijl met mijn eigen meter dit heel erg wisseld
Ik weet niet of ik daar nog wat aan kan controleren. De stekkers zitten goed en zo.
Waar zit de massa aansluiting op het vlotter.
Ik heb namelijk wel een stekker met 3 draden Nie naar het vlotter gaat .maar er zitten maar 2 draden daadwerkelijk op het vlotter.
Ik heb op de 3e overgebleven draad ook al is massa gezet maar geen verschil. Het gekke is ook dat met die andere tellerbak de meter constand vol. Aangeeft terwijl met mijn eigen meter dit heel erg wisseld
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 00:45 #1399310
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Drie
Het klopt dat er drie draden zijn.
Een voor de massa
Een voor de plus van de intankpomp
Een van de vlotterunit naar de tellerbak toe.
In de kofferbak, en dan aan de bestuurderskant, onder de bekleding bij het zwarte water afvoer slangetje, daar loopt de kabelboom van de wagen. Er zitten ook meerdere stekkers, een daarvan is van de vlotterunit en de intankpomp.
Zitten drie draden in deze stekker.
Rood = plus van de intankpomp
Grijs = weerstand van vlotterunit naar tellerbak toe
Bruin = massa
Steek even een losse draad bij de bruine erbij in en verbind met het casco .
Groetjes,
Gerben
Een voor de massa
Een voor de plus van de intankpomp
Een van de vlotterunit naar de tellerbak toe.
In de kofferbak, en dan aan de bestuurderskant, onder de bekleding bij het zwarte water afvoer slangetje, daar loopt de kabelboom van de wagen. Er zitten ook meerdere stekkers, een daarvan is van de vlotterunit en de intankpomp.
Zitten drie draden in deze stekker.
Rood = plus van de intankpomp
Grijs = weerstand van vlotterunit naar tellerbak toe
Bruin = massa
Steek even een losse draad bij de bruine erbij in en verbind met het casco .
Groetjes,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 12:02 #1399316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oud of nieuwe
Heb je het eerste type tellerbak ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 13:02 #1399320
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een teller bak uit
Ik heb een teller bak uit een 89 model. Ik heb een schema van een 88 en daar staan ook 2 draden naar het vlotter toe. Ik kan dan de 3e draad ook niet thuis brengen. Die is bruin en komt van voor. Er staat op die draad ook massa. Ik heb op de rode een plus staan en die andere is dan de weerstand draad. Dus op mijn vlotter zit alleen aangesloten een plus draad en een weerstand draad. Geen massa die pakt hij missiën ergens anders van. Ik heb die bruine die van voor komt ook nog even aan massa belegt maar dat maakt geen verschil.er stond immers ook al massa op.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 13:09 #1399321
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De vlotter
De vlotter krijgt geen plus. Als je dat doet krijg je kortsluiting.
Rood is voor de intankpomp.
Massa -> Bruine draad -> weerstand element vlotter -> grijze draad naar tellerbak toe.
Rood is om de intankpomp van stroom te voorzien.
Zit die er niet in.. Dan klopt er iets niet en kan je zowiezo de rode draad loslaten.
Groeten,
Gerben
Rood is voor de intankpomp.
Massa -> Bruine draad -> weerstand element vlotter -> grijze draad naar tellerbak toe.
Rood is om de intankpomp van stroom te voorzien.
Zit die er niet in.. Dan klopt er iets niet en kan je zowiezo de rode draad loslaten.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 13:44 #1399323
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nu net nog even
Ik heb nu net nog even gekeken.
in de kofferbak komt een draadboom omhoog met een zwarte draad die aan massa zit een grijs met witte draad en een paarse draad.
Deze kabelboom is nog orgineel van 84 760 V6. Volgens mij heeft die ook een intank pomp. dat is dan de paarse denk ik . de swarte zit aan massa dit heb ik nooit losgehaald dus die moet goed zitten dan blijft grijs wit over als ik die aan de grijse draad aansluid die naar de tellerbak gaat verandert er niks. teller blijft vol aangeven. net ff mn eigen tellerbak er in gedaan dan geeft i leeg aan en gaat weer dansen er tussen in heel erg k*t dit aangezien ik het lpg er van de week uit wil halen.
weet iemand ook hoe het nou pressies zit. als hij op 1 januari nog op lpg staat kom ik dan niet meer in aanmerking voor de kwart regeling. ik zag in een tabel in een ander draadje dat ik ongeveer in maard een brief kan verwacten van de belasting. kan ik dan nog 3 maanden lpg rijden en et er dan uitalen of kom ik er dan niet meer voor in aanmerking.
in de kofferbak komt een draadboom omhoog met een zwarte draad die aan massa zit een grijs met witte draad en een paarse draad.
Deze kabelboom is nog orgineel van 84 760 V6. Volgens mij heeft die ook een intank pomp. dat is dan de paarse denk ik . de swarte zit aan massa dit heb ik nooit losgehaald dus die moet goed zitten dan blijft grijs wit over als ik die aan de grijse draad aansluid die naar de tellerbak gaat verandert er niks. teller blijft vol aangeven. net ff mn eigen tellerbak er in gedaan dan geeft i leeg aan en gaat weer dansen er tussen in heel erg k*t dit aangezien ik het lpg er van de week uit wil halen.
weet iemand ook hoe het nou pressies zit. als hij op 1 januari nog op lpg staat kom ik dan niet meer in aanmerking voor de kwart regeling. ik zag in een tabel in een ander draadje dat ik ongeveer in maard een brief kan verwacten van de belasting. kan ik dan nog 3 maanden lpg rijden en et er dan uitalen of kom ik er dan niet meer voor in aanmerking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 15:35 #1399327
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb net even gezocht en
Ik heb net even gezocht en heb het orginele vloter gevonden wat bij deze kabelboom hoort. er zit hier 4 draden aan iplaats van 3. ik heb hem even aangesloten en hij reageerd wel maar nog niet het gewenste resultaat. ik zie dat zwart en rood voor de pomp is en bruin en grijs voor het vlotter. als ik daar ook een multimeter opzet dan verandert de weerstand ook als ik het vlotter beweeg. nu heb ik alleen een weerstand op de bruine draad als ik daar een ohm meter opzet op de buiten draad en de andere aan de binnenkand op het vlotter dan heb ik een vlinke weerstand. ik weet niet of dit hoort ofdat de draad niet goed meer is of dat hij boven op het vlotter in het blok ergens niet goed is. ik dacht ga het eerst hier ff vragen voordat ik het vloter elemaal uitelkaar trek.
Moderators: Jerry Stam