Lambda sonde lampje brandt ineens continue
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 17:06 #1099369
door V700 register
Lambda sonde lampje brandt ineens continue is gemaakt door V700 register
Vandaag olie ververst en een pompje voor de ruitenwisinstallatie vervangen. Voor dat laatste moest het luchtfilterhuis vervangen worden, waardoor ik ook de luchtmassameter tijdelijk heb verwijderd. Toen deze eraf was heb ik de auto even per ongeluk gestart, omdat ik de nieuwe olie even wilde laten draaien. Motor heeft toen hooguit 20sec gelopen.
Olie ververst, luchtfilter weer geinstalleerd, niets aan de hand. Nu brandt vervolgens echter ineens het lampje van de lambda sonde continue. kan dit verbandhouden met de actie van hierboven?? kan het uberhaupt kwaad en hoe kom ik er achter wat er loos is?
Bijkomend moet ik nog melden dat de temperatuurmeter tijdens snelwegstukken naar 1/4 zakt. bij lagere snelheden of vervolgens stilstaand komt de temp meter weer op het midden. nooit hoger. Op het forum heb ik al gelezen dat dit waarschijnlijk de thermostaat is, maar die heb ik nog niet kunnen vervangen. Dat speelt dus ook mee momenteel.
Wie kan me aangeven wat er loos is??
Olie ververst, luchtfilter weer geinstalleerd, niets aan de hand. Nu brandt vervolgens echter ineens het lampje van de lambda sonde continue. kan dit verbandhouden met de actie van hierboven?? kan het uberhaupt kwaad en hoe kom ik er achter wat er loos is?
Bijkomend moet ik nog melden dat de temperatuurmeter tijdens snelwegstukken naar 1/4 zakt. bij lagere snelheden of vervolgens stilstaand komt de temp meter weer op het midden. nooit hoger. Op het forum heb ik al gelezen dat dit waarschijnlijk de thermostaat is, maar die heb ik nog niet kunnen vervangen. Dat speelt dus ook mee momenteel.
Wie kan me aangeven wat er loos is??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 17:14 #1396318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haal
Haal de accuklem even los, wacht een paar seconden en doe m er weer op. Denk dat lampje dan wel uit is (en blijft). Temperatuurverhaal zou hier normaal gesproken geen rol in mogen spelen, als het goed is krijgt het injectiesysteem de juiste temperatuur binnen en past de hoeveelheid branstof daar op aan. Je rijd nu alleen veel meer rond met koude motor (en het bijbehorende hogere verbruik). Plaatje karton voor de radiateur kan wellicht helpen, maar let op oververhitting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 17:17 #1396319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top,
Zal ik vnavond
Top,
Zal ik vnavond proberen! Geweldig toch zo'n forum die binnen 5 minuten je grote zorgen weg weet te nemen! Dank voor de hulp
Jeroen
Zal ik vnavond proberen! Geweldig toch zo'n forum die binnen 5 minuten je grote zorgen weg weet te nemen! Dank voor de hulp
Jeroen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 18:28 #1396323
door V700 register
Henk,
Ik heb hetzelfde gehad. Het lampje gaat dan wel uit maar de storing blijft in de historie staan. Hoe die uit de historie moet weet ik even niet meer, het was volgens mij iets van contact maken, maar weet niet meer hoe dat ging. Timen heeft me het wel verteld.
gerhard
Beantwoord door V700 register in topic lampje blijft branden
Henk,
Ik heb hetzelfde gehad. Het lampje gaat dan wel uit maar de storing blijft in de historie staan. Hoe die uit de historie moet weet ik even niet meer, het was volgens mij iets van contact maken, maar weet niet meer hoe dat ging. Timen heeft me het wel verteld.
gerhard
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 18:43 #1396324
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Zekering 1
Wass het niet zekering 1 er even uit halen ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 18:44 #1396325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering 1
Zekering 1 eruit kan volgens mij ook, is een beetje de light versie. Maar dan gaat in beide gevallen toch de code wel uit het geheugen??
Let wel op dat je de code van de radio hebt, als die met een code is uitgerust.
Let wel op dat je de code van de radio hebt, als die met een code is uitgerust.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 19:10 #1396328
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Accu
Accu Polen los zorgt er ook gewoon voor dat de code uit de geschiedenis verdwijnt.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 20:18 #1396333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Loshalen zekering 1 heeft het klusje geklaard. Lampje is uit
Moderators: Jerry Stam