niet starten storing hallgever
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 19:17 #1099309
door V700 register
niet starten storing hallgever is gemaakt door V700 register
Vandaag wilde mijn 740 b230F injectie van 1986 niet starten. Anwb concludeerde dat de hallgever niet altijd even lekker werkt. (pulste niet)
Na gebruik van een powerboost wilde hij starten.
Nu wil ik mijn hallgever gaan vervangen.
2 vragen:
1. ik heb ergens op dit forum een link gezien naar iemand die onstekingsplaten met nieuwe hallgevers aanbiedt (voor ca 125 euro)
Ik kan die link (website) echter nergens meer vinden..... iemand die dat zo direct wel weet?
2. werkwijze verwijderen: verdeelkap verwijderen middels drie schroefjes, rotor eraf en vervolgens de twee schroeven van de grondplaat lossen?
(neem niet aan dat klepdeksel eraf moet)
Na gebruik van een powerboost wilde hij starten.
Nu wil ik mijn hallgever gaan vervangen.
2 vragen:
1. ik heb ergens op dit forum een link gezien naar iemand die onstekingsplaten met nieuwe hallgevers aanbiedt (voor ca 125 euro)
Ik kan die link (website) echter nergens meer vinden..... iemand die dat zo direct wel weet?
2. werkwijze verwijderen: verdeelkap verwijderen middels drie schroefjes, rotor eraf en vervolgens de twee schroeven van de grondplaat lossen?
(neem niet aan dat klepdeksel eraf moet)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 19:36 #1395949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Apart
Ik vind het wel apart, dat de auto met powerboost met dezelfde vermoedelijk defect hall-gever, wél start.Hall-gever blijft dan net zo stuk als zonder powerboost, toch?
Is de accuspanning niet te laag ofzo?
Mocht je tot inspectie van de hall-gever overgaan, is de rotor verwijderen niet noodzakelijk, kleppendeksel hoeft er inderdaad niet af.
Is de accuspanning niet te laag ofzo?
Mocht je tot inspectie van de hall-gever overgaan, is de rotor verwijderen niet noodzakelijk, kleppendeksel hoeft er inderdaad niet af.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 19:37 #1395950
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic zoekterm invoeren
als je de zoekterm hall sensor invoert dan zie je meteen bij wie je kan zijn, zonder tekort te doen aan anderen op dit forum. Maar wellicht zijn er meerdere die het kunnen leveren.
Ook de werkwijze klopt aardig, alleen zul je de grondplaat ook moeten markeren aan het motorblok als je hem op dezelfde plek terug wilt monteren.
Ook de werkwijze klopt aardig, alleen zul je de grondplaat ook moeten markeren aan het motorblok als je hem op dezelfde plek terug wilt monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 19:56 #1395952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De B230F heeft toch helemaal geen hallgever, maar de BDP sensor?Of hele vroeg import versies wel?EDIT: Even nagezocht, en inderdaad, de vroege versies zijn met LH 2.2 en hallgever uitgerust (zie <a href="/node/33144" target="_blank">hier</a>).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2013 17:41 #1395972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben het met je eens dat het
Ben het met je eens dat het vreemd is. Hij is naar mijn menig kapot of niet. Maar goed de anwb heeft de bobine doorgemeten, deze is ok. Bij het starten gaf hij geen impuls door. de beste man gaf aan dat bij gammele hallgevers het nog wel eens wilde helpen om extra power toe te voegen. Tja, daarna sloeg hij wel aan. Accu is nieuw, verdeler, rotor,bougiekabels en brandstofpomprelais ook. Het niet willen aanslaan kwam al vaker voor maar met veel pogingen deed hij het dan weer. Soms tijden geen last en dan ineens weer wel. Tot vandaag toen de anwb constateerde dat er geen spanning richting bougies ging vanaf de bobine......
update: ontsteking met nieuwe hallgever gemonteerd. Alles werkt weer.
update: ontsteking met nieuwe hallgever gemonteerd. Alles werkt weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2013 17:45 #1395992
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen verkoopt gereviseerde
Timen verkoopt gereviseerde verdelers met nieuwe rubbers en hall gever. Dan ben je er weer voor 25 jaar vanaf 

- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2013 15:04 #1396010
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic niet starten storing hallgever
Kijk eens aan, leuke info van de ANWB:
aftersalesmagazine.nl/nl/blog/item/reani..._een_hall_gever/2389
Marcel.
aftersalesmagazine.nl/nl/blog/item/reani..._een_hall_gever/2389
Marcel.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2013 17:44 #1396020
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Puls vorm
In het verleden heel veel problemen gehad met die dingen in de industrie.
