Hydraulisch klepstoters maken herrie
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zoals het er nu naar uitziet, maken m'n hydraulische klepstoters (B234F) vaak herrie. Niet altijd, maar de laatste tijd volgens mij meer dan een tijdje geleden. De motor is een dikke week geleden al geflushed, helaas zonder hoorbaar resultaat.
Heeft dit effect op de werking/efficientie van de motor? Op welke termijn moet ik hier iets aan laten doen? Is dat een lastige klus (i.v.m. inschatten hoeveel tijd ze hiervoor nodig hebben)? Wat kost een set hydraulische klepstoters voor een B234F?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dat hielp bij mijn 16V toen heel goed. Was weer helemaal stil. De olie was helemaal zwart geworden in die paar nachten..
Alleen wel wat vervelend als je van je auto afhankelijk bent..
De nokkenassen moeten eruit en de distributie moet los.
Wat nieuwe kosten weet ik helaas niet ..
Groeten,
Gerben
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Hallo Mathy,
Zijn ongetwijfeld nog via de dealer verkrijgbaar. Of ze daar ook €18,88 per stuk kosten?
Anders zou je ze in Zweden kunnen kopen.
www.stenparnermotor.com/default.aspx?NodeId=44 Trage leverancier
shop.klracing.se/sv/artiklar/35mm-ventil-tryckare.html Goede ervaringen mee
www.acm-ab.se/ventil-tryckare/382 Gen ervaring mee. Ook voor carbon carrosseriedelen voor o.a. 900-serie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
A)eerst forte reiniger erin, blok even goed warm rijden, aftappen en nieuw olie + filter erop 10W40
B)overstappen naar 5W40, olie is wat dunner, 'vult' de stoters makkelijker maar kan zijn dat je juist hierdoor een hoger olieverbruik krijgt
C)makkelijkste methode; voeg circa 250 ml ATF-3/Dexron aan je motorolie toe, rij hier circa 500 km mee, maar ga niet te hoog in je toeren. Olie aftappen, nw filter en juiste olie 10W40 erin.
De ATF olie zorgt er juist voor dat eea schoon word want heeft sterk reinigende werking. Word bij de 5 cilinders vrij frequent toegepast.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
960 B204FT schreef :
Hallo Mathy,
Zijn ongetwijfeld nog via de dealer verkrijgbaar. Of ze daar ook €18,88 per stuk kosten?
Anders zou je ze in Zweden kunnen kopen.
www.stenparnermotor.com/default.aspx?NodeId=44 Trage leverancier
shop.klracing.se/sv/artiklar/35mm-ventil-tryckare.html Goede ervaringen mee
www.acm-ab.se/ventil-tryckare/382 Gen ervaring mee. Ook voor carbon carrosseriedelen voor o.a. 900-serie.
Die eerste en die derde is toch dezelfde?
Groeten,
Ton Visser
Lidnummer 116
945 LPT
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik gooi al jaren bij iedere oliewissel een half koffiebekertje ATF bij de olie.
Dat geeft een zeer goede reiniging.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
Jan B.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht het niet helpen kun je ze ook demonteren en uit elkaar halen (ja dat kan). Een tik op een vlakke ondergrond geloof ik, dan zijn ze open en kun je ze schoonmaken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens de rekening is er Forte Motorflush in gegaan (375ml x 2). Daarna is er als ik het goed begrepen heb een heel traject doorlopen (motor laten lopen, af en toe gasgeven), waarna de Forte er ook weer uit is gegaan.
groetjes
Mathy
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Grtz