Als je met een scope kijkt naar de vorm van de puls, kan het best zijn dat de voedings spanning verhogen, wel een bruikbaar signaal oplevert.
Tijdens het starten dondert de spanning natuurlijk in elkaar, wanneer de motor eenmaal draait, is er de volle 14 Volt aanwezig, probleem weg.
Alles staat of valt met een goede accu & laadsysteem.
Heel veel ABS problemen zijn ook weg door simpel de accu te vervangen. Terwijl de accu test nog niet aangeeft dat de accu kapot is.
Als je met een scope kijkt naar de vorm van de puls, kan het best zijn dat de voedings spanning verhogen, wel een bruikbaar signaal oplevert.
Tijdens het starten dondert de spanning natuurlijk in elkaar, wanneer de motor eenmaal draait, is er de volle 14 Volt aanwezig, probleem weg.
Alles staat of valt met een goede accu & laadsysteem.
Heel veel ABS problemen zijn ook weg door simpel de accu te vervangen. Terwijl de accu test nog niet aangeeft dat de accu kapot is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2013 19:48 #1397748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk dan had de anwb in mijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 17:12 #1397926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welk type onsteking?
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieGeen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieHoi Hunter,
Voordat we met allemaal adviezen aan de haal gaan: wat is je type ontsteking?|Sommigen lijken precies op elkaar, maar zijn absoluut niet uitwisselbaar.Maar goed, als je het typenummer dat achterop de stroomverdeler zit bij de hand houdt, kun je nog wel een vervangende stroomverdeler krijgen.
Ik heb er destijds een spiksplinternieuwe gekocht van Richporter via E-Bay. (<a href="">)
Hij is maar iets duurder (volgens mij rond de €125) dan de originele hall-gever van Volvo, maar dan heb je alleen de hall-gever. Deze kost los €96 bij de dealer.De complete verdelers zijn ook gereviseerd bij Timen uit Vaassen beschikbaar, maar met deze Richporters heb je ook meteen een nieuwe rotor, verdelerkap en nieuwe pakkingen.Topkwaliteit en hij loopt er top op!Check daarnaast ook even het stekkertje van de bedrading die naar de stroomverdeler toeloopt. Bij mij bleek daar de basisoorzaak te liggen. Bij de stekker was de draad volledig vermolmd, waardoor deze soms sluiting gaf.Alles opnieuw solderen gaf de uitkomst.BTW: de hallgeverversie is de VV01 de BDP-versie is de VV02.
Succes!
Hartelijke groeten Dirke
Voordat we met allemaal adviezen aan de haal gaan: wat is je type ontsteking?|Sommigen lijken precies op elkaar, maar zijn absoluut niet uitwisselbaar.Maar goed, als je het typenummer dat achterop de stroomverdeler zit bij de hand houdt, kun je nog wel een vervangende stroomverdeler krijgen.
Ik heb er destijds een spiksplinternieuwe gekocht van Richporter via E-Bay. (<a href="">)
Hij is maar iets duurder (volgens mij rond de €125) dan de originele hall-gever van Volvo, maar dan heb je alleen de hall-gever. Deze kost los €96 bij de dealer.De complete verdelers zijn ook gereviseerd bij Timen uit Vaassen beschikbaar, maar met deze Richporters heb je ook meteen een nieuwe rotor, verdelerkap en nieuwe pakkingen.Topkwaliteit en hij loopt er top op!Check daarnaast ook even het stekkertje van de bedrading die naar de stroomverdeler toeloopt. Bij mij bleek daar de basisoorzaak te liggen. Bij de stekker was de draad volledig vermolmd, waardoor deze soms sluiting gaf.Alles opnieuw solderen gaf de uitkomst.BTW: de hallgeverversie is de VV01 de BDP-versie is de VV02.
Succes!
Hartelijke groeten Dirke
Moderators: Jerry Stam